Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 mittaristo mykkänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pasir
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 26
    • Nurmijärvi

    e39 mittaristo mykkänä

    Mikähän mättää, kun (523 -99) mittaristo oli aamulla töihin lähtiessä täydellisen mykkänä. Ainoat mitkä toimi:
    - mittariston taustavalo
    - virta päällä: merkkivalot

    Nopeu- , matka-, kierros-, lämpö- ja bensa mittarit ei mitään eloa.

    Ainoa mitä olen tehnyt, niin pesin konehuoneen lauantaina
    ja vein auto yöksi lämpimään halliin kuivumaan, ajaessa hallliin ja pois en huomannu mitään.

    Pesin tavallisella puutarhaletkulla, en painepesurilla, ja lisäksi vielä yritin varoa parhaani mukaan sähkölaitteita...

    Missähän konehuoneessa olisi tuon mittariston ohjaus?

    Pasi
    Pasi
    ---------------
    -99 523 manual
    kesäisin Triumph Herald 13/60
  • rle
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 112
    • tampere

    #2
    Originally posted by pasir
    Mikähän mättää, kun (523 -99) mittaristo oli aamulla töihin lähtiessä täydellisen mykkänä. Ainoat mitkä toimi:
    - mittariston taustavalo
    - virta päällä: merkkivalot

    Nopeu- , matka-, kierros-, lämpö- ja bensa mittarit ei mitään eloa.

    Ainoa mitä olen tehnyt, niin pesin konehuoneen lauantaina
    ja vein auto yöksi lämpimään halliin kuivumaan, ajaessa hallliin ja pois en huomannu mitään.

    Pesin tavallisella puutarhaletkulla, en painepesurilla, ja lisäksi vielä yritin varoa parhaani mukaan sähkölaitteita...

    Missähän konehuoneessa olisi tuon mittariston ohjaus?

    Pasi

    Et kai päästänyt vettä vasemmassa takareunassa olevaan E-Boxiin?

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #3
      Tätä konehuoneen pesua olen ittekkin miettinyt. Uskaltaako sen tehdä, vai onko just tämänkaltaisia ongelmia sitten odotettavissa ?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        jos peset, niin todella varovasti, itseasiassa ilmanputsarikoteloita on varottava(apukuskin puoleisen kotelon alla moottorinohjaus).

        Periaatteessa konehuone ei tarvii pesua, koska esim moottorin alasuojat saa erikseen irti ja ne voi pestä käsin jos on esim öljyä valunut niihin.

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Helpoin ja halvin kokeilu on perinteinen "kaapelit akusta irti ja tunnin päästä takasin".

          Oman vessan konehuonetta oon pessyt välillä painepesurilla ja välillä ihan normiletkulla enkä ole ikinä suojannut mitään, eikä ole ollut silti ongelmia. Toisaalta en ole koittanut täyttää laturia enkä muita sähkölaitteita tarkoituksellisesti vedellä.
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • pasir
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 26
            • Nurmijärvi

            #6
            Menee taas melko oudoksi...
            Seuraavana päivänä auto toimi taas täysin ongelmitta
            eli jossain oli kosteutta, mistä ei tykätty.

            Tuosta moottorinpesusta sen verran, että kun autolla on ikää yli 2 vuotta, niin onhan se nyt vaan ihme, ettei kone ole päältäpäin niin sontainen, ettei se mitään puhdistusta kaipaa. Ei ton mun auton kone mitään vuoda, mutta jäähdyttimen säleikön läpikin jo tulee sentään melkoisesti rapaa koneen päälle.

            Aion pestä jatkossakin kerran vuodessa, MUTTA varon erityisen tarkkaan raitisilmasuodattimien seutuja, ja toki noita muita ohjauspukkeja, kuten ABS yksikön vieressä...
            Pasi
            ---------------
            -99 523 manual
            kesäisin Triumph Herald 13/60

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2174
              • Himas

              #7
              E39 mittaristo mykkänä

              Eli itellä oli samanlainen vika mittaristossa, lähdin aamulla töihin ja ainoastaan taustavalo, käsijarrun valo ja ASC-valo toimivat. Emäntä ajo autolla kauppaan, tuli kaupasta ja nyt kaikki toimii taas normaalisti.

              Mikähän moisen voi aiheuttaa? En ole pessyt moottoritilaa enkä kokoa autoa puoleen vuoteen.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #8
                E39 moottorinohjausboksin ja muiden apukuskin raitisilmasuotimen alla olevien laitteiden ympärilläoleva kotelo on sen verran hyvin eristetty että jos sitä pitää varoa moottorinpesussa, niin silloin on syytä myös ajaa vain kuivilla keleillä.. Vesi on ohjattu hyvin pois boksin alueelta ja senkin jälkeen boksissa on vahva uratiiviste. Pohjassa ilmanvaihdolle pieni puhallin ja kanava. Outoa on jos joku saa sinne kosteutta..
                ---

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #9
                  Itse olen vetänyt aivan surutta painepesurilla konehuoneeseen ilman ongelmia.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎