Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ja kasikoneen nikasil ongelmat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    e39 ja kasikoneen nikasil ongelmat?

    Jonkun verran juttua jo netistä löysin, mutta missään ei puhuttu aiheuttaako Venäjän bensa mitään ongelmia Nikasil pinnoitteen kanssa. Onko kellää tietoa kyseisestä asiasta?
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    Tossa tuli reilu kukausi sitten (oliskohan ollu 98 vuosimallin) E39 523i laittoon kun oli visko tuuletin rikki ja kone oli keittänyt eikä lähtenyt käyntiin kun oli vettä pytyssä.
    Ja tämä peli oli venäjän rekisterissä ja ollut venäjällä ajossa/käytössä koko ikänsä, auton omista/jat olivat vissiin jollain loma reissulla nyt suomessa.
    -No eihän siinä auttanut kuin nappasta kansi pois ja mikä yllätys sieltä sitten löytyikään...
    imukanavat ja venttiilit olivat semmoisessa karsta paskassa että hädin tuskin ilma kulki läpi, puhumattakaan männän päällisistä, pako kanavista jne jne..
    aivan kauheaa karsta paskaa joka paikka täynnä.
    Ja mitäköhän olisi katalysaattorista löytynyt???
    Ei meinannut karstat irrota edes moottori koneistamon pesukoneessa.
    Tuskin tuohon karstan älyttömän määrään on muuta selitystä kuin venäläinen bensa.
    -Sitähän kyllä en osaa sanoa että missä autoa on tankkailtu.
    mutta tuskin siitä nyt kenenkään pelit hajoo jos nyt joskus käy itärajan takana vetäseen tankin täyteen!!
    Ja siihen en ota kantaa sen enempää ,että mikä siinä venäjän bensassa on tuon karstan aiheuttanut -luultavasti korkea rikkipitoisuus?.?.

    Tässä yksi esimerkki mutta en tiedä etä liittyykö mitenkään Nikasil asiaan...
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • jsa014
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1651
      • Turun Pallivaha

      #3
      Originally posted by Fabsu
      Jonkun verran juttua jo netistä löysin, mutta missään ei puhuttu aiheuttaako Venäjän bensa mitään ongelmia Nikasil pinnoitteen kanssa. Onko kellää tietoa kyseisestä asiasta?
      Ei E39:ssä ole nikasil koneita. Ovat mallia alusil.
      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Spetke
        Tossa tuli reilu kukausi sitten (oliskohan ollu 98 vuosimallin) E39 523i laittoon kun oli visko tuuletin rikki ja kone oli keittänyt eikä lähtenyt käyntiin kun oli vettä pytyssä.
        Ja tämä peli oli venäjän rekisterissä ja ollut venäjällä ajossa/käytössä koko ikänsä, auton omista/jat olivat vissiin jollain loma reissulla nyt suomessa.
        -No eihän siinä auttanut kuin nappasta kansi pois ja mikä yllätys sieltä sitten löytyikään...
        imukanavat ja venttiilit olivat semmoisessa karsta paskassa että hädin tuskin ilma kulki läpi, puhumattakaan männän päällisistä, pako kanavista jne jne..
        aivan kauheaa karsta paskaa joka paikka täynnä.
        Ja mitäköhän olisi katalysaattorista löytynyt???
        Ei meinannut karstat irrota edes moottori koneistamon pesukoneessa.
        Tuskin tuohon karstan älyttömän määrään on muuta selitystä kuin venäläinen bensa.
        -Sitähän kyllä en osaa sanoa että missä autoa on tankkailtu.
        mutta tuskin siitä nyt kenenkään pelit hajoo jos nyt joskus käy itärajan takana vetäseen tankin täyteen!!
        Ja siihen en ota kantaa sen enempää ,että mikä siinä venäjän bensassa on tuon karstan aiheuttanut -luultavasti korkea rikkipitoisuus?.?.

        Tässä yksi esimerkki mutta en tiedä etä liittyykö mitenkään Nikasil asiaan...
        ...niin tai sitten on glygolia ollut "kierrossa" jo pidemmän aikaa....

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          #5
          Originally posted by jsa014
          Ei E39:ssä ole nikasil koneita. Ovat mallia alusil.
          Aijaa! Tätä en tiennytkään. Sitten tämä topiikki taitaa olla aivan turha.
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • exodus
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 774
            • Oulu

            #6
            kyllä se taisi ekoissa E39:issä olla ongelmana. Ohessa quote joltain foorumilta:

            The early ones did suffer from bore wear - I think the whole engine range from the 520 up to the 540. Can't remember the exact date when they switched the linings, but I *think* it was March 1997.

            Ei mitään varmaa tietoa siis, mutta kuitenkin.

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              #7
              Tuossa M52 koneessa oli nikasil, eli kutoskone, mutta otsikon kasissa (M62) ei. M60 kasi on nikasil kone

              "The M60 was fitted to all the E34 530i and 540i V8 cars. It was not fitted to the earlier E28 5 Series or the later E39 5 Series"

              Eli eiköhän M62 ole kaikissa E39 535 ja 540:ssä. E38 740:ssä voi olla vuonna 1996 sekaisin molempia, siinähän kone vaihtui M60B40->M62B44 vuonna 96.

              Näin ainakin googletin minä
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • himonussija
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 392
                • Finland

                #8
                Mä luin joskus tota hulabaloo -maineen saanutta Suoli24.fi palstaa ja siellä tosta oli juttua että BMW ois vaihtanu useampiakin nicasil-lohkoja takuuseen. Sitä en muista että missä päin maailmaa.

                Comment

                • jsa014
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1651
                  • Turun Pallivaha

                  #9
                  Ameriikassahan näin tehtiin, arvioitu että 30% jenkki M60:sta olis vaihdettu alusiliin.
                  316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                  Comment

                  • ihi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 243
                    • Kota

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    ...niin tai sitten on glygolia ollut "kierrossa" jo pidemmän aikaa....
                    Omien kokemusten perusteella glykoli/vesi seos pikemminkin puhdistaa karstaa palotilasta. Toki se aiheuttaa paljon muutakin, mutta ei ainakaan karstaa paikkoja.

                    Comment

                    • Fahrer
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2005
                      • 45

                      #11
                      Muistaakseni Nikasil ongelmia on ollut lähinnä USA:ssa ja Britanniassa, missä on ollut jakelussa Etelä-Amerikasta tuotua huonolaatuista ja runsasrikkistä bensiiniä. Juuri tuo runsas rikki on liuottanut sylintereissä käytettyä Nikasil-pinnoitetta. Venäjän bensassa ei käsittääkseni ole tuota ongelmaa, vaikka muuten kyseenalaista litkua onkin.

                      Comment

                      • TBman
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 76

                        #12
                        Niin, muttamutta

                        Venäläinen raakaöljy on muuten maailman rikkisintä kamaa... Elikkä Fortum jalostamothan ovat maailman tunnetuimpia juuri tästä syystä. Pystyvät tekemään rikittömiä keskitisleitä korkearikkisestä raaka-aineesta.
                        Suomeksi: kyllä venäjältä tankaaminen lisää rikkikuormaa ajoneuvossa, niin Diesel- kuin bensapelissä. Nicasil vauriot tosin edellyttää vuosien jatkuvaa käyttöä, mutta katalysaattorivaurioon riittää jopa kertakäyttö!


                        Että tällaista tälläkertaa.

                        Comment

                        • Xander
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2005
                          • 122
                          • Home

                          #13
                          Originally posted by TBman
                          Venäläinen raakaöljy on muuten maailman rikkisintä kamaa... Elikkä Fortum jalostamothan ovat maailman tunnetuimpia juuri tästä syystä.
                          Juuri näin ja kun Fortum ostaa sitä vielä alle 10 taalan tynnyri hintaan ja myy maailman markkinahinnan mukaan niin mikäs siinä, osakkeet nousee ja suomalaiset ostaa "halpaa bensaa"

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Tuossa pari Nikasil-artikkelia aiheesta kiinnostuneille:

                            http://www.e34v8.co.uk/nikasil.htm
                            http://www.koalamotorsport.com/article-m60v8.asp
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎