Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Perän korotus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kMA
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 27
    • Helsinki

    E39 Perän korotus?

    Tuli tuolta ulkomailta mukana tuollainen 530dA sedanimallinen. Asennutin siihen äskettäin uudet sachsin iskarit ja cobran 40/30 alustasarjan. Keulasta tuli huomattavasti hienompi, mutta mielestäni perä on hiukan liian matala. Eli kysymys kuuluu, että onko tuota perää mahdollista nostaa 1-1,5 senttiä muuten kuin ostamalla uudet jouset?

    -kMA

    ps. pyrin laittamaan kuvia autosta heti kun kerkiän.
  • hurtta
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 444

    #2
    Originally posted by kMA
    Tuli tuolta ulkomailta mukana tuollainen 530dA sedanimallinen. Asennutin siihen äskettäin uudet sachsin iskarit ja cobran 40/30 alustasarjan. Keulasta tuli huomattavasti hienompi, mutta mielestäni perä on hiukan liian matala. Eli kysymys kuuluu, että onko tuota perää mahdollista nostaa 1-1,5 senttiä muuten kuin ostamalla uudet jouset?.
    - minkäslainen alustasta tuli? Onkos kuinka kivireki kaupungissa ja onko sulla minkälaiset kumit alla?

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #3
      Originally posted by kMA
      Tuli tuolta ulkomailta mukana tuollainen 530dA sedanimallinen. Asennutin siihen äskettäin uudet sachsin iskarit ja cobran 40/30 alustasarjan. Keulasta tuli huomattavasti hienompi, mutta mielestäni perä on hiukan liian matala. Eli kysymys kuuluu, että onko tuota perää mahdollista nostaa 1-1,5 senttiä muuten kuin ostamalla uudet jouset?

      -kMA

      ps. pyrin laittamaan kuvia autosta heti kun kerkiän.
      Kaippa sinne jotain kumeja väliin voi pistää, mutta tiedä häntä onko niistä kauheesti hyötyä. Eli kyllä melkein menee uusien jousien ostamiseksi. Joko etupäähän vielä matalammat tai sit takapäähän korkeammat. Joku 40/20 vois korjata ongelman.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • kMA
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 27
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by hurtta
        - minkäslainen alustasta tuli? Onkos kuinka kivireki kaupungissa ja onko sulla minkälaiset kumit alla?
        Ajettavuuden kannalta alustan vaihto ei kaduta yhtään. Mielestäni alusta on lähes yhtä mukava kun ennenkin. Tottakai tiettyä napakkutta tuli lisää, mutta liekö sitten tuo muu alustan suunnittelu tehty siten että siitä ei oikein kivirekeä saakkaan tuollaisilla normaaleilla madalluksilla ja iskareilla. Renkaina on 235/45 17".

        Comment

        • Koolj_bmw4life
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 711
          • Salo,SUOMI

          #5


          ja tuonne sivulle sitten, BMW, ja e39.

          Saa perää + 20mm ylös..

          Comment

          • kMA
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 27
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Koolj_bmw4life
            http://www.weitecshop.de/finder.php?filter=weitecsdk#

            ja tuonne sivulle sitten, BMW, ja e39.

            Saa perää + 20mm ylös..

            Kiitoksia linkistä. On tuo saksankieli vähän ruosteessa, ni osaatkohan kertoa että miten tuo korotus noilla käytännössä hoituu ja että onko noilla mahdollista nostaa vähemmän kun tuon 20mm?

            -kMA

            Comment

            • hurtta
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 444

              #7
              Originally posted by kMA
              Ajettavuuden kannalta alustan vaihto ei kaduta yhtään. Mielestäni alusta on lähes yhtä mukava kun ennenkin. Tottakai tiettyä napakkutta tuli lisää, mutta liekö sitten tuo muu alustan suunnittelu tehty siten että siitä ei oikein kivirekeä saakkaan tuollaisilla normaaleilla madalluksilla ja iskareilla. Renkaina on 235/45 17".
              Kyllähän nuo alustat on tosi hyviä moottoritiellä tai muuten vaan hyvillä teillä mutta ainakin pääkaupunkiseudulla tiet on monessa paikassa niin surkeita että joutuu ajamaan aika varoen jos ei halua autoa rikkoa. On paikkauksia, mukulakiveä, erilaisia kiskoja, sillankansia ja kaikenlaisia muuten vaan ihmeellisiä erikokoisia reikiä ja poikittaisuria joita ei ikinä joudu kohtaamaan jos pääsee ajelemaan pääasiassa vaan maanteillä. Itsellä tällä hetkellä originaali M-sport alusta ja kyllä sekin 17" kumeilla hyvin tuntee (liian) hyvin nuo kaikki edellämainitut ilmiöt

              Comment

              • kMA
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 27
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by hurtta
                Kyllähän nuo alustat on tosi hyviä moottoritiellä tai muuten vaan hyvillä teillä mutta ainakin pääkaupunkiseudulla tiet on monessa paikassa niin surkeita että joutuu ajamaan aika varoen jos ei halua autoa rikkoa. On paikkauksia, mukulakiveä, erilaisia kiskoja, sillankansia ja kaikenlaisia muuten vaan ihmeellisiä erikokoisia reikiä ja poikittaisuria joita ei ikinä joudu kohtaamaan jos pääsee ajelemaan pääasiassa vaan maanteillä. Itsellä tällä hetkellä originaali M-sport alusta ja kyllä sekin 17" kumeilla hyvin tuntee (liian) hyvin nuo kaikki edellämainitut ilmiöt

                Se on kyllä varmasti totta että pääkaupunkiseudulla nuo ei ihan niin paljon palkitse. Itse vaikutan täällä pienemmässä Etelä-Karjalan kaupungissa, niin toistaiseksi ei oo ainakaan vielä alkanut tien epätasaisuudet häiritsemään.

                -kMA

                Comment

                • hurtta
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 444

                  #9
                  Originally posted by kMA
                  Se on kyllä varmasti totta että pääkaupunkiseudulla nuo ei ihan niin paljon palkitse. Itse vaikutan täällä pienemmässä Etelä-Karjalan kaupungissa, niin toistaiseksi ei oo ainakaan vielä alkanut tien epätasaisuudet häiritsemään.

                  -kMA

                  Sen verran vielä aiheen sivusta noista paljon puhutuista tutinoista ja vapinoista että tuliko sulle alustan vaihduttua jäykemmäksi edellämainittuja ei toivottuja efektejä?

                  Comment

                  • kMA
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 27
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by hurtta
                    Sen verran vielä aiheen sivusta noista paljon puhutuista tutinoista ja vapinoista että tuliko sulle alustan vaihduttua jäykemmäksi edellämainittuja ei toivottuja efektejä?
                    Osu ja uppos. Mistä tiesit että mullakin tutisee ja tärisee? Alustan vaihto ei vaikuttanut oikein mitenkään tutinoihin. Eli sillä en ainakaan itse päässyt ongelmasta eroon. Ensi viikolle onkin sitten varattu uutta aikaa missä Hemin neuvosta vaihdetaan reaktiotangot ja alatukivarret. Kalliiksihan tämä tulee, mutta en todellakaan aio ajaa tuolla tutisevalla autolla metriäkään ylimääräistä. Toisaalta jos seuraavan rempan jälkeen vielä tutisee niin sitten meneekin sormi jo sormi suuhun..

                    -kMA

                    Comment

                    • hurtta
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 444

                      #11
                      Originally posted by kMA
                      Osu ja uppos. Mistä tiesit että mullakin tutisee ja tärisee? Alustan vaihto ei vaikuttanut oikein mitenkään tutinoihin. Eli sillä en ainakaan itse päässyt ongelmasta eroon. Ensi viikolle onkin sitten varattu uutta aikaa missä Hemin neuvosta vaihdetaan reaktiotangot ja alatukivarret. Kalliiksihan tämä tulee, mutta en todellakaan aio ajaa tuolla tutisevalla autolla metriäkään ylimääräistä. Toisaalta jos seuraavan rempan jälkeen vielä tutisee niin sitten meneekin sormi jo sormi suuhun..

                      -kMA
                      Joo mutta tutinat pysyi samoina eli eivät pahentuneet vaikka alakerta "joustaa" nyt vähemmän?

                      Comment

                      • kMA
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2006
                        • 27
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by hurtta
                        Joo mutta tutinat pysyi samoina eli eivät pahentuneet vaikka alakerta "joustaa" nyt vähemmän?
                        Ei pahentunut tutinat. Siinähän se sitte vasta hermot ois mennytkin jos näin ois käyny!

                        -kMA

                        Comment

                        • kMA
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2006
                          • 27
                          • Helsinki

                          #13
                          Noniin. Nyt menee auto apurungon puslien vaihtoon joten mietin että olisikohan mitään järkeä laittaa noita alkuperäisiä jousie tuonne taakse? Kokoonpanona silloin olisi siis uudet iskarit, madallusjouset edessä, ja vanhat jouset takana. Mitäs ammattiraati on mieltä?

                          Saattas tulla aika paljo komeemman näköinen ainakin

                          -kMA

                          Comment

                          • maanlu
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 255
                            • Pohjanmaa

                            #14
                            Leikkaa vaikka 10mm vahvasta kudosvahvisteisesta kumimatosta jousien alle sellaiset lätkät niin perä nousee sen 10mm,itse "hienosäädin" entisestä vectrasta takajousituksen korkeutta tuolla tyylillä ja tuli ihan OK.
                            E34 M5
                            E61 535D

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎