Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kondenssiveden poistoputki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    E39 kondenssiveden poistoputki

    Hii-o-hoi.
    Tässäpä lämmenneiden kelien johdosta kyselisin seuraavaa... Ku alkaa lämpötila olemaan lähempänä +3 kymmentä ku kahta, niin voisimpas olettaa, että auto ns. laskee allensa sammutettuna parkissa.
    Mullapa ei merkitse alustaansa.

    Kysymykseni kuuluu, missähän kohti on poistoputki järjestelmässä; olettasin sen lähtevän kennosta rintapellin ja moottorin välissä ja putken pää pitäisi näkyä auton alle vilkaistessa, vaan eipä näy.
    Ilmastointi suoltaa kyllä niin kylmää, että säädöissä on +24 astetta ja silti meinaa tehä mieli nostaa lämpöjä, eli kylmästöinti toimii kyllä.
    Miten teillä muilla, laskeeko auto kondenssivetensä allensa vai nou?
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
  • xela
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 141
    • Tampere

    #2
    Omassa kiesissä e39 525tds ilmastoinnin poistoputki loppuu pikkasen vaidelaatikon laipan takapuolelle. Vesi tippuu suoraan kardaanitunnelin tukiraudan päälle. Olen tuota joskus itsekin ihmetellyt, että minkähän takia putkea ei ole voitu mitoittaa siten että vesi tippuis suoraan maahan eikä turhaan pitäisi tuota tukirautaa märkänä, vaikka ei se kyllä siitä ole kärsinytkään.

    Comment

    • Jarde
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 446
      • Oulu

      #3
      Mulla kasteli viime kesänä, mutta nyt ei ole lammikkoja näkynyt. Ilmastointi kyllä pukkaa kylmää eikä matotkaan tunnu märiltä, joten mihin se vesi jää vai mikä on?
      E46 320d sedan vm-02
      museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1839
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by WarHead
        ...Ilmastointi suoltaa kyllä niin kylmää, että säädöissä on +24 astetta ja silti meinaa tehä mieli nostaa lämpöjä, eli kylmästöinti toimii kyllä...
        Omassa E39:ssa oli hiukan samaa piirrettä, eli työnsi +20 kelissä nii saakutin kylmää alkuun että alko päätä särkee (ohjausarvona +21). Kuulin jostakin että voisi auttaa jos koittaa putsata sen sisäilman lämpöä mittaavan anturin ritilää. Puhaltelin sitten varovasti ilmaa siihen ritilään semmosella pöntöllä jolla lisätään renkaisiin ilmaa. Ja nyt tuntuu tosiaan hiukan vähemmän agressiiviselta. Säädin saa olla +21 asteessa eikä päätä pakota.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Jarde
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 446
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Jarde
          Mulla kasteli viime kesänä, mutta nyt ei ole lammikkoja näkynyt. Ilmastointi kyllä pukkaa kylmää eikä matotkaan tunnu märiltä, joten mihin se vesi jää vai mikä on?
          Väärä hälytys, johan pissi auton alle lätäkön!
          E46 320d sedan vm-02
          museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

          Comment

          • 525TDS Touring
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 483
            • Sahalahti

            #6
            Tänään ekan kerran tänä kesänä tuli lammikko auton alle, ilmeisesti on senverran vähän ollu kosteutta ilmassa aikaisemmin. Mulla on niitä poistoputkia 2kpl---> kaksi lammikkoo auton alla. Ja auto on 03/98 525TDSA touring automaatti-ilmastoinnilla.
            Ex-525TDSa Touring -98
            Ex-MB E220T CDi -02
            E61 520D -09
            F11 518d -16

            Comment

            • 525TDS Touring
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 483
              • Sahalahti

              #7
              Originally posted by Havis
              Omassa E39:ssa oli hiukan samaa piirrettä, eli työnsi +20 kelissä nii saakutin kylmää alkuun että alko päätä särkee (ohjausarvona +21). Kuulin jostakin että voisi auttaa jos koittaa putsata sen sisäilman lämpöä mittaavan anturin ritilää. Puhaltelin sitten varovasti ilmaa siihen ritilään semmosella pöntöllä jolla lisätään renkaisiin ilmaa. Ja nyt tuntuu tosiaan hiukan vähemmän agressiiviselta. Säädin saa olla +21 asteessa eikä päätä pakota.
              Ota ihmeessä se paneeli irti ja avaa se, että saat kaikki sinne sisälle puhalletut pölyt pois. Se on pelkästään painamalla kiinni. Sivuissa on metalliset lattajouset lukitsemassa, että voi olla tiukan tuntuinen.
              Ex-525TDSa Touring -98
              Ex-MB E220T CDi -02
              E61 520D -09
              F11 518d -16

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎