Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 nopeus ja kulutusmittarit ja ABS+luistoestovalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M_H
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 18
    • Pori

    E39 nopeus ja kulutusmittarit ja ABS+luistoestovalo

    Vähän aikaa sitten kirjoottelin kun ei toimi nuo kyseiset jutut mutta vaihdon kuskin puolen taka ABS anturin eikä toimi vieläkään. Vakionopeuden säädin toimii eli toinen takaanturi on ainakin ehjä. Tarviiko kuitata tms...?
    Auttakaa ny joku viisaampi.
  • M_H
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 18
    • Pori

    #2
    Nostetaas vielä ylös ja kysytään että missä tuossa (525 TDS 04/98) sijaitsee se ABS boxi jossain sisä tiloissa vissiin, aattelin jos kattelis ne liittimet.
    Alkaa v.......taa toi BMW kun pitäs olla laatua mutta aina kun yhden vian saa korjattua niin toinen on jo tulossa. Perkeles.

    Comment

    • jkpower
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 20
      • Ruovesi

      #3
      Joo eli juuri tultii auton haku reisusta ja matkaan tarttu 530d jossa sama vika kun sulla.. Edellinen omistaja oli vaihtanut anturin kans mut ei ollu auttanu ja nyt tällä viikolla autoo oli taas syynätty tietokoneella ja aina vaan tulee vika siitä kuskin puolen taka anturista vaik on uus. Mitään muita vikoja ei muistissa ollu. Ja nyt sitten huollossa sanottu et olis takapyörän laaakerissa vikaa. Laakerin suoja kuoressa kuulemma anturin lukukehä ja siinä jotai vikaa. eli laakeri vaihtoo! Ihmeen halpa bemari osaks kun edellinen omistaja oli kyselly nii olis 80€. Tämmöstä tietoo mut en tiä sit!
      BMW is best!!!

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        #4
        Originally posted by jkpower
        Joo eli juuri tultii auton haku reisusta ja matkaan tarttu 530d jossa sama vika kun sulla.. Edellinen omistaja oli vaihtanut anturin kans mut ei ollu auttanu ja nyt tällä viikolla autoo oli taas syynätty tietokoneella ja aina vaan tulee vika siitä kuskin puolen taka anturista vaik on uus. Mitään muita vikoja ei muistissa ollu. Ja nyt sitten huollossa sanottu et olis takapyörän laaakerissa vikaa. Laakerin suoja kuoressa kuulemma anturin lukukehä ja siinä jotai vikaa. eli laakeri vaihtoo! Ihmeen halpa bemari osaks kun edellinen omistaja oli kyselly nii olis 80€. Tämmöstä tietoo mut en tiä sit!

        jos auto 9/98 jälkeen valmistettu, niin todennäköisesti boksivika...ja se ei niin halpaa enää ookkaan.

        ja tuosta esim. lisää aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=abs%2Fasc
        Last edited by Martti; 27-04-2006, 08:27.

        Comment

        • M_H
          Newbiemmer
          • Feb 2006
          • 18
          • Pori

          #5
          Auto on 04/98 eli boxi pitäs olla sisällä mutta missä siellä???
          En kyllä oikeen usko tuohon laakeri vikaan mutta katsotaa.

          Comment

          • Martti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 787
            • Suomi

            #6
            Originally posted by M_H
            Auto on 04/98 eli boxi pitäs olla sisällä mutta missä siellä???
            En kyllä oikeen usko tuohon laakeri vikaan mutta katsotaa.
            joo hoksasin kyllä, että sun auto oli 4/98 ja sen boksin pitäs löytyä sieltä hansikaslokeron takaa, ellen nyt aivan väärin muista. ja näihin vanhempiinhan on noita boksejakin saatavana käytettynä runsaasti ja vieläpä melko edullisesti, ainakin verrattuna näihin 9/98--> malleihin. mutta aika harvassa on ilmeisesti ne ennen em. ajankohtaa valmistetut e39, joissa abs-boksi ois paskana ollut, käsittääkseni (toisin kuin sen jälkeen valmistetut).

            ja niinkuin joku jo aikaisemmissa keskusteluissa aiheeseen liittyen totesi, että jos pyöränlaakerissa olisi sellaista vikaa, että abs/asc valot palaisi, niin se olisi todennäköisesti pienin huolista siinä vaiheessa...

            Comment

            • M_H
              Newbiemmer
              • Feb 2006
              • 18
              • Pori

              #7
              Täytyy illalla ottaa sieltä boxilta liitin irti ja laittaa CRC:tä ja sitten vois nypätä akun kengät vähäks aikaa irti. Alkaa pian tosissaan v....taa nää BMW:eet!

              Comment

              • jkpower
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 20
                • Ruovesi

                #8
                niin selvennetään sen verran et pyörän laakerissa itsessään ei ole vikaa.. vaan siinä kehässä mikä ilmeisesti on laakeriin kuuluva osa.... Mut ilmottelen tänne mitä rupee löytyy jos löytyy. Ja auto on 10.99 otettu muistaakseni käyttöön. Joo ei nää bemut oo koskaa mitenkää helppoja autoja ollu. Mut elämä on!!
                BMW is best!!!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎