Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540iA öljynkulutus, tuprauttaa kylmänä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    E39 540iA öljynkulutus, tuprauttaa kylmänä..

    Ehdokas seuraavaksi kulkupeliksi vaikuttaisi olevan kunnossa muilta osin, mutta myyjä kertoo autoon jouduttavan lisäämään öljyä silloin tällöin. Kylmää konetta käynnistettäessä putkesta tuprahtaa kuulemma pieni savu, mutta muulloin sitä ei huomaa. BMW-huolto Saksassa ei osannut sanoa, missä vika piilee.

    Vanhanajan mekaanikkona tulee mieleen että ohjurinkumit olisivat vaihtokunnossa, mutta luulisi merkkihuollon osaavan tuollaisen asian hoitaa.. Missähän muualla vika voisi olla? Onko tämän mallin omistajilla ollut samanlaisia kokemuksia?
    ---
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Männänrenkaat tietysti tai sitten syltyssä on naarmu, ne nyt ainakin.
    Retard Member

    Comment

    • mikko
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1757
      • kotona

      #3
      onko tuontipeli? ettei vaan oo nicasil pyttyne? :juo

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #4
        Tjaa.. Onko Saksan ja Suomen malleissa moottorieroja? Tämä on uutena myyty Saksaan ja edustaa alkuvuotta 1996. Vaikea uskoa, että Saksaan myytäisiin nika-koneita, vaikka ne on todettu vuosia aiemmin toimimattomiksi..
        ---

        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          #5
          .........
          Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:43.
          ///Motorporot

          Comment

          • hannuk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 2136
            • Capital

            #6
            8 pyttyä, 32 venttiiliä, savuttaa, vie öljyä..

            Itse pysyisin erossa. :wink:
            - BMW x5 f15 m50d "navetta"
            - Porsche Cayenne S
            - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
            - plus pari muuta

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Probleema onkin siinä, että monissa muissa voi olla sama vika, mutta niistä ei mainita. Koeajaja ei varmasti huomaa öljynkulutusta koeajomatkallaan. Samoin kylmänä pölläytystä (ilmeisen huomaamaton) pitää osata etsiä jos aikoo sen löytää. Lueskelin amerikan ukkojen höpinöitä E39:eistään ja monella tuntui olevan sama ongelma; öljyä kuluu enemmän kuin pitäisi (kyseessä pääasiassa 530 malli). Joillakin öljynkulutus pysähtyi venttiilikopan tiivisteiden vaihtoon, vaikka ne eivät olisi kovin näkyvästi valuttaneetkaan öljyä aiemmin.

              Oli mukava välillä löytää rehellisen oloinen myyjä, ettei tarvitse aina lähteä keskieurooppaan asti vikoja toteamaan ilmoituksen perusteella virheettömästä autosta. Luulen, että yritän houkutella myyjän paikalliselle autotohtorille puristuspaine- ja ohivuotomittauksiin.
              ---

              Comment

              • Terentius
                Newbiemmer
                • Jan 2003
                • 22
                • Rovaniemi

                #8
                Venttiilinkopan tiivisteet toki voi olla tekijä, mutta niin paljon että öljyä joutuisi lisäämään...pakko tuntua jo käyntihäiriöiden muodossa, kun tulpan juuret ui öljyssä.

                Vasta käytin oman 540iA vuosimallia -98 aj. 116tkm (finnland wagen) kakkoshuollossa ja öljytikussa pinta oli ylärajalla, joten ehkä miettisin kahdesti ottaisinko kasikoneen, joka syö öljyä.

                Itse koneenahan tuon M62:n pitäisi olla varma, mutta ei sekään kestä laiminlyöntejä öljynvaihtojen ym. suhteen.

                Comment

                • hannuk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 2136
                  • Capital

                  #9
                  Originally posted by -Tapi
                  Probleema onkin siinä, että monissa muissa voi olla sama vika, mutta niistä ei mainita. Koeajaja ei varmasti huomaa öljynkulutusta koeajomatkallaan. Samoin kylmänä pölläytystä (ilmeisen huomaamaton) pitää osata etsiä jos aikoo sen löytää. Lueskelin amerikan ukkojen höpinöitä E39:eistään ja monella tuntui olevan sama ongelma; öljyä kuluu enemmän kuin pitäisi (kyseessä pääasiassa 530 malli). Joillakin öljynkulutus pysähtyi venttiilikopan tiivisteiden vaihtoon, vaikka ne eivät olisi kovin näkyvästi valuttaneetkaan öljyä aiemmin.

                  Oli mukava välillä löytää rehellisen oloinen myyjä, ettei tarvitse aina lähteä keskieurooppaan asti vikoja toteamaan ilmoituksen perusteella virheettömästä autosta. Luulen, että yritän houkutella myyjän paikalliselle autotohtorille puristuspaine- ja ohivuotomittauksiin.
                  Ei ainakaan mulla vastaavassa kuluta yhtään öljyä - takana n. 170tkm. Ja puristupaine- ja ohivuotomittauksiin pitää mennä BMW:lle, jonoa ehkä parisen viikkoa.
                  - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                  - Porsche Cayenne S
                  - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                  - plus pari muuta

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #10
                    Nonniin: Määräkin selvisi: 0,5 l/1000 km, Tämä tekee siis meikäläisen entisen E39:n keskimääräisellä öljynvaihtovälillä 9,5 litraa öljyä. Ei kuulosta sellaiselta, mitä haluan..
                    ---

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Laakkonen kertoili, että ko. mallille sallittu öljynkulutus olisi 0,7 litraa / 1000 km. Tämä on tietysti virallinen kanta, jotta jokaista enemmän kuluttavaa ei tyrkytettäisi viallisena huoltoon tai takuuseen.

                      Kaveri totesi kuitenkin tuon jälkeen, että pitäisihän sillä päästä öljynvaihdosta seuraavaan ilman lisäyksiä. Paljonkohan tuon motin öljytikun ylä- ja alarajojen välille mahtuu öljyä?
                      ---

                      Comment

                      • löylynhenki
                        Newbiemmer
                        • May 2004
                        • 10

                        #12
                        Mitkäs vuosimallit on nikasil pyttysiä? Onko kaikki e34 koppaset?
                        Luulin että kaikki on....ja onko nuo sitten ihan paskoja?

                        Comment

                        • Keimo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2032
                          • Kekkoslovakia

                          #13
                          Originally posted by -Tapi
                          Nonniin: Määräkin selvisi: 0,5 l/1000 km, Tämä tekee siis meikäläisen entisen E39:n keskimääräisellä öljynvaihtovälillä 9,5 litraa öljyä. Ei kuulosta sellaiselta, mitä haluan..
                          Tuohan on ihan samaa, mitä Audi sanoo esim. omasta 2 litran bensakoneesta eli Audin omistajay ihmettelevät myös tuota öljyn kulutusta. Tuohan on siis toleranssin yläraja, kun suurin osa moottoreista ei vie tuota edes 10000km matkallakaan.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎