Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39, jalopuukoristelistojen irroitus ym.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • The Man
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 5

    E39, jalopuukoristelistojen irroitus ym.

    Autona siis 528 -96. Saako nuo koristelistat irroitettua ilman että ne menevät tuhannen säpäleiksi? Olisi tarkoitus maalata vaikka alumiinin värisiksi. Tarkoitus olisi itse asiassa maalata kaikki mikä on puun väristä, eli myös vaihdekepin ympäristö ja vaihdekeppi. Vai tuleeko halvemmaksi vaihtaa uusiin? Asiasta vielä kukkaruukku. Eikö kukaan viisas ole vielä keksinyt mitään korjausta tuolle "volumet kaakossa käynnistäessä"-radion tyyppivialle. Balanssit kun saa kuntoon kun koettelee eri asentoja. Kiitos.
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #2
    Originally posted by The Man
    Autona siis 528 -96. Saako nuo koristelistat irroitettua ilman että ne menevät tuhannen säpäleiksi? Olisi tarkoitus maalata vaikka alumiinin värisiksi. Tarkoitus olisi itse asiassa maalata kaikki mikä on puun väristä, eli myös vaihdekepin ympäristö ja vaihdekeppi. Vai tuleeko halvemmaksi vaihtaa uusiin? Asiasta vielä kukkaruukku. Eikö kukaan viisas ole vielä keksinyt mitään korjausta tuolle "volumet kaakossa käynnistäessä"-radion tyyppivialle. Balanssit kun saa kuntoon kun koettelee eri asentoja. Kiitos.
    Ainakin ovista lähtee vetämällä.. Vaihda mun kanssa, mulla on mustat.
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • Ivl
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 216
      • Oulunsalo

      #3
      Originally posted by 525TDS Touring View Post
      Ainakin ovista lähtee vetämällä.. Vaihda mun kanssa, mulla on mustat.


      Miten vaihdekepistä lähtee "jalopuu"osa irti, kyseessä automaatti?


      T Jukka
      Bmw X5 2011
      Vw caddy 2019

      Comment

      • Rantakirppu
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 504
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Ei mitään luin väärin.
        Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

        Comment

        • t-muckle
          Bimmer Rookie
          • May 2014
          • 108
          • Mäntsälä

          #5
          Originally posted by Ivl View Post
          Miten vaihdekepistä lähtee "jalopuu"osa irti, kyseessä automaatti?


          T Jukka
          Se on kaiketi liimattu. Näin ainakin ulkomailla kirjoittavat, kun samaa mietin itse. Eli ei lähde rikkomatta.
          Mustang GT 5.0
          -----
          ex. E39 Alpina B10 3.3 -02
          ex. E24 635CSi -85
          ex. E39 540i -96
          ex. E65 745i -02
          ex. E53 X5 3.0d -03
          ex. E39 Touring 528i -98

          Comment

          • arpuC
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1377

            #6
            Originally posted by t-muckle View Post
            Se on kaiketi liimattu. Näin ainakin ulkomailla kirjoittavat, kun samaa mietin itse. Eli ei lähde rikkomatta.
            Lähtee irti kyllä eikä ole liimattu. Vaatii vaan koko keskikonsolin purun. Koko paska lähtee 10 minuutissa irti.

            1. Nosta vaihdekepin nahka
            2. Nosta musta kehys pois
            3. Irroita vasemmalta ja oikealta kulmista ruuvit
            4. Työnnä sormella hätävilkku ja lukon kaitkaisijat ylös ja poista liittimet
            5. Hätävilkkujen alla on ruuvi, poista se
            6. Poista säilytyslokero (lähtee vetämällä)
            7. Irroita mukitelineet
            8. Pudota lämpökanavien paneeli alas
            9. Tuon alta paljastuu 2 ruuvia. Poista ne
            10. Poista kaksi ruuvia jotka ovat kyynärnoja alla ja ovat alhaalta ylös kiinni
            11. Irroita liitin vaihteenvalitsimen vierestä ja käännä kellon suuntaisesti muovia, niin lähtee hahlostaan
            12. Nyt koko konsoli lähtee ylös

            Käännä konsoli ylösalaisin ja irroita 5-6 ruuvia ja metallilevy. Nyt tuo puuosa lähtee irti jonka spekuloitiin olleen liimattu.

            Tupakansytytin on kiinni alhaalta kahdella ruuvilla ja ylempää kahdella ruuvilla. Kun ylemmät kaksi ottaa niin kansi on kädessä.


            edit. Jaa luin väärin. Vaihdekeppi ei ole liimattu.

            1. Laita vaihdekeppi D:lle tai alemmaksi. Paina nappi pohjaan ja vedä kovaa ylös. Auttaa jos laitat toisen käden vetävän käden ranteen ympärille.
            2. Väännä ohuella ruuvarilla napin alaosasa pois kepistä
            3. Poista sisältä metalliklipsi
            4. Nyt kaikki lähtee erilleen.

            Eli mitään ei tässä autossa ole liimattu vaan kaikki koristelistat purkeentuu helposti. Keppi tosiaan on pakko ottaa irti kokonaan.
            Last edited by arpuC; 10-06-2014, 20:36.
            Miks sä sytytit Bemarin palaa?
            En löydä enää sun luo
            Teitkö sä tän tahallaan?
            Nyt kaikki palaa.

            Comment

            • t-muckle
              Bimmer Rookie
              • May 2014
              • 108
              • Mäntsälä

              #7
              Originally posted by arpuC View Post


              edit. Jaa luin väärin. Vaihdekeppi ei ole liimattu.

              1. Laita vaihdekeppi D:lle tai alemmaksi. Paina nappi pohjaan ja vedä kovaa ylös. Auttaa jos laitat toisen käden vetävän käden ranteen ympärille.
              2. Väännä ohuella ruuvarilla napin alaosasa pois kepistä
              3. Poista sisältä metalliklipsi
              4. Nyt kaikki lähtee erilleen.

              Eli mitään ei tässä autossa ole liimattu vaan kaikki koristelistat purkeentuu helposti. Keppi tosiaan on pakko ottaa irti kokonaan.
              Kiitos vinkistä. Pitääpä testata tuota.
              Mustang GT 5.0
              -----
              ex. E39 Alpina B10 3.3 -02
              ex. E24 635CSi -85
              ex. E39 540i -96
              ex. E65 745i -02
              ex. E53 X5 3.0d -03
              ex. E39 Touring 528i -98

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎