Announcement

Collapse
No announcement yet.

w124 mersusta e 39 bmw:hen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilijo
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 2

    w124 mersusta e 39 bmw:hen?

    Kova joka keväinen autokuume iskeny ja tarkoitus ois vaihtaa tuo nykyinen w124 300 turbodiesel mese E39 523i:hin. Nyt sitte bemarimiehille kysymyksiä?

    Mitä kannattaa erityisesti tarkistaa kun on E39:ä ostamassa?
    Kukkiiko mistä?
    Kannattaako ostaa ennen 9/98?
    Kuinka pitkät huoltovälit?

    Yhtä kävinkin koeajamassa. Siitä se kuume ehkä tuliki...sen verta mahtava ääni tossa bemarin kutosessa Jäi vaan askarruttamaan että onko noissa bemareissa jotenkin erityisen jäykkä kytkin vai oliko tämä vaan kyseisen yksilön ominaisuus? Että tämmösiä kysymyksiä näin alkuun...
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Originally posted by Vilijo
    Kova joka keväinen autokuume iskeny ja tarkoitus ois vaihtaa tuo nykyinen w124 300 turbodiesel mese E39 523i:hin. Nyt sitte bemarimiehille kysymyksiä?

    Mitä kannattaa erityisesti tarkistaa kun on E39:ä ostamassa?
    Kukkiiko mistä?
    Kannattaako ostaa ennen 9/98?
    Kuinka pitkät huoltovälit?

    Yhtä kävinkin koeajamassa. Siitä se kuume ehkä tuliki...sen verta mahtava ääni tossa bemarin kutosessa Jäi vaan askarruttamaan että onko noissa bemareissa jotenkin erityisen jäykkä kytkin vai oliko tämä vaan kyseisen yksilön ominaisuus? Että tämmösiä kysymyksiä näin alkuun...
    Kukkii ilmeisesti takaluukun tai ovien liimasaumoista jos kukkii. Et sä sitä enää voi ostaa ennen 9/98 kun eletään jo vuotta -06 mutta jos tarkotat tolla auton valmistumista niin osta 9/98 jälkeen tehty. Huoltovälit ei taida olla kiinteät vaan ajotavan ja muiden tekijöiden sanelema juttu jonka se auto sitten ilmottelee sellasessa hienossa näytössä jotta huolla saatana. Omissa penareissa kytkin on ollu huomattavasti jämäkämpi kuin joku japanilainen rimpula kuminauhavaijeriviritys.
    Retard Member

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Itsellä -96 mallinen 523 ja erittäin pienillä murheilla pärjätty neljä vuotta ja 150tkm. Takaluukku ruostui siitä saumasta kilven yläpuolelta, vesipumppu meni 190tkm kohdalla, Tukivarret uusittu jossain vaiheessa vakuutusyhtiön toimesta (ulosajo).

      Muuten normi huollot tehty...
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • Komu
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 1037
        • Nurmijärvi

        #4
        Itse vaihdoin tässä hiljattain E320 coupe 124:sta e39:iin. En voi muuta sanoa kuin että olen tyytyväinen. Uudempi muotoilu ja äänieristykset sun muut. Tuntuu erittäin hyvältä ajaa. Ei se mersu huonokaan ollut

        Suosittelen!
        E70 X5 40d + F31 330d
        Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
        Myyty tämäkin335d E91 perheauto
        Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #5
          Tässä taisikin tulla sitten kaikki perustelut miksi kannattaa hommata e39, eikä ainakaan lähteä rakentelemaan tuota W124:ää....

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎