e39 ohj.tehostimen pumppu rallattaa tyhjäkäynnillä häiritsevästi. Vielä kun rattia kääntelee ääni muuttuu - lienee selvä diagnoosi. Onko öljyn vaihdosta mitään apua vai meneekö pumppu vaihtoon? Kannattaako kokeilla vaihtopumppuja vai ostaa suoraan uusi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 ohj.tehostimen pumppu rallattaa
Collapse
X
-
Katso onko öljyä riitävästi vai tarviiko sitä lisätä
Originally posted by irmelie39 ohj.tehostimen pumppu rallattaa tyhjäkäynnillä häiritsevästi. Vielä kun rattia kääntelee ääni muuttuu - lienee selvä diagnoosi. Onko öljyn vaihdosta mitään apua vai meneekö pumppu vaihtoon? Kannattaako kokeilla vaihtopumppuja vai ostaa suoraan uusi?
-
-
Tein ite saman diagnoosin e36:een koska oli just samat oireet mutta ääntä pitikin tuulettajanremmin joku kiristys/ohjainrulla vai miksi niitä nyt kutsutaan.Kaks kipaletta niitä kuiteski sielä on.Vika selvis aika surkeella tavalla ku remmi napsahti poikki kesken ajelun mutta siitä vain lämpöjä tarkkaillen kotia eli pidä silmällä lämpöjä!Mulla kuitenki ääni muuttu todella kuuluvaksi kesken ajon ennen kuin remmi poksahti.Last edited by Pequod; 04-05-2006, 13:34.BMW 320 -93 E36 ja ku bimmeri on korjaamolla niin otetaan tosiauto alle eli fiat 127 -80
Comment
-
-
Tarkennusta vielä; ongelma on ollut jo pitkään, nyt se vain on pahempi. Ääni/rallatus on aika terävää. Syksyllä huollossa sanoin asiasta ja vaihtoivat Oulussa merkkihuollossa vesipumpun ja toisen hihnapyöristä (ajettu 130 tkm), toinen kun oli OK. Heti huollon jälkeen ääni oli hiukka vaimeampi, mutta muutaman tunnin päästä taas samanlainen. Tsekkasivat nesteet ja ovat edelleenkin mittatikun viivalla. MIstä hihna löysätään jotta vois vaihtaa ensiksi tuon toisen hihnapyörän, kiitokset etukäteen!
Tulipahan ennakoitua tuo vesipumpun vaihto!
Comment
-
-
Löysäsin tuon remmin ja irroitin kiristysrullan - kohtuu helpostihan se sieltä irtos ja mielestäni rulla oli irtonaisena pyörittäessä lähes välyksetön ja hiljainen. Päätin sen kuitenkin vaihtaa, mutta yllätykseksi kun menin merkkiliikkeen tiskille hakeen uutta, siellä sanottiin et tähän malliin 4/99 ei saa kiristäjän rullaa erikseen vaan pitää ostaa kiristäjä rullineen 90€. Aivan käsittämätöntä että ylemmän rullan saa mutta alempaa lähes identtistä ei saa erikseen vaikka sen siitä kiristäjästä voi irroittaa. TIETÄÄKÖ JOKU saako tätä rullaa erikseen mistään ja millä numerolla tai jos jollain ois tarjota A1 purkuosaa niin sitäkin vois harkita. Varaosaliikkeeseen ei viitti mennä ilman oikeaa varaosanumeroa kyselemään. Pumpusta vielä sen verran että öljyä on riittävästi ja se käy mielestäni ihan jees vaikka rattia kääntelee paikallaan. Ku kone käy paikallaan kuumana hiukka pitempään ääni lähes häviää!
Comment
-
-
Näyttäisi motonetissäkin olevan erikseen nuo rullat, toista myydään erikseen ja toista "laitteen" kanssa (oletettavasti kiristin).
E39 520/523/525/528/530 KIRISTINRULLA Ø70mm. . . . . . . . 30-0528 14.90
E39 520/523/525/528/530 KIRISTINRULLA+LAITE Ø70mm. . . . . 30-0566 43.50
Eli voipi olla että joutuu sen kiristimenkin vaihtamaan. No, kuitenkin motonetistä osan saa puoleen hintaan merkkiliikkeeseen verrattuna.Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
Current: F11 520d M-sport
Comment
-
-
Eli rullaa ei taida löytyä erikseen niin laitetaan sitten toi motonetin vehje tai vastaava...
Kyllä se merkkiliikkeen diagnosoima ehyt kiristinrulla oli ihan paska eli vaihtoivat huollossa vesipumpun aivan turhaan tai ainakin 50 tkm ennenaikojaan, on nimittäin se pumppu tallella ja ainakin kylmänä se on täysin välyksetön eikä se paikallaan ollessa vuotanu yhtään. Seuraavaksi näyttäis olevan vastaavan kiristimen vaihto edessä ilmastoinnin puolelle. Joka tapauksessa ääni hävis. Tämä tästä.Last edited by irmeli; 25-05-2006, 10:55.
Comment
-
Comment