Voiko viallinen kampiakselin asennontunnistin aiheuttaa seuraavaa:
- Erittäin "aaltoileva" kiihtyvyys
- Kierrokset vaeltaa osakaasulla (vaihde vapaalla) kuin ajokoira vaikka polkimen asentoa ei muuta
Juuri reissusta tulleena viimeisen 20km olivat mielenkiintoisia, kun ohitukset alkoivat olla jännittävän puoleisia tuon melko voimakkaan "aaltoilun" takia. Lukaisin CarSoftilla pikaisesti vikakoodit, ja moottorinohjaukseen oli jäänyt muistiin tuo "83 Crankshaft angle pulse generator". Tosin nyt kun nollasin vikamuistin, ei tuo vika enää ilmestynyt uudelleen. Haamuvika? Nykiminenkin tuntui hävinneen, mutta edelleen osakaasulla (vaihde vapaalla) kierrokset menevät omia polkujaan. Ei kai tuo ole sentään joku ominaisuus? Moottorinohjaus näyttää kyllä tunnistavan kaasupolkimen asennon oikein.
Miten ko. anturi vaihdetaan ja minkä hintaisesta palikasta on kyse?
Ja potilashan on siis e39 528iA (05/96), M52B28.
- Erittäin "aaltoileva" kiihtyvyys
- Kierrokset vaeltaa osakaasulla (vaihde vapaalla) kuin ajokoira vaikka polkimen asentoa ei muuta
Juuri reissusta tulleena viimeisen 20km olivat mielenkiintoisia, kun ohitukset alkoivat olla jännittävän puoleisia tuon melko voimakkaan "aaltoilun" takia. Lukaisin CarSoftilla pikaisesti vikakoodit, ja moottorinohjaukseen oli jäänyt muistiin tuo "83 Crankshaft angle pulse generator". Tosin nyt kun nollasin vikamuistin, ei tuo vika enää ilmestynyt uudelleen. Haamuvika? Nykiminenkin tuntui hävinneen, mutta edelleen osakaasulla (vaihde vapaalla) kierrokset menevät omia polkujaan. Ei kai tuo ole sentään joku ominaisuus? Moottorinohjaus näyttää kyllä tunnistavan kaasupolkimen asennon oikein.
Miten ko. anturi vaihdetaan ja minkä hintaisesta palikasta on kyse?
Ja potilashan on siis e39 528iA (05/96), M52B28.
Comment