Täällä on saanut usein lukea hajoavista kateista, mikä ilmeisesti jopa tyyppivika vanhmmissa E39:ssä. Minulla loppui matkanteko hajoavaan kattiin pari kuukautta sitten. Aikataulullisesti homma meni niin, että perjantaina auto piti hieman outoa ääntä. lauantaina alkoi kiihtyvyydessä olla jo pikkusen toivomisen varaa. Sunnuntaina kun lähdin viemään autoa korjaamolle, nopeutta ei saanut enää yli 60kmh ja lopulta auto hyytyi loivaan ylämäkeen, josta hinaten sitten loppumatka.
Korjaamon kaveri epäili automaattivaihdelaatikkoa, itse käskin tsekata katin, koska olin täällä lukenut vastaavista ongelmista. No kattihan putken oli tukkinut ja ensiavuksi jämät kaivettiin pois ja ajeltiin jonkin aikaa ilman kattia. Odottelimme Ruotsista kolariautosta uutta katalysaattoria, mutta sellaista ei alkanut kuulua. Lopulta toimitin auton Turussa erääseen pakoputkiliikkeeseen ja töineen homma otti 350 eur. Alla on nyt uusi katti, muttei tietenkään OEM. Testipenkissä pitää vielä käyttää ennen kevään katsastusta. Palaan tuloksien kanssa asiaan.
Tarinan opetus: vaikka katti hajoaa, älä vajoa epätoivoon, hommasta selviää kohtuuhinnalla.
Korjaamon kaveri epäili automaattivaihdelaatikkoa, itse käskin tsekata katin, koska olin täällä lukenut vastaavista ongelmista. No kattihan putken oli tukkinut ja ensiavuksi jämät kaivettiin pois ja ajeltiin jonkin aikaa ilman kattia. Odottelimme Ruotsista kolariautosta uutta katalysaattoria, mutta sellaista ei alkanut kuulua. Lopulta toimitin auton Turussa erääseen pakoputkiliikkeeseen ja töineen homma otti 350 eur. Alla on nyt uusi katti, muttei tietenkään OEM. Testipenkissä pitää vielä käyttää ennen kevään katsastusta. Palaan tuloksien kanssa asiaan.
Tarinan opetus: vaikka katti hajoaa, älä vajoa epätoivoon, hommasta selviää kohtuuhinnalla.
Comment