Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M54B22 öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toukopouko
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 162
    • Oulu

    E39 M54B22 öljynkulutus

    Moro kaikki, ja anteeksi jos tämä on jo loppuunsa koluttu aihe

    Mulla on M54B22 (2.2l 6-syl 125kW) koneella oleva E39 bemari, noin 100tkm ajettu, ja öljynkulutus askarruttaa. Minkä verran tällainen motti tapaa syödä öljyä?

    Taustaa: Ostin auton, ajoin noin 5tkm kunnes öljyn merkkivalo jäi palamaan autoa sammuttaessa. Lisäsin vajaan litran, ajatellen että ehkä juuri tehdyssä huollossa tuo oli jäänyt vähän vajaaksi. Nyt on mennyt toinen 5tkm, ja valo palaa taas, eli sinne varmaan menee se vajaa litra taas. Mikäli näin on, tästä seuraa 25tkm huoltovälillä 4-5l öljynkulutus. Onko tämä normaalia?

    Mikäli ei ole normaali kulutus, mistä vikaa kannattaisi etsiä? Vuodot, venttiilien ohjurikumit, ... ?
    - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    #2
    Originally posted by toukopouko
    Moro kaikki, ja anteeksi jos tämä on jo loppuunsa koluttu aihe

    Mulla on M54B22 (2.2l 6-syl 125kW) koneella oleva E39 bemari, noin 100tkm ajettu, ja öljynkulutus askarruttaa. Minkä verran tällainen motti tapaa syödä öljyä?

    Taustaa: Ostin auton, ajoin noin 5tkm kunnes öljyn merkkivalo jäi palamaan autoa sammuttaessa. Lisäsin vajaan litran, ajatellen että ehkä juuri tehdyssä huollossa tuo oli jäänyt vähän vajaaksi. Nyt on mennyt toinen 5tkm, ja valo palaa taas, eli sinne varmaan menee se vajaa litra taas. Mikäli näin on, tästä seuraa 25tkm huoltovälillä 4-5l öljynkulutus. Onko tämä normaalia?

    Mikäli ei ole normaali kulutus, mistä vikaa kannattaisi etsiä? Vuodot, venttiilien ohjurikumit, ... ?
    ainakaan oma -01 525i ei vie vaihtovälillä yhtään öljyä. Eli eihän tuo normaalilta kuulosta.

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Kokeile ensin vaihtaa öljylaatua.

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #4
        ja yhteys autoliikkeeseen mistä ostit auton..jos on "vika" niin saat laskun antaa autoliikkeelle
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • toukopouko
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 162
          • Oulu

          #5
          Originally posted by veku
          ja yhteys autoliikkeeseen mistä ostit auton..jos on "vika" niin saat laskun antaa autoliikkeelle
          Kaupasta on 6kk ja 2vko aikaa, mut IMHO tuo vika (jos tuo nyt viaksi on siis laskettavissa?) on kyllä mallia piilevä, ettei sitä kohtuudella ole voinut havaita aikaisemmin. Kuinka vahvoilla tuossa lie :/
          - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

          Comment

          • luxor
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 96
            • Hämeenlinna

            #6
            Ei kuulosta ollenkaan normaalilta.Oma 528-vm97 jolla on ajettu 146 tuhatta ei käytänössä syö ollenkaan öljyä.
            -kaunis nainen on ilo silmälle-

            Comment

            • 318is-E36...!
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 93
              • Jyväskylä

              #7
              Jep.. . omassa 328i ei ainaskaan shell helixit pysy sisällä noin 3tkm, ja öljyä enään tikun ala viivassa. mutta öljyn merkin vaihto korjas asian. eli öljyt vaihtoon...
              Mitsubishi Lancer Evolution IX -07
              Ex. E36 328i Touring -97
              Ex. E36 318is Coupe -94

              Comment

              • toukopouko
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 162
                • Oulu

                #8
                Originally posted by 318is-E36...!
                Jep.. . omassa 328i ei ainaskaan shell helixit pysy sisällä noin 3tkm, ja öljyä enään tikun ala viivassa. mutta öljyn merkin vaihto korjas asian. eli öljyt vaihtoon...
                Haa! Helixit tässäkin, ja suunnittelin että forte+castrolit olis seukki huollossa ohjelmassa, ellei myyjäliike ehdota mitään
                - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                Comment

                • 318is-E36...!
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2003
                  • 93
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by toukopouko
                  Haa! Helixit tässäkin, ja suunnittelin että forte+castrolit olis seukki huollossa ohjelmassa, ellei myyjäliike ehdota mitään
                  Mobil 1 ainakin pysyy kokemuksella... on ollut aina meidän perheessä ongelmia noitten shellin aineitten kanssa mutta ku ne aina haluu työntää ne tuolla huolloissa...
                  Mitsubishi Lancer Evolution IX -07
                  Ex. E36 328i Touring -97
                  Ex. E36 318is Coupe -94

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎