Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39, Koni FSD iskarit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    E39, Koni FSD iskarit

    Onkos arvon raatilaisilla kokemuksia tai ajatuksia Konin FSD iskunvaimentimista? Nythän valikoimassa on vaimentimet myös E39:iin. Normaalille ja M-Sport alustalle on sama vaimennin.

    Ulkomaan foorumeilta kuulunut pääsääntöisesti positiivisia kommentteja. Joidenkin mukaan FSD olisi perusjämäkkyydeltään jopa M-Sport iskaria tukevampi, mutta silti pienessä nypytyksessä ajomukavuudeltaan parempi. Paketin hinta Suomessa?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
  • JuhaVi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 71
    • Salo

    #2
    Hinta on jotain 760e luokkaa

    Comment

    • bimmeri-1
      Newbiemmer
      • Dec 2007
      • 17

      #3
      koni fsd...e-39siin

      Mistähän saa tänä-päivänä edullisimmin konin fsd iskari-settiä... eli joka kulmaan..
      Auto on 99-vm 530 dat ilma-perällä!
      Eräästä firmasta tarjouksen 975,-egee/sarja....
      Onkohan hinta linjassa?ja onko kokemuksia miten toimii??

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        #4
        Kysytäänpäs tätä topiccia sivuten, että onko kellään kokemusta e39:n alla Konin sport iskareista? Miten nämä eroavat FSD:stä? Jonkinlainen säätöhän noista sporteistakin löytyy. Kyseessä siis malli 8741-1341. Vaatimuksena olisi jämäkkä, mutta ei missään tapauksessa pintakova alusta. Iskarit tulisivat M-sport jousien kaveriksi.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17526
          • Turku

          #5
          Originally posted by markok View Post
          Kysytäänpäs tätä topiccia sivuten, että onko kellään kokemusta e39:n alla Konin sport iskareista? Miten nämä eroavat FSD:stä? Jonkinlainen säätöhän noista sporteistakin löytyy. Kyseessä siis malli 8741-1341. Vaatimuksena olisi jämäkkä, mutta ei missään tapauksessa pintakova alusta. Iskarit tulisivat M-sport jousien kaveriksi.
          Käsittääkseni Sporteissa on vain jäykkyydensäätö. Itselleni tulossa sellaiset toukkaan taakse, kun Bilsteineja ei saa ja edelliset B8:t hajosivat kolmessa vuodessa!
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10043
            • KVLA

            #6
            Eikö tuo FSD ole ns. automaattisäätöinen.Eli ei mitää ulkopulista säätöä,vaan iskari jotenkin säätyy tiestön ja pyörien liikkeiden mukaan (tjs.).
            Omaani tuota jossain vaiheessa suunnittelin alle laittaa,mutta "säätyminen" toimii kuulemma paremmin vakiojousituksen kanssa.Eli mitä jäykempi jousitus,sitä huonommin toimii.Tämä siis peruustuu lähes Esson baarin juttuihin.Mutta tuolta pohjalta aion omaani kuitenkin laittaa M-Sportin kaveriksi jotain muuta.Tai sitten H&R 30/15 jouset ja Konin Sport iskarit.

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Eikö tuo FSD ole ns. automaattisäätöinen.Eli ei mitää ulkopulista säätöä,vaan iskari jotenkin säätyy tiestön ja pyörien liikkeiden mukaan (tjs.).
              Omaani tuota jossain vaiheessa suunnittelin alle laittaa,mutta "säätyminen" toimii kuulemma paremmin vakiojousituksen kanssa.Eli mitä jäykempi jousitus,sitä huonommin toimii.Tämä siis peruustuu lähes Esson baarin juttuihin.Mutta tuolta pohjalta aion omaani kuitenkin laittaa M-Sportin kaveriksi jotain muuta.Tai sitten H&R 30/15 jouset ja Konin Sport iskarit.
              No tämä oli hyvä tieto ja varsinkin kun hintaero FSD:n ja Sportin välillä on kohtuu iso niin ei taida kannattaa. Onkos noista Koni Sporteista käytännön kokemuksia, että tuleeko liian jäykkä normaaliajoon?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #8
                Jos tarkoitat keltaisia koneja, ne ovat parhaat tolpat mitkä voi laittaa arkikäytössä olevaan autoon. Ajotuntuma paranaee todella paljon. Vakiojousilla kyydistä tulee vähän jämäkämpi. Hyvillä madallusjousilla täydellinen omaan makuun. Noitakaan ei kuitenkaan kannata käyttää millään sikamaisilla madaluksilla.

                FSD toimii myös hyvin. Kaverin T5 volvossa oli joskus sellaiset. Säätyy tosiaan automaattisesti. Itse ostaisin ilman miettimistä keltaiset konit.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10043
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by markok View Post
                  No tämä oli hyvä tieto ja varsinkin kun hintaero FSD:n ja Sportin välillä on kohtuu iso niin ei taida kannattaa. Onkos noista Koni Sporteista käytännön kokemuksia, että tuleeko liian jäykkä normaaliajoon?
                  Äkkisiltään silmäillessä tuohon omaan 540:een saksanmaalta tilatessa hintaero n.50€/kierros Sportin eduksi.Suomen hintoja en osaa sanoa.

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Äkkisiltään silmäillessä tuohon omaan 540:een saksanmaalta tilatessa hintaero n.50€/kierros Sportin eduksi.Suomen hintoja en osaa sanoa.
                    Mistäs noita tällähetkellä saa edullisimmin suomesta ja ulkomailta?
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      #11
                      Nyt kun tuli asiaa tarkemmin tutkittua niin eihän Koni:lla edes ole takaiskareita tasonsäädöllä olevaan e39 touringiin. Jos eteen hommaa nuo Koni Sportit niin mitkähän niille olisi sopivat kaverit taakse vai onko vaan hylättävä koko idea Koneista ja hankittava joka nurkkaan samanlaiset?
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5425
                        • S:t Karins

                        #12
                        Originally posted by markok View Post
                        Nyt kun tuli asiaa tarkemmin tutkittua niin eihän Koni:lla edes ole takaiskareita tasonsäädöllä olevaan e39 touringiin.
                        Jännä asia sillä e61:een taas löytyy...
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          #13
                          Nyt on Koni Sport:t hankittu ja odottavat asennusta. Mites näissä tämän tyyppisissä iskareissa, pitääkö näitä ilmata ennen asennusta? Lisäksi näissä ihmetytti se, että iskaria heiluttaessa pohjalta kuului hieman hölskymistä eli onko tuolla jotain nestettä pohjalla? Entä mihin asentoon tuo jousilautanen pitäisi laittaa kun tuntuivat olevan irtonaiset?
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • aripaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 520
                            • Kuhmo

                            #14
                            Originally posted by markok View Post
                            Nyt on Koni Sport:t hankittu ja odottavat asennusta. Mites näissä tämän tyyppisissä iskareissa, pitääkö näitä ilmata ennen asennusta? Lisäksi näissä ihmetytti se, että iskaria heiluttaessa pohjalta kuului hieman hölskymistä eli onko tuolla jotain nestettä pohjalla? Entä mihin asentoon tuo jousilautanen pitäisi laittaa kun tuntuivat olevan irtonaiset?
                            Itselläni on suoraan ajosta otetut Koni sportit olleet varastossa reilut kaksi vuotta ja niissäkin hölskyy kun heiluttelee, kai se on ominaisuus? tiedä sitten.
                            Ext. bmw:t
                            e28 518i -87
                            e34 518i -92
                            e39 540ia sedan 7/98
                            e39 540ia sedan 9/98
                            e39 540ia tour. 12/98
                            E34 525i Touring 7/92

                            Vikakoodien lukua/nollausta.

                            e39 540 ia sedan 7/96

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              #15
                              Nyt vielä tarvitsisi apua joltain joka on näitä asennellut. Katselin noita asennusohjeita ja yksi lappunen ei sano minulle mitään. Ilmeisesti säätö noissa tapahtuu sillä avaimella iskarin päästä, mutta mitähän tällä kuvalla oikein tarkotetaan? Pitääkö noita jotenkin pyöritellä ruuvipenkissä ennen asennusta vai mitä???

                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎