Jonkun verran juttua jo netistä löysin, mutta missään ei puhuttu aiheuttaako Venäjän bensa mitään ongelmia Nikasil pinnoitteen kanssa. Onko kellää tietoa kyseisestä asiasta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 ja kasikoneen nikasil ongelmat?
Collapse
X
-
e39 ja kasikoneen nikasil ongelmat?
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88Tags: None
-
-
Tossa tuli reilu kukausi sitten (oliskohan ollu 98 vuosimallin) E39 523i laittoon kun oli visko tuuletin rikki ja kone oli keittänyt eikä lähtenyt käyntiin kun oli vettä pytyssä.
Ja tämä peli oli venäjän rekisterissä ja ollut venäjällä ajossa/käytössä koko ikänsä, auton omista/jat olivat vissiin jollain loma reissulla nyt suomessa.
-No eihän siinä auttanut kuin nappasta kansi pois ja mikä yllätys sieltä sitten löytyikään...
imukanavat ja venttiilit olivat semmoisessa karsta paskassa että hädin tuskin ilma kulki läpi, puhumattakaan männän päällisistä, pako kanavista jne jne..
aivan kauheaa karsta paskaa joka paikka täynnä.
Ja mitäköhän olisi katalysaattorista löytynyt???
Ei meinannut karstat irrota edes moottori koneistamon pesukoneessa.
Tuskin tuohon karstan älyttömän määrään on muuta selitystä kuin venäläinen bensa.
-Sitähän kyllä en osaa sanoa että missä autoa on tankkailtu.
mutta tuskin siitä nyt kenenkään pelit hajoo jos nyt joskus käy itärajan takana vetäseen tankin täyteen!!
Ja siihen en ota kantaa sen enempää ,että mikä siinä venäjän bensassa on tuon karstan aiheuttanut -luultavasti korkea rikkipitoisuus?.?.
Tässä yksi esimerkki mutta en tiedä etä liittyykö mitenkään Nikasil asiaan...
-
-
Originally posted by SpetkeTossa tuli reilu kukausi sitten (oliskohan ollu 98 vuosimallin) E39 523i laittoon kun oli visko tuuletin rikki ja kone oli keittänyt eikä lähtenyt käyntiin kun oli vettä pytyssä.
Ja tämä peli oli venäjän rekisterissä ja ollut venäjällä ajossa/käytössä koko ikänsä, auton omista/jat olivat vissiin jollain loma reissulla nyt suomessa.
-No eihän siinä auttanut kuin nappasta kansi pois ja mikä yllätys sieltä sitten löytyikään...
imukanavat ja venttiilit olivat semmoisessa karsta paskassa että hädin tuskin ilma kulki läpi, puhumattakaan männän päällisistä, pako kanavista jne jne..
aivan kauheaa karsta paskaa joka paikka täynnä.
Ja mitäköhän olisi katalysaattorista löytynyt???
Ei meinannut karstat irrota edes moottori koneistamon pesukoneessa.
Tuskin tuohon karstan älyttömän määrään on muuta selitystä kuin venäläinen bensa.
-Sitähän kyllä en osaa sanoa että missä autoa on tankkailtu.
mutta tuskin siitä nyt kenenkään pelit hajoo jos nyt joskus käy itärajan takana vetäseen tankin täyteen!!
Ja siihen en ota kantaa sen enempää ,että mikä siinä venäjän bensassa on tuon karstan aiheuttanut -luultavasti korkea rikkipitoisuus?.?.
Tässä yksi esimerkki mutta en tiedä etä liittyykö mitenkään Nikasil asiaan...
Comment
-
-
Originally posted by jsa014Ei E39:ssä ole nikasil koneita. Ovat mallia alusil.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
kyllä se taisi ekoissa E39:issä olla ongelmana. Ohessa quote joltain foorumilta:
The early ones did suffer from bore wear - I think the whole engine range from the 520 up to the 540. Can't remember the exact date when they switched the linings, but I *think* it was March 1997.
Ei mitään varmaa tietoa siis, mutta kuitenkin.
Comment
-
-
Tuossa M52 koneessa oli nikasil, eli kutoskone, mutta otsikon kasissa (M62) ei. M60 kasi on nikasil kone
"The M60 was fitted to all the E34 530i and 540i V8 cars. It was not fitted to the earlier E28 5 Series or the later E39 5 Series"
Eli eiköhän M62 ole kaikissa E39 535 ja 540:ssä. E38 740:ssä voi olla vuonna 1996 sekaisin molempia, siinähän kone vaihtui M60B40->M62B44 vuonna 96.
Näin ainakin googletin minä
Comment
-
-
Muistaakseni Nikasil ongelmia on ollut lähinnä USA:ssa ja Britanniassa, missä on ollut jakelussa Etelä-Amerikasta tuotua huonolaatuista ja runsasrikkistä bensiiniä. Juuri tuo runsas rikki on liuottanut sylintereissä käytettyä Nikasil-pinnoitetta. Venäjän bensassa ei käsittääkseni ole tuota ongelmaa, vaikka muuten kyseenalaista litkua onkin.
Comment
-
-
Niin, muttamutta
Venäläinen raakaöljy on muuten maailman rikkisintä kamaa... Elikkä Fortum jalostamothan ovat maailman tunnetuimpia juuri tästä syystä. Pystyvät tekemään rikittömiä keskitisleitä korkearikkisestä raaka-aineesta.
Suomeksi: kyllä venäjältä tankaaminen lisää rikkikuormaa ajoneuvossa, niin Diesel- kuin bensapelissä. Nicasil vauriot tosin edellyttää vuosien jatkuvaa käyttöä, mutta katalysaattorivaurioon riittää jopa kertakäyttö!
Että tällaista tälläkertaa.
Comment
-
-
Originally posted by TBmanVenäläinen raakaöljy on muuten maailman rikkisintä kamaa... Elikkä Fortum jalostamothan ovat maailman tunnetuimpia juuri tästä syystä.
Comment
-
-
Tuossa pari Nikasil-artikkelia aiheesta kiinnostuneille:
http://www.e34v8.co.uk/nikasil.htm
http://www.koalamotorsport.com/article-m60v8.asp
Comment
-
Comment