Moi,
Eli taas lienee aika vaihtaa yksi anturi lisää. Viimeisestä kampiakselin anturin vaihtamisesta onkin jo kulunut miltein kaksi vuotta! Ei voi ymmärtää miten hall anturit napsuu tuohon tahtiin mutta etsimpä hieman läpi nettiä ja seuraava artikkeli sattui vastaan, eli onko teillä tietoa ko operaatiosta "euroopan" puolella. Tuo lienee lähinnä jenkkilään tarkoitettu mutta silti varsin mielenkiintoinen, vai kuinka? Jos nyt oikein ymmärsin niin tuossa suositellaan ko anturin vaihtamista M52TU konessa olevaan malliin???
Linkki:
Ja vielä clippi tekstinä, jos se vaikka katoaa sivulta:
BMW Sensors Problems and Faults
Voluntary Emissions Recall Campaign No. 99E-A01
Model:
E36 – BMW 323i and BMW 328i with M52 engine produced June 1995 - December 1998
E36-BMW M3 with S52 engine produced January 1996 – December 1998
E39-BMW 528i with M52 engine produced March 1996 –August 1998
BMW Z3-with M52 engine produced July 1996 – September 1998
BMW Z3-with S52 engine produced January 1998 – January 1999
Complaint:
Vehicles that have a faulty crankshaft position sensor have had a Voluntary Emission-Recall Campaign. This is to check the illumination of the check engine lamp as well as fault code 83 – Crankshaft position sensor, and fault code 244 – Crankshaft segment timing.
Remedy:
The crankshaft position sensor should be replaced with the same sensor used on a M52TU engine. An adaptor harness must also be installed so that it has a 12V operating voltage instead of the 5 volts currently supplied by the DME.
Eli taas lienee aika vaihtaa yksi anturi lisää. Viimeisestä kampiakselin anturin vaihtamisesta onkin jo kulunut miltein kaksi vuotta! Ei voi ymmärtää miten hall anturit napsuu tuohon tahtiin mutta etsimpä hieman läpi nettiä ja seuraava artikkeli sattui vastaan, eli onko teillä tietoa ko operaatiosta "euroopan" puolella. Tuo lienee lähinnä jenkkilään tarkoitettu mutta silti varsin mielenkiintoinen, vai kuinka? Jos nyt oikein ymmärsin niin tuossa suositellaan ko anturin vaihtamista M52TU konessa olevaan malliin???
Linkki:
Ja vielä clippi tekstinä, jos se vaikka katoaa sivulta:
BMW Sensors Problems and Faults
Voluntary Emissions Recall Campaign No. 99E-A01
Model:
E36 – BMW 323i and BMW 328i with M52 engine produced June 1995 - December 1998
E36-BMW M3 with S52 engine produced January 1996 – December 1998
E39-BMW 528i with M52 engine produced March 1996 –August 1998
BMW Z3-with M52 engine produced July 1996 – September 1998
BMW Z3-with S52 engine produced January 1998 – January 1999
Complaint:
Vehicles that have a faulty crankshaft position sensor have had a Voluntary Emission-Recall Campaign. This is to check the illumination of the check engine lamp as well as fault code 83 – Crankshaft position sensor, and fault code 244 – Crankshaft segment timing.
Remedy:
The crankshaft position sensor should be replaced with the same sensor used on a M52TU engine. An adaptor harness must also be installed so that it has a 12V operating voltage instead of the 5 volts currently supplied by the DME.
Comment