elikkäs moniurahihnan joka pyörittää vesipumppua laturia ym. kiristäjä on ollut ongelmana viimeaikoina. se on pitänyt ääntä ja siihen on vaihdettu jousi ja pyörä ja viimeviikolla kiristimen runko murtui ja matka katkesi. eräs huoltomies sanoi että autosta saattaa olla mennyt ns. tärinänvaimennin ja se sitten on aiheuttanut näitä ongelmia tärisemällä ja kuormittamalla kiristintä ja sen jousta. mietin että jos jollakin teistä on samanlainen auto niin kiinostaisi paljon tietää täriseekö teillä kyseinen moniurahihnan kiristäjä vai onko se täysin vakaa kun auto käy tyhjäkäynnillä?
e39 525tds -97 tärinän vaimennin
Collapse
X
-
Vaihdon ko. osan omaan kiesiin, rupesi pitää tyhjäkäynnillä ihme "kolinaa". Samalla pistin merkille, että uusi pitää remmin todella vakaana, käsin painat hihnaa, niin juuri saa liikahtaan vaimentajaa. Vanhalla liikkui huomattavasti enemmän ja pienellä voimalla.
En muista, kuinka paljon vanhalla osalla vaimentaja "eli" tyhjäkäynnillä, mutta uudella ei käytännössä yhtään.
Auto sama kuin sulla.
-
-
Mikä mahtaa olla tuo "tärinänvaimentaja"? Joku mekaaninen juttu? Voisko joku näyttää vaikka real oemista? Mulla kävi 325 tds sillain että heti käynnistyksessä nakkas tuon kiristäjän "nurin niskoin" eli se lukittu sinne yläasentoon. Syytä moiseen oon tässä ihmetelly ja aattelin voisko tuo vaikuttaa siihen?
Comment
-
Comment