Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Takaluukun "ovi auki" valon toiminta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW-2002
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 21

E39 Takaluukun "ovi auki" valon toiminta

Takaluukun "ovi auki" valo palaa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta koko ajan. Lukko on kuitenkin kiinni ja mikrokytkin testattu ja toimivaksi todettu. Ko ongelma aiheutta ilmeisesti myös takalasinpyyhkimen toimimattomuuden. Tämä päätelmä perustuu siihen, että kun valo joskus sattumalta ei pala, toimii silloin myös pyyhin. Lisämaustetta ongelmaan tuovat sisävalot, jotka tietenkin syttyvät palamaan itsekseen kun vika ilmaantuu eli järjestelmä luulee luukun aukeavan, vaikka keskellä yötä tyhjällä parkkipaikalla...

Onko vastaavaa tullut eteen. Olisikohan johtovika ja jos, niin mistä kannattaa etsiä? (luukun sarannoiden kohdassa kaapelin kuoret olivat ainakin ehjät)
  • janneyliranta
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 157
    • Laihia

Mulla oli ainakin e34:ssa farmarissa takaluukun johdot poikki, siksi ei lasinpyyhkijä toiminut eikä myöskään sisävalot takana, luulisin että e39:ssä vois olla samaa vikaa. E34:ssa sijaitsee noi johdot takaluukun saranoiden vieressä(molemmin puolin), en tiä sit missä noi menee e39:ssä! Toivottavasti olis apua näistä!

Comment

• jMh
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 167
      • Napapiirin tuntumassa...

Todennäköisesti juuri nuo johtosarjat ovat saaneet siipeensä, omasta kärrystä olen korjaillut noita piuhoja pariinkin otteeseen, yhteensä viisi johtoa ollut poikki ja muutamissa alkavaa poikkivikaa.

Kontin katosta kun irroitat kaiuttimet niin näkyy johtosarjat, näistä teipit pois ja saat vedettyä "löysiä" saranoiden kohdalle. Molempien saranoiden vierestä johtonippu auki niin luulisi syyllinen löytyvän. Itse tinasin piuhojen päät takaisin kiinni, kutistesukka päälle ja jätin johtosarjan hieman löysemmälle.
      E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
      Ex: E39 528i Touring 1997

Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

Comment

• BMWFW24
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 276
        • Jämsä

Miten ne kaiuttimet lähtee irti? Millainen kiinnitys on siinä "suojaverkossa"? Yritin kerran nopeasti irrottaa niitä mutta en saanut niitä irti, enkä kerinnyt syventymään niihin enempää silloin. Minulla olisi sama homma edessä...
        ex. 316i e36 1991
        ex. 318iS Coupe e36 1992
        ex. 528iA Touring e39 1997
        ex 316i e30 1990, vaimon
        ex. X5 4.4i e53 2001
        ex 316 e46 2003, vaimon
        525iX e60 2008
        Z4 e85 2003, vaimon​

Comment

• jMh
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 167
          • Napapiirin tuntumassa...

Originally posted by BMWFW24
          Miten ne kaiuttimet lähtee irti? Millainen kiinnitys on siinä "suojaverkossa"? Yritin kerran nopeasti irrottaa niitä mutta en saanut niitä irti, enkä kerinnyt syventymään niihin enempää silloin. Minulla olisi sama homma edessä...
          Ihan kampeamalla/vetämällä sivuilta irtoavat. Etuosasta ritilää ei kannata kiskoa koska siellä on kynnet mitkä menevät kattoverhoilun alle.
          E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
          Ex: E39 528i Touring 1997

Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎