Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kampiakselin anturi, taas!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uoto78
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 21
    • Kirkkonummi

    e39 kampiakselin anturi, taas!

    Moi,

    Eli taas lienee aika vaihtaa yksi anturi lisää. Viimeisestä kampiakselin anturin vaihtamisesta onkin jo kulunut miltein kaksi vuotta! Ei voi ymmärtää miten hall anturit napsuu tuohon tahtiin mutta etsimpä hieman läpi nettiä ja seuraava artikkeli sattui vastaan, eli onko teillä tietoa ko operaatiosta "euroopan" puolella. Tuo lienee lähinnä jenkkilään tarkoitettu mutta silti varsin mielenkiintoinen, vai kuinka? Jos nyt oikein ymmärsin niin tuossa suositellaan ko anturin vaihtamista M52TU konessa olevaan malliin???


    Linkki:
    Your Trusted Partner in Automotive Electronics Repairs Important Notice: Changes in Service Provider Dear Valued Customer, We understand that you may have been redirected here from BBA-Reman, and we'd like to take this opportunity to inform you about the exciting changes happening. we are committed to elevating your ex


    Ja vielä clippi tekstinä, jos se vaikka katoaa sivulta:

    BMW Sensors Problems and Faults

    Voluntary Emissions Recall Campaign No. 99E-A01
    Model:
    E36 – BMW 323i and BMW 328i with M52 engine produced June 1995 - December 1998
    E36-BMW M3 with S52 engine produced January 1996 – December 1998
    E39-BMW 528i with M52 engine produced March 1996 –August 1998
    BMW Z3-with M52 engine produced July 1996 – September 1998
    BMW Z3-with S52 engine produced January 1998 – January 1999
    Complaint:
    Vehicles that have a faulty crankshaft position sensor have had a Voluntary Emission-Recall Campaign. This is to check the illumination of the check engine lamp as well as fault code 83 – Crankshaft position sensor, and fault code 244 – Crankshaft segment timing.
    Remedy:
    The crankshaft position sensor should be replaced with the same sensor used on a M52TU engine. An adaptor harness must also be installed so that it has a 12V operating voltage instead of the 5 volts currently supplied by the DME.
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #2
    Niin, siltähän tuo hyvin pitkälti vaikuttaa. Eli M52 koneiden anturin vaihto M52TU malliseksi. Ja näköjään vaatii adapterin väliin että saa tarpeeksi jännitettä.
    Last edited by Moonshine; 21-05-2006, 19:02.
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Miten ihmeessä se voisi onnistua? mm.lohkot erilaiset, eli mihin ihmeeseen M52 koneessa saa istutettua tuon M52TU koneen anturin ja mitä sen pitäisi lukea kun kampurat ovat erilaiset?

      Comment

      • uoto78
        Newbiemmer
        • Nov 2004
        • 21
        • Kirkkonummi

        #4
        Kyllä se vain vahvasti näyttää siltä että rapakon toisella puolella näiden ongelmien ratkaisemiseen on toinen metodi..

        Tässä linkki realoem:n kautta jenkkiversioon:


        Ja vielä clippinä kun ei siellä montaa riviä ollut:
        18 PULSE GENERATOR, CRANKSHAFT 1 09/1998 12141709616 $106.86
        ONLY IN CONJUNCTION WITH
        -- ADAPTER LEAD 1 09/1998 12514592703 $30.97 See SI 122701000


        Mistähän löytyisi tuon SI koodin takana oleva tarina???

        Tuo siis ei enää edes tunne ko vanhaa anturia vaan näyttää suoraan adapterikaapelin (mihin siis myös osanumero löytyy) kanssa uudemman mallin anturin! Varmaan myös jenkki TIS:stä löytyisi ohjeet kuinka vaihto tulisi suorittaa, olisiko jollakin tuota?

        Comment

        • creative 22
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 560
          • Alavus

          #5
          Onkos tähän anturihässäkkään tullut mitään uutta tietoa?Onko kukaan tehnyt tuota modausta m52tu-motin anturista m52:n täällä suomessa?

          edit:Voiko rikkinäinen kammen anturi käräyttää Dme:n sulakkeet jotka on oikean puolen raitisilma kotelon alla Dme:n master releen vieressä?Onko kellään käynyt moista?
          Last edited by creative 22; 28-12-2006, 21:34.
          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

          BMW Freude Am Fahren

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎