E39:n ajotietokoneen käytöstä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anzu39
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 37

    #1

    E39:n ajotietokoneen käytöstä

    Voisikohan joku neuvoa, miten tuota e39:n isoa ajotietokonetta käytetään. Eli lähinnä sitä, että miten sillä asetetaan erilaisia kulutusnäyttövaihtoehtoja ym. Siinähän on paljon erilaisia juttuja, mutta kun ei ole manuaalia sen käyttöön on pikkasen vaikea käyttää sitä ja arvailla mitä se kulloinkin mahdollisesti näyttää...
  • tuomkiti81
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1162
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by anzu39
    Voisikohan joku neuvoa, miten tuota e39:n isoa ajotietokonetta käytetään. Eli lähinnä sitä, että miten sillä asetetaan erilaisia kulutusnäyttövaihtoehtoja ym. Siinähän on paljon erilaisia juttuja, mutta kun ei ole manuaalia sen käyttöön on pikkasen vaikea käyttää sitä ja arvailla mitä se kulloinkin mahdollisesti näyttää...
    BC-napista pääset ajotietokoneen valikkoon(siis radionäytössä) sitte radiokanavan nappeja painelemalla pääset erivalikkoihin,1-2 napit:keskikulutukset CONS1 ja CONS2,sitte on range,speed yms. SET-nappia painamalla saat nollattua keskikulutukset ja keskinopeuden.Samat valikothan löytyvät sitte siitä mittariston näytöstä ja sinnehän pääsee vasemmanpuoleisen viiksen päässä olevaa nappia painamalla.
    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
    Opel Insignia 2.0 Cdti
    Scania R560 8x4

    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
    Ex. E60 530dA -05
    Ex. E39 530dA -01
    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

    Comment

    • anzu39
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 37

      #3
      Originally posted by tuomkiti81
      BC-napista pääset ajotietokoneen valikkoon(siis radionäytössä) sitte radiokanavan nappeja painelemalla pääset erivalikkoihin,1-2 napit:keskikulutukset CONS1 ja CONS2,sitte on range,speed yms. SET-nappia painamalla saat nollattua keskikulutukset ja keskinopeuden.Samat valikothan löytyvät sitte siitä mittariston näytöstä ja sinnehän pääsee vasemmanpuoleisen viiksen päässä olevaa nappia painamalla.
      Kiitos. Tuolla viiksellä onkin tullut haettuja eri juttuja siihen mittarin näyttöön ja BC:täkin hiukan räplättyä...
      Lähinnä kiinnostaa tuo, että sen aikaa kuin tuo auto on mulla ollut eli n. 4 kk niin nuo cons1 ja cons 2 lukemat ovat näyttäneet samoja arvoja (10.6 L hankintahetkellä ja noussut 4 kuukauden aikana pikkuhiljaa 13.3 L/100 km) ja nyt kun nuo molemmat lukemat nollattiin niin kulutus näyttää aika suuria ja kokoajan suuresti vaihtelevia arvoja (17-30 L/100, kaupunkiajoa).
      Eli nyt kun nuo lukemat on nollattu, saanko jostain esille tiedon, paljonko nollauksen jälkeen on matkaa taitettu eli miltä matkalta tuo keskikulutus on laskettu?

      Comment

      • tuomkiti81
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1162
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by anzu39
        Kiitos. Tuolla viiksellä onkin tullut haettuja eri juttuja siihen mittarin näyttöön ja BC:täkin hiukan räplättyä...
        Lähinnä kiinnostaa tuo, että sen aikaa kuin tuo auto on mulla ollut eli n. 4 kk niin nuo cons1 ja cons 2 lukemat ovat näyttäneet samoja arvoja (10.6 L hankintahetkellä ja noussut 4 kuukauden aikana pikkuhiljaa 13.3 L/100 km) ja nyt kun nuo molemmat lukemat nollattiin niin kulutus näyttää aika suuria ja kokoajan suuresti vaihtelevia arvoja (17-30 L/100, kaupunkiajoa).
        Eli nyt kun nuo lukemat on nollattu, saanko jostain esille tiedon, paljonko nollauksen jälkeen on matkaa taitettu eli miltä matkalta tuo keskikulutus on laskettu?
        nollauksen jälkeen ei saa mitää kilometrimääriä että paljonko ko.kulutuksella on ajettu.tietysti voit nollata tripin ja kattoa siitä.itse tapaan tehdä niin että ku tankkaan tankin täyteen niin nollaan cons1:sen ja keskinopeuden.sitte ku tankki alkaa olla tyhjä niin näkee vähä tankillisen keskikulutusta.cons2:sen nollaan aina sillon tällön,esim. jos tulee vaikka vähä enemmän maantieajo yms. jos nollaat esim. cons2:sen ja lähdet heti ajamaan niin tottakai se mittari näyttää tollasia isoja lukemia koska kuitenki autolla kiihdytetään usein,sitte ku ajo alkaa tasaantua esim.maantiellä niin kulutus alkaa laskea
        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
        Opel Insignia 2.0 Cdti
        Scania R560 8x4

        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
        Ex. E60 530dA -05
        Ex. E39 530dA -01
        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

        Comment

        • niksa
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 52
          • vantaa

          #5
          mites nollaus yms. kun ei oo enää bc:tä??

          eli se kojetaulussa oleva BC/radiotsydeemi siirty pois jälkiasennusmankan tieltä, niin nyt en sit saa esim. kelloa oikeaan aikaa enää millää taikka nollattua kulutuksia yms?? ku viiksen nappia pitkää painaa tulee vaa joku ihme program teksti mittariston näyttöön? mitä sekin tarkottaa?

          Comment

          • tuomkiti81
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1162
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by niksa
            eli se kojetaulussa oleva BC/radiotsydeemi siirty pois jälkiasennusmankan tieltä, niin nyt en sit saa esim. kelloa oikeaan aikaa enää millää taikka nollattua kulutuksia yms?? ku viiksen nappia pitkää painaa tulee vaa joku ihme program teksti mittariston näyttöön? mitä sekin tarkottaa?
            muistaakseni noita kulutuksia yms. ei saakkaa nollattua siitä viiksen napista.ittekki ton e39:in ostettuani pähkäilin että mitähän tekis radion kans ku yllättäen autossa oli yliväsyny kasettisoitin.kuitenkaa en viittiny jälkiasennusmankkaa laittaa justiin ton ajotietokoneen takia.onneksi sattumalta katoin täältä foorumilta että TJJ myi bmw-professional cd-soitinta.kämmensin sen melkeen samantien

            Edit. tosta kasettisoittimesta sen verran että vissiin saksalaiset hakee jostain paikalliselta unionilta jotain nahkahousu-musaa mitä ei saa ku c-kasetilla..vai miksi helvetissä 2001-vuosimallin autossa on kasettisoitin
            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
            Opel Insignia 2.0 Cdti
            Scania R560 8x4

            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
            Ex. E60 530dA -05
            Ex. E39 530dA -01
            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6465
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by niksa
              eli se kojetaulussa oleva BC/radiotsydeemi siirty pois jälkiasennusmankan tieltä, niin nyt en sit saa esim. kelloa oikeaan aikaa enää millää taikka nollattua kulutuksia yms?? ku viiksen nappia pitkää painaa tulee vaa joku ihme program teksti mittariston näyttöön? mitä sekin tarkottaa?
              Ei siinä sitten paljon nollailla Toivottavasti jälkiasennus mankka on sen arvoinen
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by niksa
                eli se kojetaulussa oleva BC/radiotsydeemi siirty pois jälkiasennusmankan tieltä, niin nyt en sit saa esim. kelloa oikeaan aikaa enää millää taikka nollattua kulutuksia yms??
                Laita MID (radion ohjain/näyttöosa) takaisin, sen johdon saa vedettyä hanskalokeroon ja MID mahtuu sinne. Program tekstin ilmestyessä MID:in näytöltä pitäisi voida valita mitä asioita mittari näyttää kun viiksen nappia painelee, sieltä siis voi poistaa turhia asiosta, esim. päivämäärän.
                Last edited by TJJ; 04-03-2006, 08:27.
                E39 528iA

                Comment

                • niksa
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 52
                  • vantaa

                  #9
                  kyllä pioneer avic-x1 on sen arvoinen.... sen navigaattori on paljon parempi ku bmw:n oma navi ton vuotisis autois vaik niis olis uus karttalevykin.

                  Comment

                  • Xander
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 122
                    • Home

                    #10
                    Parempi varmaan mutta ainoa mikä tohon sopii siten että on edes hiukan tyylikkään näköinen niin Bemun oma 16:9 näytöllinen navi...

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6465
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by niksa
                      kyllä pioneer avic-x1 on sen arvoinen.... sen navigaattori on paljon parempi ku bmw:n oma navi ton vuotisis autois vaik niis olis uus karttalevykin.
                      Millä perusteella?
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      Working...
                      X