Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39/7-99: Kuskin jalkatilassa suhisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • c72367
    Newbiemmer
    • Mar 2004
    • 7
    • Espoo

    E39/7-99: Kuskin jalkatilassa suhisee

    Moro,

    Onko kenellekään tullut vastaan vastaavaa ongelmaa. Hytissä siis kuuluu aikamoinen suhina moottorin ollessa käynnissä. Suhina poistuu kiihdyttäessä, mutta tasakierroksilla palaa samantien. Ei siis riipu kierroksien määrästä. Laakkosella saatiin huollon yhteydessä paikallistettua tämä suhina kuskin jalkatilassa olevaan lämpötila-anturiin. Huollon mukaan siellä pitäisi jonkinlainen alipaine/imu ollakin, mutta eivät osanneet sanoa, miksi se on näin suuri. Mitä kannattaisi tehdä?

    Sami
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Voi olla hullu ajatus, mutta siinä sijaitsee myös äänizummeri, jospa siitä lähtee...
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Kiihdyttäessä imusarjassa ei ole alipainetta nimeksikään, joten siksi suhina lakkaa. E34:n tapauksessa noissa sisätilan lämpöantureiden letkussa on kuristin jossain kohtaa, muutamat ovat vaihtaneet hapertuneen letkun ja kuristimen puuttuessa alkanut aikamoinen suhina. Onko vaihdeltu jotain tai onko letku poikki omastasi?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4320
        • Turku

        #4
        e34 kuristin on siellä imusarjan lähellä, jonne se letku menee.

        Comment

        • c72367
          Newbiemmer
          • Mar 2004
          • 7
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Cell
          Onko vaihdeltu jotain tai onko letku poikki omastasi?
          Autosta meni huohotin jäähän talvella ja öljyt ampaisi imukanaviin. Voipi olla, että siinä kun on imukanavat avattu ja putsattu, jokin kuristin on jäänyt pois. Missä kohtaa se pitäisi olla E39:ssä?

          Mitä muuten tuo sisätilan lämpötila-anturi tekee jos on manuaali-ilmastointi? Automaatille sen ymmärtäisi, että se säätää puhallusta ja ilman lämpötilaa automaattiasennossa.

          Comment

          • 525TDS Touring
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 483
            • Sahalahti

            #6
            Originally posted by c72367
            Autosta meni huohotin jäähän talvella ja öljyt ampaisi imukanaviin. Voipi olla, että siinä kun on imukanavat avattu ja putsattu, jokin kuristin on jäänyt pois. Missä kohtaa se pitäisi olla E39:ssä?

            Mitä muuten tuo sisätilan lämpötila-anturi tekee jos on manuaali-ilmastointi? Automaatille sen ymmärtäisi, että se säätää puhallusta ja ilman lämpötilaa automaattiasennossa.
            Manuaali-ilmastoinnissahan on myös termostaattiohjattu lämmönsäätö ja se tarvitsee juurikin tuon anturin, minkä mukaan avataan ja suljetaan lämppärin kennolle tulevassa letkussa olevaa vesiventtiiliä (venttiileitä)
            Ex-525TDSa Touring -98
            Ex-MB E220T CDi -02
            E61 520D -09
            F11 518d -16

            Comment

            • JIPSKI
              BTCF Member
              • Feb 2003
              • 1010
              • Vaasa

              #7
              Nostetaas vanhaa topiccia. sama vika allekirjoittaneella.
              exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7397
                • Oulu

                #8
                Originally posted by c72367 View Post
                Automaatille sen ymmärtäisi, että se säätää puhallusta ja ilman lämpötilaa automaattiasennossa.
                Eikös E39:n automaatti-ilmastointi haistele lämpötilaa siitä keskikonsolin nappien vierestä erillisella puhaltimella. Onko tuolla jalkatilassakin sitten erikseen alipaineella toimiva anturi?
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • JIPSKI
                  BTCF Member
                  • Feb 2003
                  • 1010
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Eikös E39:n automaatti-ilmastointi haistele lämpötilaa siitä keskikonsolin nappien vierestä erillisella puhaltimella. Onko tuolla jalkatilassakin sitten erikseen alipaineella toimiva anturi?
                  Itsellä ei ilmastointia ole ollenkaan mutta joku anturi sielä kait silti on.
                  exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #10
                    Mistään en mitään tiedä, mutta ei kait e39:ssä enää mitään alipaineletkuja tule konehuoneesta kabiiniin?
                    Itsellä tuohon tulee ainakin vain sähköjohtoja iso nippu. Automaatti-ilmastointi löytyy, ja auto on e39 -03.

                    e34:ssa tosiaan oli alipainetoimiset nuo anturit.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7397
                      • Oulu

                      #11
                      http://www.spod.net/bmw/5.5%20IHKR%20E39%20Internet.pdf kertoo että manuaali-ilmastoinnissa:
                      • Interior temperature sensor (located in drivers footwell)


                      Automaatti-ilmastoinnissa taas:
                      • INTERIOR AIR TEMPERATURE SENSOR: The sensor includes the integral blower fan which continuously draws interior air over the sensor. This helps the system to stabilize the output of the system to match the desired settings on the control panel.
                      Last edited by Petri.Kekkonen; 26-02-2009, 12:54.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Pama86
                        Newbiemmer
                        • Jan 2014
                        • 6
                        • Finland

                        #12
                        Nostellaan taas vanhaa ketjua

                        Itsellä siis sama vika kun ketjun aloittajalla eli kuskin jalkatilassa oleva alipainetta käyttävä sisälämpöanturi (manuaali ilmastointi) suhisee turhan lujaa ja suhina luonnollisesti loppuu kun antaa autolle kierroksia.
                        Alipaineletku tulee siis imusarjan päädystä sisätilaan anturille.

                        Johtuuko tuo liian suuri alipaine nyt siitä että tuosta puuttuu välistä jonkinlainen kuristin? Jos sellainen kuuluu olla niin olisiko laittaa kuvaa esim. imusarjan luota jos se kuristin niillämain sijaitsee niin osaa ruveta osaa etsimään...

                        Suhina alkoi alipaineletkujen vaihdon jälkeen, jonka takia vähän epäilen että jonkunlainen kuristin puuttuu tai letkut kytketty päin persettä.

                        Tuollainen ketju tuli googlettamalla vastaan:



                        "I received P/N 64 11 1 386 446 air flow reducer yesterday for restricting the air flow to the interior temperature sensor. What you get is about 3 to 4 inches of braided vacuum line with something shoved inside to the center."

                        Other part numbers we unavailable, but this was and it fit and fixed the issue. It goes between the firewall and the little black connctor that should have been amongst your rotten tubing that you removed. Then a tube continues from the connector to the intake manifild.

                        Tuolla 64 11 1 386 446 numerolla en vaan itse löydä muuta kun tällaisen:

                        Vaikuttaa ihan eri osalta kuin mitä tässä nyt haetaan.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Pama86 View Post
                          Nostellaan taas vanhaa ketjua

                          Itsellä siis sama vika kun ketjun aloittajalla eli kuskin jalkatilassa oleva alipainetta käyttävä sisälämpöanturi (manuaali ilmastointi) suhisee turhan lujaa ja suhina luonnollisesti loppuu kun antaa autolle kierroksia.
                          Alipaineletku tulee siis imusarjan päädystä sisätilaan anturille.

                          Johtuuko tuo liian suuri alipaine nyt siitä että tuosta puuttuu välistä jonkinlainen kuristin? Jos sellainen kuuluu olla niin olisiko laittaa kuvaa esim. imusarjan luota jos se kuristin niillämain sijaitsee niin osaa ruveta osaa etsimään...

                          Suhina alkoi alipaineletkujen vaihdon jälkeen, jonka takia vähän epäilen että jonkunlainen kuristin puuttuu tai letkut kytketty päin persettä.

                          Tuollainen ketju tuli googlettamalla vastaan:



                          "I received P/N 64 11 1 386 446 air flow reducer yesterday for restricting the air flow to the interior temperature sensor. What you get is about 3 to 4 inches of braided vacuum line with something shoved inside to the center."

                          Other part numbers we unavailable, but this was and it fit and fixed the issue. It goes between the firewall and the little black connctor that should have been amongst your rotten tubing that you removed. Then a tube continues from the connector to the intake manifild.

                          Tuolla 64 11 1 386 446 numerolla en vaan itse löydä muuta kun tällaisen:

                          Vaikuttaa ihan eri osalta kuin mitä tässä nyt haetaan.
                          Lienee väärä osanumero, tuota osaa on varaosaluettelin mukaan käytetty mm. E28:ssa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎