Subjektin autossa molemmat katit ovat vaihtokunnossa (280 tkm), ja en viitsisi maksaa alkuperäisistä kipeitä hintoja. Onko joku vaihtanut 535 tai 540 e39 tarvikekatit ja miten onnistui? Magnaflowit olisivat halpoja, mutta eivät liene e-hyväksyttyjä. Haittaako tämä? Onko tietoa kuka tekisi asennuksen hyvin Tampereen suunnalla?
Mitä pitäisi tarkistaa, että uudet katit eivät laukea? Vikakoodeja ei ole ja lambdat + maffi ovat melko uusia. Puristukset ovat ok. Moottori tuntuu olevan ok, paitsi, että kylmänä käynnistettäessä kuuluu ikävä pärähdys ja pakokaasuvirta ei ole tasainen (verrattuna esim. 540), kun sitä 'mittaa' kädellä pakoputken päästä. Veikkaan näiden johtuvan kattien heikosta kunnosta. Mitä tukkeutunut katti on voinut hajottaa moottorista? Toinen katti saattoi olla tukossa kuukausia.
Mitä pitäisi tarkistaa, että uudet katit eivät laukea? Vikakoodeja ei ole ja lambdat + maffi ovat melko uusia. Puristukset ovat ok. Moottori tuntuu olevan ok, paitsi, että kylmänä käynnistettäessä kuuluu ikävä pärähdys ja pakokaasuvirta ei ole tasainen (verrattuna esim. 540), kun sitä 'mittaa' kädellä pakoputken päästä. Veikkaan näiden johtuvan kattien heikosta kunnosta. Mitä tukkeutunut katti on voinut hajottaa moottorista? Toinen katti saattoi olla tukossa kuukausia.
Comment