Abs jarrut täristää pienimmästäkin jarrupoljin kosketuksesta. Ihan kuin auto kuvittelisi että on liukasta ja laittaa absit töihin. Ongelma "ratkeaa" kuin nopeus nousee noin 50 ja järjestelmä lyö abs ja luistoneston pois käytöstä ja samalla abs ja luistonestovalon päälle. Missäköhän vika? Monella tuntuu olevan samantyyppisiä ongelmia varoitusvalojen kanssa mutta muuten heillä tuntuu abs toimivan hyvin. ABS tuntuu olevan yliherkkä kunnes lakkaa toimimasta. auto on 530da vm -00.
e39 abs jarrut "yliherkät"
Collapse
X
-
bmw530dTags: None
-
Joku ABS:n antureista temppuilee ja on vaihtokunnossa. Mulla teki ABS:t tossa kanssa tota samaa jokin aika sitten ja nyt palaa valot sitten jo koko ajan ja yksi antureista on tällä hetkellä kokonaan pimeenä. Ei muuta kuin vikakoodit lukuun ja sen jälkeen viallinen anturi vaihtoon.Originally posted by bmw530dAbs jarrut täristää pienimmästäkin jarrupoljin kosketuksesta. Ihan kuin auto kuvittelisi että on liukasta ja laittaa absit töihin. Ongelma "ratkeaa" kuin nopeus nousee noin 50 ja järjestelmä lyö abs ja luistoneston pois käytöstä ja samalla abs ja luistonestovalon päälle. Missäköhän vika? Monella tuntuu olevan samantyyppisiä ongelmia varoitusvalojen kanssa mutta muuten heillä tuntuu abs toimivan hyvin. ABS tuntuu olevan yliherkkä kunnes lakkaa toimimasta. auto on 530da vm -00.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
-
Mulla ilmeni sama ongelma. Eli jarrupoljin käyttäytyy kuin olisi liukasta (ABS rummuttaa??). Anturit on puhdistettu eikä auto anna mitään virheilmoituksia sekä vikakoodit luettu ja kaikki siltä osin kunnossa. Foorumeita lueskeltuani vika voisi korjaantua pyöränlaakerien vaihdolla? Vaihtoehtona on viedä auto pajalle, jossa se tutkitaan, vaihdetaan turhaan osia ja maksaa maltaita. :think Ei sattuisi kenelläkään olemaan samankaltaista ongelmaa ja ehkäpä veden pitävä ratkaisu?-----------------------------------
320d STW -08
aikaisempaa kalustoa:
525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno
Comment
-
Onko diagnostiikalla kurkattu ajossa, mitä ne pyörien nopeudet näyttää? Onko eroja renkaiden halkaisijoissa?Originally posted by Terjama75 View PostMulla ilmeni sama ongelma. Eli jarrupoljin käyttäytyy kuin olisi liukasta (ABS rummuttaa??). Anturit on puhdistettu eikä auto anna mitään virheilmoituksia sekä vikakoodit luettu ja kaikki siltä osin kunnossa. Foorumeita lueskeltuani vika voisi korjaantua pyöränlaakerien vaihdolla? Vaihtoehtona on viedä auto pajalle, jossa se tutkitaan, vaihdetaan turhaan osia ja maksaa maltaita. :think Ei sattuisi kenelläkään olemaan samankaltaista ongelmaa ja ehkäpä veden pitävä ratkaisu?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Ei ole ollut moiseen diagnostiikkaan mahdollisuutta :( Renkaat ovat kaikki 15" ja samaa sarjaa. Jarru alkaa jurnuttamaan nimenomaan matalilla nopeuksilla..juuri ennen kuin auto pysähtyy. muuten ei ole mitään ongelmia...Originally posted by Clavurion View PostOnko diagnostiikalla kurkattu ajossa, mitä ne pyörien nopeudet näyttää? Onko eroja renkaiden halkaisijoissa?Last edited by Terjama75; 14-04-2010, 18:05.-----------------------------------
320d STW -08
aikaisempaa kalustoa:
525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno
Comment
-
No kun pääsin sanomasta ettei ongelmia ole niin... no vaihdon kesätassut alle ja vasemmalta edestä alkoi kuulumaan "hankaavaa" ääntä tasaisella syklillä, joka tiheni vauhdin kasvaessa. Ettei vaan olis laakeri paskana ja sitä myötä vaikuta jarrupolkimen ongelmaan ABS:n kautta:thinkOriginally posted by Terjama75 View PostEi ole ollut moiseen diagnostiikkaan mahdollisuutta :( Renkaat ovat kaikki 15" ja samaa sarjaa. Jarru alkaa jurnuttamaan nimenomaan matalilla nopeuksilla..juuri ennen kuin auto pysähtyy. muuten ei ole mitään ongelmia...-----------------------------------
320d STW -08
aikaisempaa kalustoa:
525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno
Comment
-
Auto laitettiin INPAn nokkaan ja pyörä takavasemmalta antoi epäloogista pyörimisnopeutta. Eipä siinä, tänään tuli sitten tieto, että laakeri vaihtoon -> joku ihmeen magneetti nauha on poikki
hinta-arvio yhden laakerin vaihdolle 220 euroa...taitaa joutua itse laitteleen FAG tilalle.
-----------------------------------
320d STW -08
aikaisempaa kalustoa:
525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno
Comment
-
Voisinpa lyödä pikku veikanki, että kysessä on kivi, joka on suojalevyn ja jarrulevyn välissä. Rivakka pakitus ja liinat kiinni, niin kivet tulee poies.Originally posted by Terjama75 View PostNo kun pääsin sanomasta ettei ongelmia ole niin... no vaihdon kesätassut alle ja vasemmalta edestä alkoi kuulumaan "hankaavaa" ääntä tasaisella syklillä, joka tiheni vauhdin kasvaessa. Ettei vaan olis laakeri paskana ja sitä myötä vaikuta jarrupolkimen ongelmaan ABS:n kautta:think
Aikaisemmassa autossani, siis E39, tämän toimenpiteen sai tehdä melkein kerran kuussa...
Alkuperäisen vian arvonnalle tulee päätös, ku meet letkun nokkaan.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
Totta puhuit. Kivihän se siellä luuraili mutta toi laakeri on kuitenkin oikeasti paskana ja jonku ihme magneetti nauhan takia ABS anturi ei oikeen saa luettua infoa...Tästähän saan kuitenkin hyvän oppitunnin laakerinvaihtoon, kun ei ole sitäkään koskaan tehnytOriginally posted by WarHead View PostVoisinpa lyödä pikku veikanki, että kysessä on kivi, joka on suojalevyn ja jarrulevyn välissä. Rivakka pakitus ja liinat kiinni, niin kivet tulee poies.
Aikaisemmassa autossani, siis E39, tämän toimenpiteen sai tehdä melkein kerran kuussa...
Alkuperäisen vian arvonnalle tulee päätös, ku meet letkun nokkaan.
-----------------------------------
320d STW -08
aikaisempaa kalustoa:
525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno
Comment
-
Kävitkö Autotyöllä gonahtamassa?Originally posted by Terjama75 View PostAuto laitettiin INPAn nokkaan ja pyörä takavasemmalta antoi epäloogista pyörimisnopeutta. Eipä siinä, tänään tuli sitten tieto, että laakeri vaihtoon -> joku ihmeen magneetti nauha on poikki
hinta-arvio yhden laakerin vaihdolle 220 euroa...taitaa joutua itse laitteleen FAG tilalle.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Pitää kerätä lisää oikeanlaista asennetta ennen kuin menen käymäänOriginally posted by Clavurion View PostKävitkö Autotyöllä gonahtamassa?
-----------------------------------
320d STW -08
aikaisempaa kalustoa:
525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno
Comment
-
Originally posted by Terjama75 View PostAuto laitettiin INPAn nokkaan ja pyörä takavasemmalta antoi epäloogista pyörimisnopeutta. Eipä siinä, tänään tuli sitten tieto, että laakeri vaihtoon -> joku ihmeen magneetti nauha on poikki
hinta-arvio yhden laakerin vaihdolle 220 euroa...taitaa joutua itse laitteleen FAG tilalle.
Lahdessa tuo laakerin vaihto töineen 120-130e.. Ei tosin merkkiliikkeessä..
F31 320d lci
ex bemut.
e92 325i -07
e91 325d -08
e60 530da "m-sport" -04
e39 525iat -01
Comment
-
-
takapyörän laakeri vaihdettu ja vika korjaantui täydellisesti. vaihtotyö maksoi 144 euroa + FAG:n laakeri 70,-.-----------------------------------
320d STW -08
aikaisempaa kalustoa:
525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno
Comment
Comment