Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525 Automaatti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 142R
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 5

    E39 525 Automaatti

    Loota mennyt vikatilaan yhtäkkiä. Ei oireillut mitenkään (ei ääniä, luistamista, ym) etukäteen. Nyt HML Länsiauton ainoa korjaustoimenpide olisi UUSI LAATIKKO!!! Apuja kaivataan. Harmaita hiuksia aiheuttaa myös epäily laatikon merkistä: GM vai ZF? Vuosimallin perusteella voisi olla kait kumpi vaan.

    muok: diagnostiikkaraportin mukaan auton tyyppi on 525 i A M54 tour EUR LHD 2001_03, eli onko tuossa nyt sitten GM-laatikko (2001/03)? Kun eivät olevinaan sielä Länkkärissä olleet varmoja...
    Last edited by 142R; 23-03-2006, 12:02.
  • dhr
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 207

    #2
    Minulla ei ole itse vaihdelaatikko-ongelmaan mitään neuvoa, mutta toimintatapoihin kyllä.

    Ensimmäiseksi kaikki hätäily ja kiire päätöksenteossa pois. Minä ottaisin yhteyttä myös toiseen merkkihuoltoon, ja kenties automaattivaihteistoihin erikoistuneeseen huoltokorjaamoon. Kirjalliset tarjouspyynnöt paperille, selvität vastuu- ja takuuasiat ja aikataulut. Kannattaa myös kysellä purkamoilta ja muista varaosia välittävistä firmoista vaihtolaatikon hintaa.

    Veikkaan, että mainitsemassasi huollossa ei ole autoa pahemmin purettu tai tutkittu, yritetään vain houkutella asiakas massiiviseen ja huippukalliiseen remonttiin, kenties täysin perusteetta. Sitä paitsi huollon nyt pitäisi ainakin tietää, mikä se laatikon tyyppi on, ja mikä siinä on vikana? Mistä ne tietävät laatikon vaihtoa ehdottaa, jos ne eivät osaa edes vikaa määritellä?

    Tämä oli epäilevän tuomaan neuvo kalliita huoltolaskuja vastaan. Joku muu voi antaa asiantuntevia kommentteja itse teknisestä ongelmasta.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Onko e39 525i:n perässä GM:n valmistamaa laatikkoa? Dieselissä tietenkin on, mutta että bensakoneisessa? Tämä on uutta.
      Jos laatikko menee omasta pussista, bildelsbasenin kautta tilattu/lähes ajamaton 1/3-hintainen takuukäytetty on sitten erittäin hyvä vaihtoehto
      Last edited by Hemi; 23-03-2006, 12:17.

      Comment

      • 142R
        Newbiemmer
        • Jan 2006
        • 5

        #4
        Originally posted by dhr
        Minulla ei ole itse vaihdelaatikko-ongelmaan mitään neuvoa, mutta toimintatapoihin kyllä.

        Ensimmäiseksi kaikki hätäily ja kiire päätöksenteossa pois. Minä ottaisin yhteyttä myös toiseen merkkihuoltoon, ja kenties automaattivaihteistoihin erikoistuneeseen huoltokorjaamoon. Kirjalliset tarjouspyynnöt paperille, selvität vastuu- ja takuuasiat ja aikataulut. Kannattaa myös kysellä purkamoilta ja muista varaosia välittävistä firmoista vaihtolaatikon hintaa.

        Veikkaan, että mainitsemassasi huollossa ei ole autoa pahemmin purettu tai tutkittu, yritetään vain houkutella asiakas massiiviseen ja huippukalliiseen remonttiin, kenties täysin perusteetta. Sitä paitsi huollon nyt pitäisi ainakin tietää, mikä se laatikon tyyppi on, ja mikä siinä on vikana? Mistä ne tietävät laatikon vaihtoa ehdottaa, jos ne eivät osaa edes vikaa määritellä?

        Tämä oli epäilevän tuomaan neuvo kalliita huoltolaskuja vastaan. Joku muu voi antaa asiantuntevia kommentteja itse teknisestä ongelmasta.
        Joo itseänikin ihmetyttää ettei merkkihuolto osaa sanoa laatikosta mitään ja silti ollaan sitä vaihtamassa.

        No mutta tuossa nyt pariin laatikkofirmaan on tullut soiteltua ja niiden kautta ainakin tuota ZF:ää saisi edukkaammin tehdaskorjattuna ja vuoden takuulla. Mutta GM onkin sitten kinkkisempi, kuulemma. Mutta täytyypi vielä fundeerata...

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #5
          Niin kyllähän siellä se ZF pitäis olla, katso esim. http://www.realoem.com

          Tässä nyt ei ole viasta kerrottu mitään infoa, muuta kuin että heittänyt itsensä vikamoodille. Helpoimmillaanhan siellä on joku anturi kilahtanut tms. elektroniikka-häiriötä, joten sen vuoksi tuskin kannattaa koko lootaa vaihtaa.

          Itsellä syttyi se vika-valo vissiin 3 kertaa jostain tuntemattomasta syystä, sammui uudelleen käynnistyksen jälkeen. Vikakoodien nollauksen jälkeen ei ole enää syttynyt, ajettu baut 5000 km sen jälkeen...
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • 142R
            Newbiemmer
            • Jan 2006
            • 5

            #6
            Originally posted by Kentsu
            Niin kyllähän siellä se ZF pitäis olla, katso esim. http://www.realoem.com

            Tässä nyt ei ole viasta kerrottu mitään infoa, muuta kuin että heittänyt itsensä vikamoodille. Helpoimmillaanhan siellä on joku anturi kilahtanut tms. elektroniikka-häiriötä, joten sen vuoksi tuskin kannattaa koko lootaa vaihtaa.

            Itsellä syttyi se vika-valo vissiin 3 kertaa jostain tuntemattomasta syystä, sammui uudelleen käynnistyksen jälkeen. Vikakoodien nollauksen jälkeen ei ole enää syttynyt, ajettu baut 5000 km sen jälkeen...

            Joo varsinaisesti mitään vikaa ei siis ole ollut, ennen kuin nyt siis loota hätäohjelmalla ja vain 5:nen ja pakki käytössä. Huollossa vikakoodit nollattu, mikä ei auttanut. Huollon kaverit myös väittävät etteivät näe tarkkaa vikaa ja ovat sitä mieltä kuitenkin että loota vaihtoon.

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Tottakai minäkin ehdottaisin heti uutta laatikkoa jos huoltohommissa olisin.
              Maksaja jos olisin niin vielä miettisin .
              Kokkolan bemuhuollossa oli puhetta +viikko sitten automaattilaatikoista,he lähtivät siitä että vikaakoodit vekeen ja uudet öljyt laatikkoon.
              Toki ei tuolla öljyn vaihdolla luulisi olevan vaikutusta jos laatikko on aiemmin pelannut,mutta jos ei muuten ei kuntoon saaadaniin takuulaatikkoa metsästämään.

              Esim --> http://www.varaosahaku.fi
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                #8
                Henk. koht. vastaavassa ongelmassa ottaisin ensin yhteyttä tuonne-> http://www.powermatic.fi tai johonkin vastaavaan firmaan... Jos kertaheitolla loota on lyöttäytynyt ilman pauketta ja litkujen sylkemistä tilaan jossa toimii vain 2 vaihdetta niin en jaksaisi uskoa korjauskelvottomaan mekaaniseen vikaan. Enpä tosin ole spesialisti tässäkään, mutta vois olla paikallaan kysellä tuollasesta laatikkokorjaamosta... Saattahan kyllä nekin olla mielellään myymässä vaihtolaatikkoa.
                Kai ne vikakoodit pitäis pystyä tarkemmin lukemaan? Vaikka huollosta mullekin tuli vaan lappu jossa häiriön syyksi näkyi vain sanat "electronic transmission control" tai jotain sinnepäin.
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎