Niin elikkäs tuntuu kuin koneen äänet olisivat vahvistuneet viime aikoina ja tehot olisivat häviämässä. Ylämäkeen reilusta satasesta täytyy jo laittaa kolmosta et jaksaa ylös. Luulis väännöt riittävän ylämäkeen! Äänet kuuluu keulalta selkeästi.. Lisäksi 5500 kierroksen jälkeen kone tuntuu tukehtuvan ihan täysin kun ennen se sentään jakso kivasti ihan punaselle saakka. En ole ajanut muita 523:sia enkä oikein edes tiedä millainen melutaso niissä on "normaalisti" Hiljaiseksi E39iä ainakin väitetään mutta nyt äänet kuuluvat jo melko selkeästi pienissä nopeuksissa ihan kevyissäkin kiihdytyksissä. Onkohan kuuloni herkistynyt ja menohalut koventuneet vai onko jossain vikaa... Ei tuu muuta mieleen kuin joku pakosarjaan liittyvä ongelma. Mikä muu mahtaisi olla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523iA melu ja "häviävä" teho *ONGELMA KORJATTU!*
Collapse
X
-
Kyllä se silloin tämän ongelman aiheuttaja löytyy murentuneesta katalysaattorista tai/ja murtuneesta imuletkusta(musta haitarikumi massamittarin ja imusarjan välisestä letkusta).
Ajaa ei kyllä kannata yhtään ennenkuin ko.vika on pakallistettu, nimittäin seurannasongelmat voivat tulla todella kalliiksi.
Comment
-
-
Haitarikumi tuntu aika hyväkuntoiselta ja elastiselta joten se ei varmaan se ole.. Ja kun äänet ovat aiempaa kovemmat niin se viittaa sinne pakopuoleen. No auto on nyt sitten menossa ens viikolla ammattilaiselle niin asiaan saa hoitoa__________
E92 BMW 335i M-Sport -12
"Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
Comment
-
-
Noniin elikkä auto on ollut työn alla ja vika löytyi nokka-akselin tunnistimesta.. Akseli meni kuulemma jonkinlaiseen "safe-modeen". Näin kerrottiin! Minkä lie takia menny turvamoodin ajotuksille.. Kuullostaa ihan ihmeelliseltä koko turvahomma. No jospa ne tehot palaisivat! Sais vaan sen vehkeen pian takasin.__________
E92 BMW 335i M-Sport -12
"Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
Comment
-
-
Noniin eli auto on nyt vihdoin saatu kuntoon.. Sain auton ensimmäisen kerran korjaamolta tiistaina ja alavääntö oli parantunut selvästi nokka-akselin tunnistimen vaihdon myötä. Tehot tuntuivat olevan hukassa kuitenkin vielä yläkierroksilla, mutta huoltomies sanoi että ongelma saattaa jopa korjaantua ajolla. No... sitten keskiviikkona maantiellä autosta lähti vielä alatehotkin. Keskiviikkona tyhjennettiin katalysaattori tilapäisesti kokonaan ja kaikki ongelmat hävisivät Ääni kuulostaa selvästi terveemmältä ja koko kierrosalue on käytettävissä johdonmukaisesti niinkuin pitääkin! Näin!__________
E92 BMW 335i M-Sport -12
"Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
Comment
-
Comment