E39 525 tds käynnistysongemat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hepelko

    E39 525 tds käynnistysongemat

    Mulla -97 525 tds touring. Auto lähtee kylmänä tosi hyvin käyntiin. Samoin jos kone on lämmin, sammutat auton ja käynnistät saman tien.
    Mutta auta armias jos auto on parkissa noin reilut 5 min ja/tai kone on vähänkin lämmin, pyörittää kone pitkään ennenkuin starttaa ja lähtee käyntiin.

    Onko vastaavaa vikaa muille? Ottaisin mielellään vinkkejä vastaan!
    Hävettää käynnistellä julkisilla paikolla sekä tympäsee yli kaiken!
  • rp
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 246

    #2
    Suuttimet vaihtoon, ainakin osa. Tekee juuri noin kun suuttimet vuotaa. Käyynistyy hyvin kylmänä ja kuumana heti sammutuksen jälkeen, mutta huonosti kuumana hetken kuluttua (usein sopivasti se huoltamopysähdysaika). Saattaa myös esiintyä satunnaisena.

    Comment

    • xela
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 141
      • Tampere

      #3
      Originally posted by rp
      Suuttimet vaihtoon, ainakin osa. Tekee juuri noin kun suuttimet vuotaa. Käyynistyy hyvin kylmänä ja kuumana heti sammutuksen jälkeen, mutta huonosti kuumana hetken kuluttua (usein sopivasti se huoltamopysähdysaika). Saattaa myös esiintyä satunnaisena.
      Tämä ilmiö liittyy bensakäyttöisiin autoihin. TDS:n koneessa suuttimen avautumispaine on luokkaa 170bar ja kun auto on sammuksissa suutinputkissa ei todellakaan ole tuollaisia paineita. Ja jos suihku oikeesti vuotaa niin silloin koneesta lähtee semmonen mekkala että varmaan se vituttaa enemmän kuin pienet käynnistymisongelmat.

      Tuosta M51 koneen heikosta käynnistyvyydestä on ollu paljon juttua täällä eli haulla löytyy kyllä vaikka ja mitä.

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #4
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • rp
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 246

          #5
          Dieselissä nimenomaan oli suuttim(i)en vuotovika ja oireet juuri kuvatun kaltaiset. Mitään mekkalaa en havainnut. Suuttimet vaihdettin ja ongelma katos.

          Comment

          Working...
          X