Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:ssä ilmastointi???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ART
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 305

    #16
    Originally posted by jarkkil
    Niin tietenkin siinä on NELJÄ säädintä.. Niin kyllä ilmoituksessa luki ilmastointi ja siitä ei puhuttu sen enenmpää. Ainoastaan muistan puhuneeni myyjälle että harmittaa kun ei ole automaattinen.. Ja kyseessä oli sitten yksityinen myyjä.
    En kyllä muista ikinä nähneeni E39:iä jossa olisi NELJÄ pyöritettävää säädintä. Enkä myöskään muista ikinä nähneeni E39:iä, jossa olisi MANUAALI-ilmastointi. Kaikki mitä minä olen nähnyt, ja yhden omistanutkin, missä ei ole ollut täysautomaattista, ovat olleet PUOLIAUTOMAATTISIA, joissa vasemmassa reunassa kolme nappia tässä järjestyksessä ylhäältä alas:
    -Sisäilman kierto
    -Ilmastointi
    -Tuulilasin huurteenpoisto

    Ja niitä väänneltäviä hantaakeja on ollut kolme tässä järjestyksessä vasemmalta oikealle:
    -Lämpötilansäätö asteluvuilla
    -Puhallussuunnan säätö
    -Puhallusnopeuden säätö

    Puoliautomaattinen ilmastointi on eri asia kuin manuaalinen. Puoliautomaattinen on termostaattiohjattu, kun taas "vintage" manuaalinen toimii siten että kylmäkoneeseen vaan vedetään löylyä lisää hantaakia vääntämällä, mutta varsinaisesta puhallusilman lämpötilasta kabiinissa ei ole kuin ihotuntuma.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by ART
      En kyllä muista ikinä nähneeni E39:iä jossa olisi NELJÄ pyöritettävää säädintä.
      Kyllä niitä neljä on ohjekirjan mukaan ja myös ETK tuntee vain sellaisen, liitteenä kuva. Mutta nyt on arvoitus missä ilmastoinnin nappula noissa on ja mihin se sijoitetaan jos ilmastointi jälkiasennetaan. Pitää illalla tutkia asennusohjeita.
      Attached Files
      E39 528iA

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #18
        Eiköhän ne kaikki variaatiot ole tuossa (3)

        Jos maahantuoja on omiaan räpeltänyt tuohon "heater" -systeemiin niin siitäpä en tiedä... Kysyjälle taisi kuitenkin vastaus jo tulla.
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Kentsu
          Eiköhän ne kaikki variaatiot ole tuossa (3)

          Jos maahantuoja on omiaan räpeltänyt tuohon "heater" -systeemiin niin siitäpä en tiedä... Kysyjälle taisi kuitenkin vastaus jo tulla.
          Eli näköjään 9/98 hävisi yksi nuppi. Mites nuo sitten eroaa toisistaan? Onko uudempi huonompi?
          E39 528iA

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by TJJ
            Eli näköjään 9/98 hävisi yksi nuppi. Mites nuo sitten eroaa toisistaan? Onko uudempi huonompi?
            Käsittääkseni jos auto on lähtenyt tehtaalta neljällä knobilla, ei siinä ole ollut ainakaan silloin ilmastointia lainkaan, eli tuo neljän pyöritettävän nupin systeemi on sitten se "huonoin".
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • ART
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 305

              #21
              Originally posted by TJJ
              Kyllä niitä neljä on ohjekirjan mukaan ja myös ETK tuntee vain sellaisen, liitteenä kuva. Mutta nyt on arvoitus missä ilmastoinnin nappula noissa on ja mihin se sijoitetaan jos ilmastointi jälkiasennetaan. Pitää illalla tutkia asennusohjeita.
              Kas perkelettä, ai ständ korektiid niinku sanotaan oikeussalidraamoissa. Kaikki näkemäni pre-faceliftit sitten lienevät olleet automaagisilla ja faceliftit sekä automaagisilla että puoliautomaagisilla, tuo nelinuppinen lienee aika harvinainen ratkaisu.

              Comment

              • 525TDS Touring
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 483
                • Sahalahti

                #22
                Originally posted by TJJ
                Kyllä niitä neljä on ohjekirjan mukaan ja myös ETK tuntee vain sellaisen, liitteenä kuva. Mutta nyt on arvoitus missä ilmastoinnin nappula noissa on ja mihin se sijoitetaan jos ilmastointi jälkiasennetaan. Pitää illalla tutkia asennusohjeita.
                Jälkiasennusilmastoinneissa.. huh olipas sana.. niin enivei, ainakin Diavian tekemissä (onkohan muita) tulee uusi ohjainpaneeli mukana ja kaikki muutkin tarvittava, ja halutessaan automaattinen tai puoli-. E39: ssä ei periaatteessa ole ikinä ollutkaan ns. manuaali-ilmastointia, kaikissahan on termostaattiohjattu lämmönsäätö. Eikä kai E34: kaan.
                Ex-525TDSa Touring -98
                Ex-MB E220T CDi -02
                E61 520D -09
                F11 518d -16

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by TJJ
                  missä ilmastoinnin nappula noissa on ja mihin se sijoitetaan jos ilmastointi jälkiasennetaan. Pitää illalla tutkia asennusohjeita.
                  Nappula näköjään sijoitetaan samaan paneeliin jossa ASC-nappulakin on. Tuo jälkiasennussysteemi on se ihmeviritys jossa raitisilmasuodattimien koteloissa onkin ilmastoinnin kennot eikä ilmansuodattimia lainkaan.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • jarkkil
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 264

                    #24
                    Ei sitten kenelläkään sattuis lojuun tallissa kyseistä mieluusti automaattista ilmastointi laitteistoa. Voisin kyllä vakavasti harkita moisen ostoa nimittäin kyllä tossa on nyt mielestäni kohtuu iso puute.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #25
                      Kysäsepä hemiltä, sillä tais muistaakseni olla jotain ilmastointi laitteita..
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by jarkkil
                        Ei sitten kenelläkään sattuis lojuun tallissa kyseistä mieluusti automaattista ilmastointi laitteistoa. Voisin kyllä vakavasti harkita moisen ostoa nimittäin kyllä tossa on nyt mielestäni kohtuu iso puute.
                        Eipä ole ylimääräistä ilmastointia, mutta jos haluat asennusohjeet pdf-tiedostona niin laita private messagella sähköpostiosoitteesi. Ohjeet tosin on vain M52 moottorille, mutta niistä kuitenkin voit vähän katsella millainen homma tuon asennus on. Asennusajaksi on ilmoitettu 16-18 tuntia, siis jos tuon (uuden sarjan jossa kaikki osat valmina) asentaa ammattimies joten kyllähän tuossa tekemistä riittää...
                        E39 528iA

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎