Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525 tds -96 käynti/sammuminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zext
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 19

    E39 525 tds -96 käynti/sammuminen

    Haulla löytyi muutamia juttuja ko. ongelmaan, mutta ei aivan vastaavaa.
    Eli auto käy tyhjäkäyntiä ilman huopaamista, mutta välillä ikäänkuin pätkii, joka ei näy kierrosmittarissa mitenkään. Useamman kerran on nyt ajossa sammunut tai puottanut kierrokset alas, samalla syttyy DDE valo. Kytkin pohjaan tai uudelleen starttaus ja meno jatkuu. Löytyisikö keltään tietoa ko. vikaan?
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #2
    Jos DDE valo syttyy, niin tietokoneelle on jäänyt jälki. Käy lukemassa vikakoodit. Joku anturi hälyttelee...?
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • setti
      Newbiemmer
      • May 2005
      • 5

      #3
      Sama vika

      Moro,

      Onko löytynyt ratkaisua tähän roleemaan? Mulla tismalleen samanlainen kiesi ja ongelma. Sammuu satunnaisen epämääräsesti ja DDE valo syttyy. Virta pois, virta päälle, kytkin ylös ja matka jatkuu. Toisinaan sammuu risteyksistä lähdössä kun heittää ykköseltä kakkoselle.....Meinaa olla ohjelmaa tiukoissa väleissä...kele.

      Auto siis sama kuin yllä, eli e39 525tds -96.

      -setti-

      Comment

      • zext
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 19

        #4
        Tere
        Huomenna ollaan viisaampia (toivottavasti), ilmoittelen tähän ketjuun.

        Comment

        • zext
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 19

          #5
          Käytin autoa dieselpajalla ja tommonen vikakoodi löytyi "ruiskutuspumpun määränsäätimen säätöpoikkeama". Lisäksi syöttöpumppu vuotaa jonkunverran sekä ylhäältä että alhaalta.
          Pumppuun voi tehdä jonkilaisen "huollon", mutta häviääkö viat? Epävarmaa ja kuitenkin maksaa lähes uuden pumpun hinnan. Ainakin mitä olen täällä vastaavia juttuja pumpun "huolloista" lukenut, niin ei ole apua löytynyt.
          Uus syöttöpumppu 1400 egee töineen.

          Comment

          • xela
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 141
            • Tampere

            #6
            Tuttu vika

            Tuntuu olevan aika monella tuo sama vika päällä kuten myös omassa autossa. Pumpun huolto ei korjaa tuota vikaa, koska se on määränsäätimessä. Määränsäädin pitää purkaa, että sen saa korjattua. Korjaus ei ole mitään muuta kuin osien puhdistaminen. Tuo purkaminen/kasaaminen on käytännössä vaan aika hankalaa tai jopa mahdotonta. Nimimerkki jpeltoma laittoi tänne joskus linkin saksankieliseen dokumenttiin jossa selostetaan juuri kyseinen toimenpide tuolle pumpulle (vp37).

            Tuo vika tulee melko varmasti siitä että määränsäätimen akselilla olevaan sylinterin malliseen magneettiin kerääntyy aikaa myöten likaa (rautahippuja yms). Kestomagneettia käännetään solenoidilla (määränsäätimen ohjaus) ja näiden välissä on pieni ilmaväli. Tuo lika harraa ilmavälissä ja estää määränsäätimen jouhevan toiminnan.

            En tiedä voisko joku polttoainejärjestelmän puhdistusaine auttaa asiaan ainakin hetkeksi, kannattais ehkä kokeilla.

            Comment

            • zext
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 19

              #7
              Pumppu vaihdettu ja auto käy ja kukkuu niinkuin pitääkin, ei nykimistä, sammumista jne. Ilo ajella.

              Comment

              • setti
                Newbiemmer
                • May 2005
                • 5

                #8
                No niin no....

                Käytin tuota omaani pajalla, vikakoodeissa oli juurikin toi määränsäätimen vika. Pajan setä huomas notta syöttömäärä on rajan (?) alla ja vika ilmo vois johtua siitä. Syöttöä sitten säädettiin ja ainakin kulutus kasvoi jos ei muuta.

                Minä tieten innoissani kun lasku muuttui mahdollisesta 1,5k€:stä 60€:oon. Muutaman päivän toimi ihan hyvin, mutta nyt on taas pari kertaa sammahtanu ihan issesseen.

                Paljonko muuten maksoi se vaihtotyö+pumppu ja missäpäin teetit homman?

                -setti-

                Comment

                • zext
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 19

                  #9
                  Oulussa käytin Turusella. Hintaa tuli yhteensä 1500 egeä, joka sisältää naftasuodattimen. Pumppu oli 1200 egeä.
                  Tossahan oli vanhalla pumpulla loppuaikana vielä semmoinen ominaisuus, että joka vaihteella kiihdytyksessä nyki ja huiput oli peräti 150km/h.

                  Comment

                  • setti
                    Newbiemmer
                    • May 2005
                    • 5

                    #10
                    Jep. Siellähän minäkin.

                    Kokeiltiin nyt tuommosta, nypytys kyllä loppui pintakaasulla ajettaessa.
                    Siellä on kuulemma ollu enemmänkin noita sammahtelevia bemuja/td omegoita.

                    Pitänee käydä uudestaan lukemassa viat. Jos se taas herjaa siitä määränsäätimestä, ni eiköhän se pumppu sillon vaihtoon mene.

                    Aloin vaan miettimään, kun joskus ollut myös vikana se kampiakselin asentotunnistin, että liittyyköhän siihen tämänsuuntaisia oireita?

                    -setti-

                    Comment

                    • zext
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 19

                      #11
                      Aikanaan luin tästä ongelmasta kaikki mahdollisen tältä foorumilta ja muistaakseni oireet oli erisuuntaiset tunnistimen hajottua, mutta viisaammat valaiskoon asiaa. Omassa tapauksessa tuo pumppu oli kyllä selvä tapaus.

                      Comment

                      • setti
                        Newbiemmer
                        • May 2005
                        • 5

                        #12
                        Joopa, ohi on ongelma.

                        Vaihdoinpa pumpun minäkin. Nyt tuntus käyvän ja kukkuvan kokolailla hienosti. Ei nykimisiä eikä sammumisia, ainakaan ensimmäisen ~600km:n aikana.

                        Ei ollu ihan ilmasta, mutta nyt huomaa kuinka v....maisia vikoja oli päällä. Täytynee alkaa käyttämään ainakin talvella jotain voiteluainetta naftan seassa. Turunenhan suositteli sitä Power Uppia.

                        -setti-

                        P.S. Sielloli kohtuu jono pumppuvikasia Bemareita/Omegoita

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎