Elikkäs kärry on E39 528iA Touring mallia 6/98 (ml.114tkm) ja automaatti temppuilee kylmänä 1-->2:lle vaihdettaessa. Tällöin kärry vaihtaa normaalisti ajettaessa 2000 kierroksen paikkeilla 2:lle todella rumasti siten, että selässä tuntuu tukeva nykäisy. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Pyysin huollossa (Tapiolan Esso) tarkistamaan öljyn määrän ja laadun. Kuulemma kirkasta öljyä oli ja koeajossa (auto oli lämmin) auto toimi normaalisti. Olisiko silti laatikkoöljyjen ja suodattimen vaihto suotavaa?
Toistaiseksi olen tullut tämän ongelman kanssa toimeen siten, että auton ollessa kylmänä laitan manuaalisesti kakkosen silmään ja ajelen käsin vaihdellen muutaman minuutin ja, kun auto alkaa olla lämmin "uskallan" vaihtaa takaisin D:lle. Lämpinänä loota toimiikin sitten kuin unelma.
Onko tuossa lootassa jokin lämpötila-anturi tai jotain, sillä minulla tuo loota ei kyllä vaihda sen korkeammilla kierroksilla kuin lämpimänäkään. eli tuntuisi siltä, että loota ei "tiedä" olevansa kylmä. Paremmin automaattilootan anatomiaan vihkiytynyt voisi hiukan valottaa asiaa.
Pyysin huollossa (Tapiolan Esso) tarkistamaan öljyn määrän ja laadun. Kuulemma kirkasta öljyä oli ja koeajossa (auto oli lämmin) auto toimi normaalisti. Olisiko silti laatikkoöljyjen ja suodattimen vaihto suotavaa?
Toistaiseksi olen tullut tämän ongelman kanssa toimeen siten, että auton ollessa kylmänä laitan manuaalisesti kakkosen silmään ja ajelen käsin vaihdellen muutaman minuutin ja, kun auto alkaa olla lämmin "uskallan" vaihtaa takaisin D:lle. Lämpinänä loota toimiikin sitten kuin unelma.
Onko tuossa lootassa jokin lämpötila-anturi tai jotain, sillä minulla tuo loota ei kyllä vaihda sen korkeammilla kierroksilla kuin lämpimänäkään. eli tuntuisi siltä, että loota ei "tiedä" olevansa kylmä. Paremmin automaattilootan anatomiaan vihkiytynyt voisi hiukan valottaa asiaa.
Comment