Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 "ovipahvin" irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ati77
    Newbiemmer
    • Jun 2006
    • 18

    e39 "ovipahvin" irroitus

    Millainen operaatio on apukuskin "ovipahvin" irroitus?Tarviiko tehdä jotain toimenpiteitä ennen kuin alkaa irroittelemaan?Lähinnä sivuturvatyynyjen takia.Eli onko vaara että tulee silmille jos vaan rupeaa irroittelemaan?
    Ikkuna on ilmeisesti pudonnut kiskolta ja pitäisi päästä sitä ronklaamaan...
  • Polar
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2045
    • Espoo

    #2
    Originally posted by Ati77
    Millainen operaatio on apukuskin "ovipahvin" irroitus?Tarviiko tehdä jotain toimenpiteitä ennen kuin alkaa irroittelemaan?Lähinnä sivuturvatyynyjen takia.Eli onko vaara että tulee silmille jos vaan rupeaa irroittelemaan?
    Ikkuna on ilmeisesti pudonnut kiskolta ja pitäisi päästä sitä ronklaamaan...
    Sivuturvatyyny on kiinni ovessa ja ovipahvi lähtee kyllä ihan nätisti pois ilman että tulee silmille.
    Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
    - Official member of Team Järki & Kohtuus -
    - You gotta pay to play -

    Comment

    • suffeli
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 559
      • JKL

      #3
      Netistähän löytyy ohjeet tuohon touhuun. Kannattaa lukee, niin ei tule revittyä mitään hajalle. Tossa muutama kuva, jos olis apua: http://netti.ton.tut.fi/mybmw528/seka/ovipaneeli.html
      ------
      G31 530d

      Comment

      • Aboul
        Newbiemmer
        • Jun 2006
        • 12
        • Oulu

        #4
        Tulipas omasta e39:stä aukastuu kummatkin paneelit, kun vaihdoin kaiuttimet.
        Eli parit ruuvit pitäis ottaa irti. Toinen on kahvan takana ja toinen siellä tuuletuskanavan sisällä. Jos alhaalla ovessa on lamppu, niin sekin kannattaa löysätä. Ohjeissa kyl luki vielä, että pitäis ottaa irti yksi ikkunoiden säätönappi, mutta en sit tiedä mihin se olisi vaikuttanut.
        Kun nämä on tehty, niin ei muuta kuin voimaa ja paneelit irti kiinnityksistä.
        Sitten kun paneeli on irti niin kannattaa varoa, ettei riuhtaise ovenkahvan/sähköikkunoiden johtoja irti.

        Comment

        • Ati77
          Newbiemmer
          • Jun 2006
          • 18

          #5
          Kattelin tossa noita suffelin laittaman linkin kuvia.Näyttäs vähän siltä ettei ikkunaan pääse käsiks pelkän ovipaneelin irrotuksella?Joku musta muovihomma siinä näyttäs vielä olevan edessä...ja siinä on tietty ne kaikki bagit ja muut romut joitten kanssa pitää olla varovainen...

          Comment

          • Polar
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 2045
            • Espoo

            #6
            Akusta piuhat irti ja oottelet vaikka puoltuntia. Sitten bägistä se oranssi liitin irti + ne pari pulttia niin se lähtee irti. Virtoja ei saa käyttää päällä, kun bägi on irti, tai joutuu nollaamaan bägivalon.

            Se musta suoja on kiinni liimalla ja lähtenätisti repimällä ehjänä irti. Sitten pitäisi päästä lasiin jo ihan hyvin käsiksi.
            Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
            - Official member of Team Järki & Kohtuus -
            - You gotta pay to play -

            Comment

            • MikkoK
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 748
              • Oulu

              #7
              Liekkö -97 e36 touringissa samat jutut muistettava tuon sivuturvatyynyn osalta? Onko kellään kokemusta ovipahvien purkamisesta ko. autosta..?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎