Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: takavalojen ja etuvalojen vaihdosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E39: takavalojen ja etuvalojen vaihdosta

    Morons, ()

    Nythän on niin, että ens viikolla tulee uudet takavalot postissa, semmoset mustat Chrystalit. Olikohan Harossi, jolla oli samanlaiset. Kysyisin, jotta ei tarvitse pyörää uudelleen keksiä, että miten tuo valojen vaihto tapahtuu. Eli jos lyhyesti joku voisi kuvata nuo kiinnityskohdat ja/tai jos on jotain mitä pitää erityisesti varoa takavaloja vaihtaessa. Myyjän mukaan nuo menee ilman modauksia tuohon 9/96:een.

    Samaan hengenvetoon kysyn samaa etuvaloista. Eli tulossa on semmoset mustat etuvalot (olikohan Red Devilillä just semmoset), jotka pitäis laittaa noiden vakio-halogeenien tilalle. Samat kysymykset: kiinnitykset ja sudenkuopat ?

    Tiedoista etukäteen iso kiitos. Jos sais edes muutaman ärräpään vältettyä etukäteistutkimuksilla.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • Max
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 994
    • Kotona

    #2
    Takavalojen vaihdossa ei varmaan voi mitään isompia onkelmia olla?! Ainoa on se et takavalot voi olla tiukasti kiinni, vaikka kaikki mutterit on irroitettu. Tällöin kevyesti naputat vasaralla tai kuminujailla niihin ruuvien päihin, joista mutterit poistit, niin pitäisi valot lähteä irti ilman et mitään menee rikki

    Saattaahan niiden valojen mukana tulla ohjeet miten laitto tapahtuu... Ainakin E36:n Hellan angel eyes valojen mukana tuli ohje...

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #3
      Tuolta sivun alavasemmalta löytyy ainakin joitain Hellan ohjeita:
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #4
        Moro,

        Kiitos molemmille vinkeistä.

        Tuolla tips&tricks sivulla olevassa etuvalojen irrotusohjeessa on, että jotkut clipsit pitäis katkaista eikä yrittää irrottaa. Mitkä klipsit ne on, ja onko tosi, että pitää katkoa ?

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • harossi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 619
          • Haukipudas

          #5
          molempien etu- ja takavalojen vaihtoon ei mennyt ainakaan minulla kuin jotain puoli tuntia aikaa. Oli tosi helppo vaihtaa eikä tarvinut mitään katkoa, alkuperäiset liittimet kävivät.
          e39 M5

          Comment

          • red devil
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1846
            • monaco

            #6
            olikohan etuvalot yläältä kahella ruuviilla ja alapuolelta kahella ruuvilla kiinni.ne irti ja valot lähtee vetämällä. takavalot ruuvit irti ja jos jumissa pienellä naputtelulla lähtee irti. jos ostat fk-n etuvalot niissä on paljon ollut ongelmia niitten vilkkupolttimoiden klipsien kans...hajoo helposti.eli pidä varasi
            peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

            Comment

            • -james-
              Bimmer Rookie
              • Jun 2004
              • 34

              #7
              Sama projekti edessä itselläkin tässä lähi aikoina. Vielä harkinnassa mitkä taakse heittäis. Mistä tilasit?

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #8
                Tilasin itse HMR tradingilta takavalot (en ole vielä saanut, tulee kuulemma maanantaiksi), ja olen tilaamassa luultavasti Autovaruste.netistä nuo etuvalot (juurikin FK:n mustat etuvalot), mutta siellä on yli 50e noussut noiden etuvalojen hinta ihan yhtäkkiä...

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Rado
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 716

                  #9
                  Originally posted by teropa
                  Morons, ()

                  Nythän on niin, että ens viikolla tulee uudet takavalot postissa, semmoset mustat Chrystalit. Olikohan Harossi, jolla oli samanlaiset. Kysyisin, jotta ei tarvitse pyörää uudelleen keksiä, että miten tuo valojen vaihto tapahtuu. Eli jos lyhyesti joku voisi kuvata nuo kiinnityskohdat ja/tai jos on jotain mitä pitää erityisesti varoa takavaloja vaihtaessa. Myyjän mukaan nuo menee ilman modauksia tuohon 9/96:een.

                  Samaan hengenvetoon kysyn samaa etuvaloista. Eli tulossa on semmoset mustat etuvalot (olikohan Red Devilillä just semmoset), jotka pitäis laittaa noiden vakio-halogeenien tilalle. Samat kysymykset: kiinnitykset ja sudenkuopat ?

                  Tiedoista etukäteen iso kiitos. Jos sais edes muutaman ärräpään vältettyä etukäteistutkimuksilla.

                  Tero
                  Minkä hintainen tuollainen "4-lampun" setti on?

                  Comment

                  • Xander
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 122
                    • Home

                    #10
                    Originally posted by teropa
                    Morons, ()

                    Nythän on niin, että ens viikolla tulee uudet takavalot postissa, semmoset mustat Chrystalit. Olikohan Harossi, jolla oli samanlaiset. Kysyisin, jotta ei tarvitse pyörää uudelleen keksiä, että miten tuo valojen vaihto tapahtuu. Eli jos lyhyesti joku voisi kuvata nuo kiinnityskohdat ja/tai jos on jotain mitä pitää erityisesti varoa takavaloja vaihtaessa. Myyjän mukaan nuo menee ilman modauksia tuohon 9/96:een.

                    Samaan hengenvetoon kysyn samaa etuvaloista. Eli tulossa on semmoset mustat etuvalot (olikohan Red Devilillä just semmoset), jotka pitäis laittaa noiden vakio-halogeenien tilalle. Samat kysymykset: kiinnitykset ja sudenkuopat ?

                    Tiedoista etukäteen iso kiitos. Jos sais edes muutaman ärräpään vältettyä etukäteistutkimuksilla.

                    Tero
                    Lueppa toi läpi

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #11
                      Kiitos vinkeistä! Takavalot vaihdettu, aikaa meni ehkä alle 10min/valo, kerrankin helppo homma .

                      Sitten pitikin kikkailla tuon oranssin vilkunvalon kanssa (Philipsin 12V/21W pompula), kun siinä sen polttimon kannan ohjaustapit on huoltarilla saatavassa oranssissa polttimossa aivan hitusen V-asetelmassa, kun polttimolevyn pohjaan pitäisi olla semmonen jossa ne on täysin vastakkaisilla puolella, eli o---o. Väliaikaisratkaisuna sain paikallen kun välivaltaisesti poistin toisen noista ohjaustapeista (ja pysyy), mutta luulisi jostain löytyvän myös tuommonen värillinen polttimo, jossa ohjuritapit on täsmälleen samoin kuin kirkkaassa (samanlaisessa) polttimossa: eli tapit suorassa linjassa eri puolilla kehää.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Max
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 994
                        • Kotona

                        #12
                        Originally posted by teropa
                        Väliaikaisratkaisuna sain paikallen kun välivaltaisesti poistin toisen noista ohjaustapeista (ja pysyy), mutta luulisi jostain löytyvän myös tuommonen värillinen polttimo, jossa ohjuritapit on täsmälleen samoin kuin kirkkaassa (samanlaisessa) polttimossa: eli tapit suorassa linjassa eri puolilla kehää.
                        Tuo on ihan normaalia et siitä polttimosta joutuu sen tapin viilaamaan pois...

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Max
                          Tuo on ihan normaalia et siitä polttimosta joutuu sen tapin viilaamaan pois...
                          Ei ainakaan noista Philips SilverVisioneista mitään tappeja tarvitse viilata.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #14
                            TJJ,

                            Onko siinä polttimossa oranssi lasi, ja ne tapit suorassa linjassa 180 asteen kulmassa toisiinsa nähden eri puolilla kehää ? Jos on, niin mistä niitä saa ? Tavalliset oranssit Philipsit on semmosia, että ne tapit on lievässä v-kulmassa, jolloin se polttimo ei sovi kirkkaan paikalle (ja pitää hävittää se toinen tappi veke).

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by teropa
                              TJJ,
                              Onko siinä polttimossa oranssi lasi, ja ne tapit suorassa linjassa 180 asteen kulmassa toisiinsa nähden eri puolilla kehää ?
                              Ei noissa ole oranssi lasi vaan hopeinen joka silti näyttää keltaiselta kun vilkku toimii.
                              E39 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎