Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alustasta ja iskareista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2323
    • Uusimaa

    E39 alustasta ja iskareista?

    Kun tuo alusta tuntuu hieman pehmeältä, ajattelin tilata alle uude iskarit ja jouset. Jousissa hommaan Eibachin Pro Kitin asiallisen hinta-laatusuhteen vuoksi, mutta mitkähän iskarit siihen laittaisi? Eibachin omat iskarit maksaa maltaita, ja taitavat muutenkin olla Bogen/Sachsin valmistamat. Eli ei ilmeisesti kannata maksaa sitä älytöntä hintaa niistä?

    Motonet myy madallettuun alustaan iskaria, jotka tänään kävin tarkistamassa, niin kyseessähän on Boge Turbot. Miten nyt on, mahtavatko nuo Turbot vastata oikeasti Sachsin Performance-sarjaa, vai ovatko enemmänkin Advantageen verrattavissa? Eikö ne ole hieman normaalia topakammat perusvaimentajat, jotka on tarkoitettu vakioalustaan? Näin olen ymmärtänyt. Vai millainenhan mahtaisi alustasta tulla, jos Eibachien rinnalle laittaisi nuo Turbot? Hankkisin heti ne Sachsin performancet, jos vain tietäisin mistä niitä saa? Varaosaliikkeet väittävät, ettei luettelo tunne niitä, mutta tiedän että niitä on kuitenkin asenneltu. Jos tietoa asiasta löytyy, ottaisin kernaasti vastaan.

    Koni ja Bilstein on tietysti yksi vaihtoehto, mutta ovatkin sitten tuplahintaiset. Tämä keskustelu on osittain käyty jo aiemminkin, mutta en saanut irroitettua niistä täsmävastausta.

    ps. Jos jollakin on asennettuna sedaniin tuo Eibachin ProKit, ottaisin kernaasti vastaan kuvan autostasi, josta näkyisi madalluksen lookki. Kaikesta aiheeseen liittyvästä muutenkin infoa kaipaan.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Komu
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 1038
    • Nurmijärvi

    #2
    Eibahhin pro kit jouset alle vakioiskarein. hyvin pelittää toistaiseksi. Kuvia allekirjoituksen kautta.

    tuomas
    ps.Ehkä tulevaisuudessa itseäniäkin kiinnostaa nuo iskarin vaihdot/vaihtoehdot
    E70 X5 40d + F31 330d
    Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
    Myyty tämäkin335d E91 perheauto
    Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2323
      • Uusimaa

      #3
      Ratkaisu!

      Kun en löytänyt sopivaa jälleenmyyjää noille Sachseille, niin otin askeleen Bilsteinin suuntaan. Tilasin Eibachin ProKit-jousisatsin, ja niille Bilsteinin B8 Sprintit. Tiedä sitten astuinko kakkaan, vai en? Eikös Bilsteinin pitäisi olla edelleenkin edes jonkinasteinen pumppuvalmistaja? Koko setille tulee hintaa 900 euroa tuolta:
      FAHRWERKEBILLIGER.DE – Premium-Fahrwerkstechnik von Gebhardt Automotive


      Onko ko. toimittajasta kokemuksia?
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Ne Sachs/Boget olisi toimineet juuri tuon kitin kanssa enemmän kuin hyvin.

        Comment

        • Max
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 994
          • Kotona

          #5
          Itse tilasin KL-varaosasta kierroksen Sachs:n iskareita hintaan 490 euroa... Jousina on weitecin 40/25 madaltavat jouset ja nuo iskarithan oli tarkoitettu vakioalustaan. Normaalisti sanovat et vakioiskarit kestävät maksimissaan 30 milliä madaltavat jouset mut saas nähä mitä Sachs:t tykkäävät tuosta 40 millistä Aika näyttää...
          Last edited by Max; 04-07-2006, 12:11.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Kyse tuossa on lähinnä jousien riittävästä esijännityksestä(vrt.iskarin pituudesta), eikä mistään teknisestä ominaisuudesta. Menee kyllä vielä
            40mm:n pudotus vakioiskarilla.

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2323
              • Uusimaa

              #7
              Kysymys

              Mitenkäs on, tarvitteeko E39:iin yleensä uusia samalla jousipaketin yläpään joustintukilaakeria? Autolla on ajeltu 186tkm. Vai onko ko. autossa ylipäätänsä perinteinen iskarin yläpää? Yleensähän ne tuppaa olemaan enemmän tai vähemmän vaihtotavaraa monissa muissa merkeissä noilla kilometreillä...

              Samallahan tuonne uusisi muitakin luita, mutta mitäs ne herkät nivelet nyt sitten olikaan? Ei tarvitsisi sitten jatkuvasti olla kulmia säädättämässä.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎