Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 Käytännön..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw528
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 210
    • keskisuomi

    E39 540 Käytännön..

    ...kokemuksia..No mites on onko teillä faktaa eikä fiktiota?Olen tässä vaihtamassa tuollaista 528/98 mallista autoa 540:n ja kun lukee noita kirjoituksia 540 vioista niin luulisi että siinä jotain hyvääkin olisi? Ja mitä tuohon 528 tulee niin se ainakin minulla ollut yksi huolettomimmista autoista suorastaan loistava! Hirviääkö siitä edes sitten luopua kun on tottunut huolettomaan autoiluun ?
    on löylyä!!!
  • NewBimer
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 9

    #2
    Eiköhän se ole niin, että jos vikoja ilmenee niin heti niistä kirjoitellaan ja pyydetään apuja. Tietysti ihan ok, mutta olettaisin, että pääosin 540 on ihan yhtä viaton kuin mikä tahansa muu. Suurin ongelma on todennäköisesti se miten sitä autoa käytät. Suuri teho vaan pistää joukon kavereita myös käyttämään sitä eikä aina ehkä muisteta sitä että sen takia aina joskus joku kohta pettää.
    Ota huoletta 540 jos kiinnostaa, tietysti auton pitää olla kunnossa ja eihän käytetystä koskaan uutta saa.
    On erittäin hyvä ajaa, kulkee tasaisesti ja sitä voimaa löytyy tarvittaessa. Mielestäni 540 ei ole tarkoitettu "räppäämisee" sitä varten mieluumin vaikka M5. 540 on herrasmiehen auto. JOs hyvän/mieleisen löydät niin ostapois. Ero on huomattava vrt 528. Onne auton etsintään.
    Last edited by NewBimer; 12-04-2006, 09:06.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Kyllähän se yhtä huoletonta on 540:kin tietysti kaikki autot ovat yksilöitä ja paljon riippuu siitäkin miten sitä on käytetty/huollettu aikaisemmassa omistussuhteessa mutta mulla ainakin huolettomin auto kaikista omistamistani autoista. Ja jos nyt epäröit vielä vaihtaa niin tuskin enää sen jälkeen kun olet päivän ajanut 540:llä, olettaen että se on yhtähyvässä kunnossa teknisesti kuin omasikin mihin sitä varmaan vertaat.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Platinum
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 274
        • Lieto

        #4
        Käyppä ajamassa 540i niin luulen että autosi menee vaihtoon......huoleton ollut mulla ainakin vaikka ollutkin vasta vähän aikaa..ja se kulutuspuoli..oon päässy pienemmällä kun aikaisemmalla 325i coupella...yksi syy on ainakin laatikon 6.vaihde
        -BMW 530d E61 M-sport-

        Comment

        • stg
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 88
          • Finland

          #5
          kokemuksia

          Sen verran on kokemuksia -96 mallisesta 540:stä että puolessa vuodessa olen reilun kymppitonnin ajellut. Bemaritaustaa on muutamasta E36 kolmeasatasesta, parista E34 korisesta 525:stä ja ennen tätä nykyistä tuli ajeltua E39 528:lla. Tältä pohjalta täytyy kyllä sanoa että auto on ylittänyt kaikki odotukset ja reilusti. Se antaa ainakin iteselleni kaiken sen mitä tämän hintaluokan autolta olen ikinä osannut toivoa, tarpeeksi voimaa, luonnollisesti loistava ajettavuus, huippu varusteet, eikä ulkonäössä oikealla rengastuksella ole valittamista.

          Etenkin nyt kun pitoa alkaa taas löytyä niin auto alkaa taas näyttää parhaat puolensa suorituskykypuolellakin. Vielä edelleenkin 540 antaa joka kerta yhtä mahtavat fiilikset kun esim. 90 vauhdista ohitukseen lähtiessä antaa kick-downilla autolle luvan hyökätä täyteen laukkaan. Steptronic pykältää kerrasta pari pykälän alaspäin ja jos pitoa löytyy eikä luistonesto puutu peliin niin auto loikkaa eteenpäin uskomattoman upeasti. Vauhdin kasvaessa auto vain paranee, auton mahtava äänieristys vaan tekee siitä hieman petollisen sillä vauhti ei niin tunnu kovalta kun sitä ei pysty melusta aistimaan. Valitettavasti kotimaiset nopeusrajoitukset eivät tee oikeutta tällekään autolle.

          Varustepuolesta sen verran että monesti hymyilyttää lukea automainoksista kuinka nyt on uuteen autoon tarjolla sadetunnistinta, parkkitutkaa, navigaattoria, ilmastointia, aluvannetta, ja ties mitä hienoutta kun tähän autoon ne ja paljon muuta on jo 10 vuotta sitten kuuluneet vakiona! Paras
          varuste autossa on kuitenkin sen uskomaton hiljaisuus. Mitä olen lähiaikoina ajellut aivan uusillakin autoilla niin edelleenkin 10 vuotta vanhan 540:n kyyti kuullostaa selvästi hiljaisemmalta. Tämä ominaisuus on varmasti se mistä olisi vaikeinta luopua. Steptronic automaattia ei voi myöskään olla kehumatta. Itse olin aiemmin vannoutunut "keppimies" ja 528:n kanssa tarkoitukseni oli vain "kokeilla" automaattia. Mutta niinpä siinä vaan on käynyt että eipä taida hämmennettävää autoa enää ikinä tulla alle. Laatikko pelaa kuin ajatus, kun tekisi mieli vaihtaa niin steptronic tekee sen, pehmeästi ja eleettä. Ne jotka pitävät automaatteja pappojen vehkeinä eivät ole koskaan ajaneet 540:stä steptronicilla...

          Luotettavuuspuolella ei ainakaan omalla kohdalla ole ollut valittamista, autossa ei ole ollut käytännössä mitään vikaa. Toisaalta omaan autooni on tyypilliset jäähdytinviat ja venttiilikopan vuodot korjattu 100 tkm paikkeilla edellisen omistajan toimesta. Mielestäni kannattaa ostaa auto johon ainakin nuo viat on jo korjattu, jos jostain onnistuu löytämään alle 100 tkm ajetun niin se siis saattaa toisaalta olla huonompi vaihtoehto kuin n. 130-140 tkm ajettu.

          Jostain syystä kulutus kiinnostaa 540 ostajia. Käytännössä sekalaisessa, aika
          taajamapainotteisessa ajossa auto on itselläni vienyt talvella siinä 14-14.5 litraa sadalla, kelien lämmettyä kulutus on pudonnut jonnekin 13.5 litran paikkeille. Matka-ajossa auto menee normaalissa liikenteen rytmissä hiukan alle 10 litran. Tasainen löysä kruisailu n. 70 vauhdilla pudottaa kulutuksen jonnekin vähän päälle 8 litraan. Sen alle en ole missään olosuhteissa päässyt.
          Rankka kiihdyttely nostaa keskikulutusta aika reilusti mutta mitäänhän ei saa ilmaiseksi. Jos 540 kasi siis jonkun litran sadalla vie enemmän kuin esim. 525 niin mielestäni se myös antaa vähintäänkin samassa suhteessa enemmän kyytiä. Edelliseen 528:n verrattuna samalla ajoprofiililla 540 tuntuu keskikuluttavan noin 1-1.5 litraa enemmän.

          Itsellä on ollut tapana vaihtaa autoa aika tiheästi mutta ensimmäistä kertaa olen tilanteessa että alkaa oikeasti olla vaikeuksia keksiä omiin tarpeisiin sopivaa, kiinnostavaa autoa joka antaisi samassa hintaluokassa enemmän kuin E39 540, näin se vaan on.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎