Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 & Rondell 58

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hurtta
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 444

    E39 & Rondell 58

    Olisiko kellään tallessa kuvia miltä E39 näyttää Rondellin 58 (tai jollain muulla vannemallilla) yhdistelmällä 8,5"/10"? Erityisesti kiinnostaa kuvat edestä/takaa etuviistosta/takaviistosta. Sivukuvia löysinkin jo ihan riittämiin mutta kun niistä ei käy ilmi miten pyörät on suhteessa toisiinsa ja tuleeko kuinka lähelle lokasuojien reunoja?
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Tutki showroom -osiota hakusanalla E39, pari autoa muistan ainakin nähneeni siellä juurikin noilla vanteilla.

    (kyllä noi vanteet passaa hyvin vakioalustaan)

    Comment

    • Aksu|
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1062

      #3
      Sigun linkistä löytyy muutamia kuvia rondellin 58:sta m-sport alustan kera. 10"/8.5" x 17"
      EX:
      328CiA -99
      525tdsA -98
      525i -93
      316i -95
      Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

      Comment

      • peeämvee
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 283
        • Taivalkoski

        #4
        tuossapa 8,5/8,5x17 ja vakioalustaa.8,5/10 ei ikävä kyllä oo kuvaa.
        Last edited by peeämvee; 04-03-2007, 14:51.

        Comment

        • hurtta
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 444

          #5
          Originally posted by peeämvee
          tuossapa 8,5/8,5x17 ja vakioalustaa.8,5/10 ei ikävä kyllä oo kuvaa.

          OK, thanks, eli näyttäis siltä että ei tuo 10" kauheasti tuolta lokasuojasta ulos pullahda? Onkos nuo kuvat 17" vai 18" vanteista?

          Comment

          • hurtta
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 444

            #6
            Originally posted by hurtta
            OK, thanks, eli näyttäis siltä että ei tuo 10" kauheasti tuolta lokasuojasta ulos pullahda? Onkos nuo kuvat 17" vai 18" vanteista?

            Ouch, tuossa olikin ilmeisesti 8,5" takana eikä 10" jota etsiskelin...

            Comment

            • Cosmo
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 55

              #7
              Siinä 8.5 & 10x18"

              Comment

              • hurtta
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 444

                #8
                Originally posted by Cosmo


                OK, thanks mutta onko niin että tuo 10" ei pursua "liikaa" lokasuojan ulkopuolelle vai kuis? Itse haluaisin että pyörät näyttää hyvältä mutta en haluaisi mitään liian "tuunattua" lookkia.

                Comment

                • Aksu|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1062

                  #9
                  Kyllä ne pysyy ihan nätisti kaarien sisällä kun ET on kohdallaan (eipä noita tosin taida kovin väärällä saadakaan).



                  EX:
                  328CiA -99
                  525tdsA -98
                  525i -93
                  316i -95
                  Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                  Comment

                  • jms-btcf
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 696
                    • Tampere

                    #10
                    Tossa vielä yksi vertailukuva 17":n Rondelleilla (ei tosin 58) 8.5"/8.5"
                    Last edited by jms-btcf; 05-07-2007, 21:47.
                    e61 535d

                    Comment

                    • hurtta
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 444

                      #11
                      Originally posted by Aksu|
                      Kyllä ne pysyy ihan nätisti kaarien sisällä kun ET on kohdallaan (eipä noita tosin taida kovin väärällä saadakaan).




                      Onkos näissä kuvissa näkyvät 17" vai 18"?

                      Kiitos vaan kaikille vastaajille

                      Comment

                      • Aksu|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 1062

                        #12
                        Originally posted by hurtta
                        Onkos näissä kuvissa näkyvät 17" vai 18"?

                        Kiitos vaan kaikille vastaajille
                        Ne samat 17" mitkä sielä showroomin puolella
                        EX:
                        328CiA -99
                        525tdsA -98
                        525i -93
                        316i -95
                        Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                        Comment

                        • hurtta
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 444

                          #13
                          Originally posted by Aksu|
                          Ne samat 17" mitkä sielä showroomin puolella

                          No ihan hyviltähän nuo näyttävät. Itse tässä pähkäilen että pitäiskö ostaa 17" vai 18" vanteet. 18" näyttää sivusta ehkä hieman paremmilta mutta renkaat ovatkin sitten jo aika paljon kalliimmat. Vanteiden hinnoissa ei juuri merkittävää eroa ole enkä usko että kyyti sen kummemmaksi muuttuu vaikka profiili pieneniskin sen 5 pykälää eli 45 -> 40. Jos haluaa hiljaista menoa niin sitten pitäisi pysyä vaan 15/16" linjalla ja 55- ja yli profiilissa.

                          Comment

                          • Aksu|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 1062

                            #14
                            Originally posted by hurtta
                            No ihan hyviltähän nuo näyttävät. Itse tässä pähkäilen että pitäiskö ostaa 17" vai 18" vanteet. 18" näyttää sivusta ehkä hieman paremmilta mutta renkaat ovatkin sitten jo aika paljon kalliimmat. Vanteiden hinnoissa ei juuri merkittävää eroa ole enkä usko että kyyti sen kummemmaksi muuttuu vaikka profiili pieneniskin sen 5 pykälää eli 45 -> 40. Jos haluaa hiljaista menoa niin sitten pitäisi pysyä vaan 15/16" linjalla ja 55- ja yli profiilissa.


                            Sanoisin jotta riippuu ihan alustasta. Vakioalustalle ja m-sport alustalle en laittaisi missään nimessä yli 17" vannetta. Vakioalustaan en välttämättä tarjoilisi edes 17" vannetta. Alkaa mennä jo aika traktoriksi.
                            18" on toki hieman sopivampi koko autoon kun autokin on isohko, mutta sillon sitä tosiaan pitäisi saada enemmän tonttia kohti.

                            Kuten myös mietiskelit niin 17" ja 18" renkaissa on tällä hetkellä melkosen suuri hintaero. Profiilin muutoksellakin on yllättävän suuri merkitys. Itse sen huomasin tosin vasta sitten kun muutin 18" -> 17"
                            EX:
                            328CiA -99
                            525tdsA -98
                            525i -93
                            316i -95
                            Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                            Comment

                            • hurtta
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 444

                              #15
                              Originally posted by Aksu|
                              Sanoisin jotta riippuu ihan alustasta. Vakioalustalle ja m-sport alustalle en laittaisi missään nimessä yli 17" vannetta. Vakioalustaan en välttämättä tarjoilisi edes 17" vannetta. Alkaa mennä jo aika traktoriksi.
                              18" on toki hieman sopivampi koko autoon kun autokin on isohko, mutta sillon sitä tosiaan pitäisi saada enemmän tonttia kohti.


                              - joo tämä kyllä pitää paikkansa kun ulkonäköä ajatellaan. Pienemmälläkin madalluksella (esim. M-Sport) auto näyttää matalammalta kun alla on halkaisijaltaan pienemmät vanteet.




                              Kuten myös mietiskelit niin 17" ja 18" renkaissa on tällä hetkellä melkosen suuri hintaero. Profiilin muutoksellakin on yllättävän suuri merkitys. Itse sen huomasin tosin vasta sitten kun muutin 18" -> 17"

                              - joo hintaeroa on, mutta olikos nuo 40-satjalaiset nyt sitten muka paljonkin kovemmat? Mulla on ollut aikanaan Passatissa alla 235/40-18 ja kyllähän ne kovat oli mutta tiedä sitten olisko ero ollut kovinkaan suuri 45- sarjan 17" kumeihin?


                              btw. onkos kellään kuvaa E39 jossa on alla Brockin B1 vanteet? Lienee aika harvinainen yhdistelmä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎