Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mielipiteitä e39:stä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by toukopouko
    Ja meikäläisellä kojelaudan oikeasta laidasta / a-pilarin nurkasta. Kuinkahan iso rojekti tuo on purkaa ja tutkia?
    Tuosta voit lukea minun kojelaudan 2x purkamisesta, viimeisin korjaus onnistui ja yhä on hiljaista: http://www.btcf.fi/forum/showthread....22t#post390222
    E39 528iA

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #17
      Tuosta rahanmenosta sen verran, kuten jo moni on todennutkin, että kannattaa aina katsoa auton hinta uutena. Se antaa suuntaa sille rahamäärälle mikä kuluu jos autoa joudutaan korjaamaan. Ja tosiaan, "pikkuvikainen" e39 on melkoisen riskaabeli ostos jos käyttää koko budjetin ostohintaan -> saattaa ahdistaa jossain välissä.
      Ja toistoa: Kunnossa oleva e39 tarjoaa todella nautinnollisia kilometrejä.
      Kahta en vaihtais: Toinen on e39 automaattilaatikko ja toinen...
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • Rado
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 716

        #18
        Originally posted by Rahu
        Eikö tämä päde automerkistä riippumatta jokaiseen auton omistajaan?
        Joo, muttei todellakaan tuohta tolleen pala kuin bemareihin.
        Onneksi meillä on sentään valinnan mahdollisuus täällä suomen maassa ja jokainen voi ihan itse päättää mihin kuveensa sijoittaa.
        Kun lukee noita vikoja E39:n osalta se on surullista katsottavaa.
        Jos jonkin näköistä vikaa, ikäänkuin Opel-foorumilla.
        Erona vain se että jokaisen vian korjaus maksaa aina tuhat vanhaa mummoa minimissään..

        Eka ja vika bemukka!

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7398
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Rado
          Joo, muttei todellakaan tuohta tolleen pala kuin bemareihin.
          Tulihan noita vikoja perus-Carinassakin korjailtua, ja aina tuntui olevan uusia jonossa, joten eipä tässä mitään uutta ole että vanhassa autossa on erilaista pientä vikaa. Niin kauan ei rasita hirveästi kun autolla voi ajaa.

          Eikä se Tojon korjaus ollut aina ollenkaan sen halvempaa, tuulilasin vaihto, takalasin liimaus, peräkontin saranoiden vaihto yms. oli ainakin ihan yhtä kallista kuin nytkin olisi. Lahoon autoon vaan ei kannattanut kaikkea edes korjata ja toisaalta siinä ei ollut kovin paljon sähkövarusteita joten peruutustutka-, abs- yms. anturiviat puuttuivat.

          Tästä sentään saa korjaamalla mukavan auton ajella, kaikista ei saa vaikka mitä tekis.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Voi kuitenkin olla vanhan carinan tuulilasilla ja e39:n sadetunnistinlasilla "hieman" hintaeroa.... Pointti on kuitenkin se että kyllä tämän e39:n hintaluokan auton, joka on varustettu runsailla sähkötoiminnoilla ja jossa on niin hieno alusta kuin on maksaa huolto/ylläpito pitkässä juoksussa aina enemmän kuin johonkin halvempaan kansanmalliin. Jos joitain muita utopioita mielessään viljelee, on pettymyskin helposti kova, kun ikiliikkujaksi kuviteltu auto vaatiikiin kalliita huoltoja ja korjauksia, ja kohtuullisen runsaastikkin vanhemmiten.

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #21
              Originally posted by Hemi
              Voi kuitenkin olla vanhan carinan tuulilasilla ja e39:n sadetunnistinlasilla "hieman" hintaeroa.... Pointti on kuitenkin se että kyllä tämän e39:n hintaluokan auton, joka on varustettu runsailla sähkötoiminnoilla ja jossa on niin hieno alusta kuin on maksaa huolto/ylläpito pitkässä juoksussa aina enemmän kuin johonkin halvempaan kansanmalliin. Jos joitain muita utopioita mielessään viljelee, on pettymyskin helposti kova, kun ikiliikkujaksi kuviteltu auto vaatiikiin kalliita huoltoja ja korjauksia, ja kohtuullisen runsaastikkin vanhemmiten.
              Aamen.

              Comment

              • jkurtti
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 92

                #22
                niinhän se on kolikolla kaksi puolta - tuskinpa idioottivarmaa autoa on ikinä rakennettukaan ja tuskin näin ikinä tehdäänkään..liian moni työpaikka katkolla ja huoltosysteemiä ruvetaan purkamaan

                mut, ettei ny menis liian periaatteeliseksi väännöksi, niin nautitaan me e39:n omistajat niistä hyvistä päivistä mahdollisimman paljon ja jos jotain vikaa paukahtaa, niin olkoon se elämän suola

                " Kun järki loppuu, alkaa periaatteet"
                Sotilaat eivät kuole, vaan vetäytyvät helvettiin ja ryhmittyvät uudelleen

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #23
                  Originally posted by jkurtti
                  niinhän se on kolikolla kaksi puolta - tuskinpa idioottivarmaa autoa on ikinä rakennettukaan ja tuskin näin ikinä tehdäänkään..liian moni työpaikka katkolla ja huoltosysteemiä ruvetaan purkamaan

                  mut, ettei ny menis liian periaatteeliseksi väännöksi, niin nautitaan me e39:n omistajat niistä hyvistä päivistä mahdollisimman paljon ja jos jotain vikaa paukahtaa, niin olkoon se elämän suola

                  " Kun järki loppuu, alkaa periaatteet"
                  Tästäpä olisikin hyvä viritellä hieman keskustelua?Eli kuinka hyväksi ja kestäväksi auto ns. "kannattaa" tehdä?Tottakai se saa ja sen pitääkin kulua
                  tietyissä rajoissa (huoltotoiminta/varaosamyynti) mutta ei kuitenkaan saa olla kokoajan "ruikulla", että omistaja pysyisi samassa merkissä.Nykytietämyksellä
                  auto varmaan voitaisiin tehdä jo paremmin kestäväksi??Bmw:ssä tuntuu tuota
                  viehätystä jotenkin olevan, vioista huolimatta merkkien merkki täällä suomessakin jo monta kertaa.Kummallista?
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #24
                    Tuolla yksi puoli kolikosta:

                    Eli ruotsalaisen katsastajan silmin nähtynä 8 vuotta vanha 6-sylinterinen E39 sedan on isojen autojen luotettavuustilastossa sijalla 7. (Saa jatkaa "tämähän ei kerro sitä eikä tätä" -keskustelua )
                    Last edited by Kentsu; 30-05-2006, 15:11.
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7398
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Hemi
                      Voi kuitenkin olla vanhan carinan tuulilasilla ja e39:n sadetunnistinlasilla "hieman" hintaeroa....
                      Ei tuossa nyt ollut minusta mitenkään isoa eroa, vaikken Carinan lasin vaihdon hintaa tarkkaan nyt muistakaan, suunilleen 1500mk (~250€) maksoi ja e39 355€ kun halvimmat on saaneet sen selvästi alle 300€.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #26
                        Originally posted by creative 22
                        Eli kuinka hyväksi ja kestäväksi auto ns. "kannattaa" tehdä?Tottakai se saa ja sen pitääkin kulua
                        tietyissä rajoissa (huoltotoiminta/varaosamyynti) mutta ei kuitenkaan saa olla kokoajan "ruikulla", että omistaja pysyisi samassa merkissä.
                        Tuo varaosamyynti ja huoltotoiminta eivät määrää ajoneuvon laatutasoa vaikka moni niin luuleekin. Auto pyritään tekemään mahdollisimman kestäväksi oman hintaluokkansa kustannuksin eikä siinä laskeskella mitään huoltamoiden työtilanteita.

                        Oman hintaluokan kustannukset määräävät, ettei 100 000 € autossa voida käyttää military-osia tai teollisuusvarmuuskertoimia tai muuten auto onkin pian 500 000 € auto. Tässä tilanteessa ostaja ostaa mieluummin sen halvemman ja kestää ne viat jotka käyttö aiheuttaa.

                        Moni osavalmistaja tekeekin usealle automerkille samanlaisia osia mutta hintaero eri merkeille juontuu erilaisesta laadunvalvonnasta. Laatu maksaa, ja harvalla on varaa tai halua maksaa siitä että jokainen komponentti on mitoitettu moninkertaisesti tai tarkastettu useaan kertaan eri olosuhteissa..

                        Laatuvaikutelma syntyy usein pienistä asioista, kiroilin joskus Toyotan muovipaneleiden kertakäyttöisyyden kanssa kunnes jouduin purkamaan samoja osia saman merkin malliston kalliimmasta mallista, osat oli tehty jämäkämmiksi ja "huollettaviksi". Sama "huollettavuus" on yllättänyt E39:sissäkin useasti, monessa paikassa kiittelee kestäviä ratkaisuja samalla kun mieleen jää ne muutamat harmilliset vikapaikat. Yleensä ne viat ovat niitä joista sitten puhutaan kovimpaan ääneen ja jätetään ne onnistumiset vähemmälle.
                        ---

                        Comment

                        • Diipa
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2005
                          • 41

                          #27
                          vai että carinan tuulilasi on halvempi kuin e39... täytyykin laittaa semmonen!
                          Itsellä ollut -01 e39 puoli vuotta ja 10000 km ja toiminut moitteetta, ei ole vähään aikaan tässä taloudessa tämmöstä peliä nähtykään. Tätä ennen uudempi vag ja piti melkein ottaa toinen työ että sai pidettey nipussa... ei kestänyt ajoa vaikka oli tisuli!

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            #28
                            Originally posted by Diipa
                            vai että carinan tuulilasi on halvempi kuin e39... täytyykin laittaa semmonen!
                            Itsellä ollut -01 e39 puoli vuotta ja 10000 km ja toiminut moitteetta, ei ole vähään aikaan tässä taloudessa tämmöstä peliä nähtykään. Tätä ennen uudempi vag ja piti melkein ottaa toinen työ että sai pidettey nipussa... ei kestänyt ajoa vaikka oli tisuli!
                            Hienoa että autosi on toiminut ja olet ollut tyytyväinen, tosin tuo puoli vuotta
                            ja 10 000 km ei vielä kovin paljo autosta kerro, eihän se ole edes e39:n öljynvaihtoväliäkään lähellä..
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            • Diipa
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2005
                              • 41

                              #29
                              juu ei mutta tohon vagiin verrattuna tuntuu aika juhlavalta vaan kääntää avaimesta ja keskittyä ajamiseen eikä korjaamiseen!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎