Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39, moottori kuumana, sisälle kylmää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaksalm
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 3

    E39, moottori kuumana, sisälle kylmää

    520iA:ssani ilmennyt seuraava vika: Yht´äkkiä ilmastointilaite pukkaa sisälle jääkylmää ilmaa ja hetken kuluttua moottorilämpötilat punaiselle. Ongelma tuli ensimmäisen kerran vastaan pari viikkoa sitten. Lisäsin jäähdytysnestettä jonkin verran ja luulin, että ongelmasta selvittiin kerrankin halvalla. Eilen sama toistui mutta nyt nestepinta täysin oikeassa kohdassa. Olisikohan jollakin kokemusta ko. viasta.
  • jMh
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 167
    • Napapiirin tuntumassa...

    #2
    Olisiko vesipumppu tullut tiensä päähän?
    E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
    Ex: E39 528i Touring 1997

    Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Ja/tai termostaatti.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by kaksalm
        520iA:ssani ilmennyt seuraava vika: Yht´äkkiä ilmastointilaite pukkaa sisälle jääkylmää ilmaa ja hetken kuluttua moottorilämpötilat punaiselle. Ongelma tuli ensimmäisen kerran vastaan pari viikkoa sitten. Lisäsin jäähdytysnestettä jonkin verran ja luulin, että ongelmasta selvittiin kerrankin halvalla. Eilen sama toistui mutta nyt nestepinta täysin oikeassa kohdassa. Olisikohan jollakin kokemusta ko. viasta.
        Täähän on ihan toisinto tossa about kuukaus sitten mun kiesissä olleesta ongelmasta: ekana just pukkas sisään kylmää ja se tokeni ekana nestettä lisäämällä. Pari viikkoo toimi ihan hyvin ja sitten kun tuli taas kovat pakkaset, niin taas jääkylmää sisään ja lämmöt punaselle, tohon ei enää auttanut mikään nesteiden lisäileminen etc. konstit. Syynä oli paskaks mennyt termostaatti, se vaihdon jälkeen auto on taas pelannut kuin junan vessa .
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • jMh
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 167
          • Napapiirin tuntumassa...

          #5
          Lisävinkkinä vielä, jos on termostaatin tai vesipumpun vaihto edessä niin kannattaa vaihtaa molemmat samalla kertaa, ei tuo mahdottomasti lisää työtä tai kuluja. Varsinkin jos autolla on ajettu luokkaa yli 150tkm. eikä edellisestä vaihdosta ole varmuutta.
          E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
          Ex: E39 528i Touring 1997

          Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

          Comment

          • irccu
            BTCF Member 2006
            • Jan 2005
            • 8
            • Vaasa

            #6
            Moi!

            Onko autossa vaihdettu jäähdytysnestettä? Jos on, niin saattaa olla ilmaa jossain. Noissa 6-koneissa voi olla hankalaa saada kaikki ilmat pois nestevaihdon jälkeen...Mulla oli pari viikkoa sitten sama ongelma, nestevaihdon jälkeen auto kävi tyhjäkäynnillä kauan, mutta lämpöä ei tullut auton sisälle. Kun lähdin ajelemaan niin lämpömittari heti punaiselle. Syy: ilmaa vielä systeemissä.
            BMW 320iA Coupe -97

            Comment

            • Dawg-
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 258
              • Vesanto

              #7
              mulla oli samaa vikaa 316i e36, huono seossuhde jäähtysnesteessä, niin että lämppärin kenno jäätyy sen verran että vesi ei kierrä siitä läpi vaikka koneen lämmöt on punasena, lisäsin jäähdytysnestettä ja lämmitin sisätilat sisätilan lämmittimellä niin homma toimi jälleen
              _____
              BMW - Fahren des Vergnügens



              e34 525ix touring -93
              ex. e36 316i -91

              Comment

              • BCN
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 313
                • Tampere

                #8
                Omaan E39 520:een vaihdoin viskon, vesipumpun ja termarin. Vika ei poistunut. Syynä on todennäköisesti se että järjestelmään pääsee ilmaa jostain. Ainakin termarin muovikotelossa on halkeama. Vika parantuu aina sillä kun ilmaa järjestelmän uusiksi. Viimeksi ilmasin tossa marraskuussa ja nyt on taas lämmöt pysyny. Uusi termarin kotelo on hankittu, mutta ajattelin vaihtaa sen vasta kun kelit lämpenee.

                Comment

                • kaksalm
                  Newbiemmer
                  • Mar 2006
                  • 3

                  #9
                  E39, moottori kuumana, sisälle kylmää

                  Vika nyt korjattu. Vesipumppu oli rikki. Alkuperäisessä vesipumpussa muoviset siivekkeet, jotka olivat niin väsyneet, että suurinpiirtein kädellä hipaisemalla ne katkeilivat.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎