Eli ongelma seuraavanlainen. Auto nyki silloin tällöin tuossa 1800-2200 kierroksen tietämissä. Nyt pari päivää sitten väheni vedot todella paljon ja nykiminen paheni tuolla kierrosalueella todella paljon. Jopa selvästi havaittavissa röpeltämistä paikallaan ollessa. Auto vikakoodien lukuun, josta tuloksena koodi 101 ahtopaineventtiili ja koodi 54 ahtopainetunnistin. Vikakoodit koitettiin nollata, mutta heti tuli uudelleen koodi 54 ahtopainetunnistimen maavuoto . Eli vaikuttaa että tuo on todellinen vika, koska se antoi koodin uudestaan vaikka auto ei ollut edes käynnissä. Samalla katottiin ilmamassa mittarin arvot jotka eivät muuttuneet vaikka tallan löi pohjaan eikä myöskään ahtoja ollut mittauksen mukaan ollenkaan. Seuraava toimenpide oli purkaa tuo tunnistin irti ja tarkastaa johdotusten kunto. Johdot olivat kunnossa eli ei hankautumia. Koe ajolla kulutusmittarin sai pohjaan ykkösellä ja kakkosella mutta kolmosella kulutusta sai maksimissaan 20 litraa ja vitosella 10 litraa. Samoin tuntui siltä kuin vedot olisivat kylmällä koneella olleet paremmat. Eli onko tuossa nyt sitten oikeasti tuo tunnistin rikki ja kone vikasietotilassa. Vai voiko ilmamassa mittari oireilla vastaavanlaisesti ja saada tuon vikakoodin myös ilmamassamittarilta. Seuraava toimenpide on vaihtaa siis uusi tunnistin 104€ ja kokeilla sillä. Kuinka tuo vikasietotila vaikuttaa noihin ilmamassan arvoihin ja ahtoihin (oli muistaakseni kokoajan mittauksessa 530 paikkeilla)? Poistaako vikasietotila turbon käytöstä kokonaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 520D-01 Ahtopaineen tunnistin vikakoodi
Collapse
X
-
Ahdot on todnäk kokonaan pois; jos ecu ei saa painetta mitattua, niin nei se voi sillon antaa turbon ahtaakaan. Luulisi silti että ilmamäärämittarin arvot muuttuisivat.. enpä silti tiedä tarkemmin bmw:eiden vikatiloista.
Katottiinko muuttuiko vikakoodi anturin johdon ollessa irti?
Kyllä ton maavuoto-koodin luulisi olevan kohtuu luotettava.
Mites se röpellys.. Koitahan ajella autolla eka toi paineanturin johto irti, jos ei vaikutusta nykimiseen/röpeltämiseen, niin koittaisin vielä auton toimintaa ilmamäärämittarin johto irroitettuna.
-
-
Ja päivitystä vian etsintään... Ahtopaineen tunnistin vaihdettu ei mitään vaikutusta. MAFin johto irroitettu... ei mitään vaikutusta. Mielenkiintoisinta on että auto tuntuisi toimivan kylmänä kohtuullisen hyvin eli ei nyi juurikaan yhtään. Melkein välittömästi kun lämpömittarin viisari menee sinisen yläpuolelle alkaa nykiminen ja pahenee koko ajan mitä lämpimämmäksi moottori tulee. Nykiminen oli alussa 1800-2000 kierroksen välissä mutta nyt se alkaa jo jostain 1700 kohdilta ja menee jonnekin 2300 kierrokseen asti. Mitähän tuolla koneessa tai moottorin ohjaksessa tapahtuu tuolloin lämpöjen noustessa.EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
Comment
-
-
ratkaisu
Originally posted by ksairanJa päivitystä vian etsintään... Ahtopaineen tunnistin vaihdettu ei mitään vaikutusta. MAFin johto irroitettu... ei mitään vaikutusta. Mielenkiintoisinta on että auto tuntuisi toimivan kylmänä kohtuullisen hyvin eli ei nyi juurikaan yhtään. Melkein välittömästi kun lämpömittarin viisari menee sinisen yläpuolelle alkaa nykiminen ja pahenee koko ajan mitä lämpimämmäksi moottori tulee. Nykiminen oli alussa 1800-2000 kierroksen välissä mutta nyt se alkaa jo jostain 1700 kohdilta ja menee jonnekin 2300 kierrokseen asti. Mitähän tuolla koneessa tai moottorin ohjaksessa tapahtuu tuolloin lämpöjen noustessa.
Comment
-
-
juu mulla täsmälleen samoja oireita..nyki 1700-2000 rpm kohal ja viimein rupes pukkaamaan sinistä savua ja tilasin uuen turbon niinku toi nevas jo tos juorusiki..__________________________________________________ ________________________________
Dodge Ram 2500 -06 töihin..
Bmw e60 530 da -04 kauppaan..
Comment
-
-
Kuinka tuon voisi varmuudella todeta onko se turbo vika? Ei kehtaisi kokeilemalla testata tulee niin ihanan kalliiksi. Koitetaan maanantaina ajella kaverin kanssa piuhat kiinni jos sieltä jotain näkisi. Mikä siitä turbosta muuten hajoaa? Olen kuullut jostain venttiilistä joka säätää noita siipiä. Onko tietoa voisiko siihen laittaa jonkun korvaavan turbon joka kenties kestäisi paremmin? Tai saako mitään korjaussarjaa?EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
Comment
-
-
Käytetään vanhaa topikkia.
Auto -01 520d
Samaa vikaa tuntuis olevan. Vikakoodi 101 ja alavääntö kateissa. Vetää kyllä hyvin 2500rpm jälkeen tuonne vajaaseen 5000rpm asti. Ei savuta. Kulkeekin yli 180km/h... Kulutus 5.5-6.5
Kannattaako ruveta antureita vaihtamaan vai suoraan uusi turbo? Ajettu 400tkm eikä ilmeisesti vaihdettu. Voisko turbon purku ja putsaaminen auttaa?
Tarkoitus olis laittaa voimaa.com ohjelma, olisko hyvää korvaavaa turboa tiedossa. Miten nuo uudempien m/n 47 moottorien turbot käy?X3 30d M-sport
exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316
Comment
-
Comment