eli autossani on sähköinen ratin säätö ja se lakkasi tos muutama viikko sitte toimimasta oikein.eli säädöt toimii säätövivusta aivan oikein sekä painettaessa istuimen muistipaikkaa niin ratti toimii myös sillon niinku pitääki.ongelma on se että ku auton sammuttaa niin ratti ei nouse enää ylös niinku ennen ja päinvastoin eli ku laittaa virrat päälle niin ratti pysyy samassa paikkaa ku mitä se oli sammuttaessa.mietin että onkohan jotain saanut siipeensä siitä ku tos pari-kolmeviikkoa sitte auton akku tyhjeni niin että ei startannu enää koko kosla.lauantaina vaihdoin uuden akun mutta toi ratti-vika ei ainakaa sillä korjaantunu.tää vika ny ei varsinaisesti oo mikää iso ongelma mutta olishan se kiva että ratti toimis niinku pitääki.eli vinkkejä vois antaa/kokemuksia onko muilla ollu koskaa samaa vikaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 ratin säätö ei toimi oikein
Collapse
X
-
Jatketaas tähän kun ei muutakaan/uudempaa löytyny. Eli seuraavanlaista. Auto on e39 sähköisellä ratin säädöllä. Kun auton sammuttaa, niin ratti nousee automaattisesti ylös, mutta ongelma on se että se nousee enää vain puoleen väliin mitä normaalisti. Vaikka manuaalisesti koitaa säätä ylemmäksi niin ei auta. Missähän voisi olla onglemaLast edited by Nisti; 04-01-2008, 20:05."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
-
-
Samantapainen vika täällä. Ratti toimii muuten oikein, mutta "unohtaa" nopeasti muistipaikkaan tallennetun asentonsa, laskeutuu vain vähän tai ei laskeudu ollenkaan. Hieman sellainen tutina, että akkujännite voi vaikuttaa asiaan. Jos auto seisoo pakkasessa pidempään, rattikin herkeää muistamattomaksi. Kun taas lähden lämpimästä hallista, ratinkin toiminta herkistyy.
Comment
-
-
Noissa on ainakin yksi tyyppivika, eli jokin komponentti ottaa itseensä ja toimii sen jälkeen väärin tai ei ollenkaan pienillä jännitteillä ja pelkkä tehokkaan akkulaturin lisääminen auttaa. Itse sain edellisessä koslassa ratin järkiinsä ottamalla sulakkeen hetkeksi irti muistitoiminnolta. hanskalokerossa, muistaakseni kaksi sulaketta enkä muista numeroita mutta siinä pahviliuskassa lukee "lenkrad, memory, sitze jne tms" Tämä "nollaus" piti toistaa puolen vuoden päästä.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostNoissa on ainakin yksi tyyppivika, eli jokin komponentti ottaa itseensä ja toimii sen jälkeen väärin tai ei ollenkaan pienillä jännitteillä ja pelkkä tehokkaan akkulaturin lisääminen auttaa. Itse sain edellisessä koslassa ratin järkiinsä ottamalla sulakkeen hetkeksi irti muistitoiminnolta. hanskalokerossa, muistaakseni kaksi sulaketta enkä muista numeroita mutta siinä pahviliuskassa lukee "lenkrad, memory, sitze jne tms" Tämä "nollaus" piti toistaa puolen vuoden päästä.Last edited by Nisti; 08-01-2008, 07:53."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
E61:ssä alkoi tällä viikolla ratin mukavuussäätö temppuilemaan. Eli normaalit säädöt toimii ja ratti nousee ylös sammuttaessa. Mutta välillä kun autoa käynnistää, ei ratti laskeudu alas. Avaimesta kun kääntää tässä tilanteessa virrat pois ja takaisin päälle -> laskeutuu aina. Autossa on kiinteä akkulaturi, eikä muutenkaan ole oireillut, joten en ensin akkua epäilisi.
Pitää tässä sopivan hetken tullen käyttää autoa hetken virrattomana/etsiä oikea sulake, josko sillä tokenisi. Päätin kuitenkin kirjoitella tänne, jos muilla on ollut vastaavaa E60/61:ssä? Miten on korjattu?
Pitäisikö pre-LCI e61:ssä muuten ratin liikkua sammuttaessa sekä ylös, että sisään? Vai pelkästään ylös?
Edittiä perään: Ratti taisi tulla kuntoon ihan sillä, kun sitä sääti uudelleen. Nyt on toiminut ihan ok, pelkästään kun opetti uudestaan mihin oikein pitääkään laskeutua... Ihme vekotin.Last edited by Pete--; 04-11-2011, 17:15.E61 535d M-Sport Touring
Comment
-
Comment