Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5:n kytkin kokemusta muussakäytössä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeWe
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 168

    E39 M5:n kytkin kokemusta muussakäytössä

    Onko kukaan asentanut mihinkään tehokkaampaan/vääntämpään koneeseen kyseistä kytkintä? Halkaisija 240mm kuten monessa muussa, mut lähtökohta on 400hv ja 500Nm. Luulis olevan varaa??? Kyseinen paketti löytyy vain tosta pelistä. Otin just askin ja kopan pois Malmin jäljiltä ja lohdutota näkymää. Vauhtipyörä kuopalla, "sassin"race 240.. paineasetelma kuopalla ja Alconinn jousitettu 6-lapasen sintterit murusina.... Käyttöautoon tarttis keksiä joku toimiva massalevypaketti joka kestäis vielä mahdollisen lisätehon/väännön. Nyt kun vp pitää koneistaa/uusia niin tietty olis vaihtoehto tehdä paikka pikkupakalle, mut sit voi kyl unohtaa noi gruisingmatelut/aamuruuhkat.

    Ps:saattaa vapautua yks Getrakki suoralla vitosella vaihdossa oikeesti toimivaan ylivaihdevitos askiin.
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

    #2
    Kiinnostaa myös.. nykyinen kytkin on sauhunnut pariin otteeseen jo aika pahasti.. loppu ei ole kaukana.

    Alustavana suunnitelmana oli uusi massalevy + sachs race, mutta epäilyttää kestääkö tuokaan. Vääntöä kiukaassa on ~500Nm.

    240mm levy.. hmm. mahtaako asetelma olla bolt-on m30 vauhtipyörään ? Entä kytkinlevyn boorit ? Lienee vieläkin samat kuin muissakin ?

    Comment

    • LeWe
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 168

      #3
      kytkin

      Meil on ainakin 3.5 M5:sen 240 vauhtipyörä käytössä(nyt kyl kuopalla). Veikkaisin et asetelma on aikaspaljon jäykempi ja varmaan kans parempi kitkamateriaali. Luulis kestävän ku 500Nm liikuttaa 1800kgtä verrattuna E30:een n.1100kghen. Täytynee tilata Laakkoselle ja käydä sovittamassa akselinpätkällä.

      Comment

      • LeWe
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 168

        #4
        Originally posted by Maza
        Alustavana suunnitelmana oli uusi massalevy + sachs race, mutta epäilyttää kestääkö tuokaan. Vääntöä kiukaassa on ~500Nm.

        240mm levy.. hmm.
        Katselin SACHS:in tuotetietoja ja kyseiselle 999647 240mm asetelmalle luvataan väännönkestoa 370Nm normilevyllä, 430 Nm spesiaalimassa levyllä ja 475Nm sintterillä. 228mm kestää tietty vähemmän. E39 M5 240mm 999749 asetelman vastaavat arvot 545NM,630Nmja 695Nm. Itse päädyn tuohon parempaan massalevyyn. Vauhtipyörä täytyis teettää vastaamaan kaksoismassamallia kiinteenä po-metallissa. Tehdäänkö yhteistilaus jos sais tingittyä? Samalla sais vähän kevennystäkin aikaiseksi. Levynhän ei tarvitse olla E39 M5 jos sen spoorit ei sovi, vaan 240mm vaik vanhan E28 M5 levy jonka spoorit sopii taatusti. Tietty Moposportista löytyy jousitettu sintteri 240mm olisko ollu 160€, jos haluaa ton 695Nm ja on/off kytkimen.

        Comment

        • LeWe
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 168

          #5
          Nm

          Nyt on paketti hommattu. "Sassin" paketti tallilla ja vauhtipyörä koneistettu kuntoon. Tänään tarkoitus aloittaa asennus. Sassilta löytyikin tuhdimpi paketti samalla kiinnityksellä (E28 M5). Eli heittämällä paikalleen jousitettu sporttilevy + vielä entistä raceversiota pitävämpi asetelma. Lupaavat massalevyllä (normaalisti ajettava) 650Nm pitoa.
          (Ei sopinut E39:n levynspoorit, eika paineasetelma olemassaoleviin osiin)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎