Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523iA melu ja "häviävä" teho *ONGELMA KORJATTU!*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ileee
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 1025
    • Espoo

    E39 523iA melu ja "häviävä" teho *ONGELMA KORJATTU!*

    Niin elikkäs tuntuu kuin koneen äänet olisivat vahvistuneet viime aikoina ja tehot olisivat häviämässä. Ylämäkeen reilusta satasesta täytyy jo laittaa kolmosta et jaksaa ylös. Luulis väännöt riittävän ylämäkeen! Äänet kuuluu keulalta selkeästi.. Lisäksi 5500 kierroksen jälkeen kone tuntuu tukehtuvan ihan täysin kun ennen se sentään jakso kivasti ihan punaselle saakka. En ole ajanut muita 523:sia enkä oikein edes tiedä millainen melutaso niissä on "normaalisti" Hiljaiseksi E39iä ainakin väitetään mutta nyt äänet kuuluvat jo melko selkeästi pienissä nopeuksissa ihan kevyissäkin kiihdytyksissä. Onkohan kuuloni herkistynyt ja menohalut koventuneet vai onko jossain vikaa... Ei tuu muuta mieleen kuin joku pakosarjaan liittyvä ongelma. Mikä muu mahtaisi olla?
    Last edited by Ileee; 25-05-2006, 21:13.
    __________
    E92 BMW 335i M-Sport -12

    "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Olikos näissä sitä kattivikaa...
    Eli "katin" sisuskalut lähteneet liikkeelle ja tukkineet katin\putkiston jonka vuoksi menohalut hiipuu.
    Tämä oli siis puhdas veikkaus näin lottopäivänä
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Pitäisi nyt ensin pikkuisen tietää mistä vuosimallista on kyse? Jos
      9/98-vanhempi ja varsinkin 96-97 niin 99% varmuudella katti murentunut ja tukkinut putkiston. Jos 9/98-uudempi TU tekniikkainen niin sitten kyse on jostain muusta. Ja vuosimalli oli?

      Comment

      • Ileee
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 1025
        • Espoo

        #4
        Joo elikkä ei ole TU kone et ihan normi m52b25 siel jyrisee ja porisee.. Taitaa olla ihan alkupään 1998 vielä vanhemmalla tekniikalla.
        __________
        E92 BMW 335i M-Sport -12

        "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Kyllä se silloin tämän ongelman aiheuttaja löytyy murentuneesta katalysaattorista tai/ja murtuneesta imuletkusta(musta haitarikumi massamittarin ja imusarjan välisestä letkusta).
          Ajaa ei kyllä kannata yhtään ennenkuin ko.vika on pakallistettu, nimittäin seurannasongelmat voivat tulla todella kalliiksi.

          Comment

          • Ileee
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 1025
            • Espoo

            #6
            Haitarikumi tuntu aika hyväkuntoiselta ja elastiselta joten se ei varmaan se ole.. Ja kun äänet ovat aiempaa kovemmat niin se viittaa sinne pakopuoleen. No auto on nyt sitten menossa ens viikolla ammattilaiselle niin asiaan saa hoitoa
            __________
            E92 BMW 335i M-Sport -12

            "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

            Comment

            • Ileee
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 1025
              • Espoo

              #7
              Noniin elikkä auto on ollut työn alla ja vika löytyi nokka-akselin tunnistimesta.. Akseli meni kuulemma jonkinlaiseen "safe-modeen". Näin kerrottiin! Minkä lie takia menny turvamoodin ajotuksille.. Kuullostaa ihan ihmeelliseltä koko turvahomma. No jospa ne tehot palaisivat! Sais vaan sen vehkeen pian takasin.
              __________
              E92 BMW 335i M-Sport -12

              "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

              Comment

              • Ileee
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 1025
                • Espoo

                #8
                Noniin eli auto on nyt vihdoin saatu kuntoon.. Sain auton ensimmäisen kerran korjaamolta tiistaina ja alavääntö oli parantunut selvästi nokka-akselin tunnistimen vaihdon myötä. Tehot tuntuivat olevan hukassa kuitenkin vielä yläkierroksilla, mutta huoltomies sanoi että ongelma saattaa jopa korjaantua ajolla. No... sitten keskiviikkona maantiellä autosta lähti vielä alatehotkin. Keskiviikkona tyhjennettiin katalysaattori tilapäisesti kokonaan ja kaikki ongelmat hävisivät Ääni kuulostaa selvästi terveemmältä ja koko kierrosalue on käytettävissä johdonmukaisesti niinkuin pitääkin! Näin!
                __________
                E92 BMW 335i M-Sport -12

                "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎