Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dat touring vm.00 ihmettelyä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubu
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 809
    • Kuopio

    E39 530dat touring vm.00 ihmettelyä...

    Kävin autolla kokeilemassa varttimailia ihan sillä että tietäisi suuntia onko se kunnossa ja tuloksena 17.7 sek loppunopeudella 125km/h.

    Mitähän moisen pitäisi vakiona mennä?

    Kokeilin kuuklettaa ja searchiakin mutta ei tuntunut aukeavan asia.

    Lastulla olevat näyttivät menevän sedanina noin 15.1 sek joten huomattava parannus taitaisi tulla lastun myötä tulossa.
    Last edited by Rubu; 18-07-2006, 19:10.
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    Kuulostaa kyllä luvattoman heikolle tulokselle autolle, jolle luvataan kuitenkin
    0-100 km/h alle 9 sekkaa.

    Comment

    • Tuuve
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 733
      • Pk-seutu

      #3
      Liian hidas, jotain häikkää.
      BMW X5 E53 4.8is

      Comment

      • Rubu
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 809
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Tuuve
        Liian hidas, jotain häikkää.
        Tänään ajettiin uusi softa ja savua tulee melko rutkasti... Tehoja tuli kyllä lisää, välillä tuntuu että ahdot ei nouse tappiin ja välillä vetää kuin ja puskee.

        Oiskohan tässä se painesolenoidi vika?
        Ahdin pitää ehkä hieman "hentoisempaa" ääntä, varmaan ahtimen huolto seuraavaksi...

        Pystyikö tuosta katsomaan ilmamäärämittarin toiminnan jotenkin ja kävikös tuohon jonkun muun mittari ilman suurempia kujeiluita?


        Kiitos vastauksista...

        Comment

        • Tuuve
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 733
          • Pk-seutu

          #5
          Paha mitään sanoa kun ei tiedä yksilöstä mitään.
          Vika voi olla ahtimessa, ilmamäärämittarissa, elektroniikassa jne. jne.

          Olikos uusi asennettu softa ihan vakiosofta, vai joku viriviri?
          Virivirithän saa noi dieselit puskemaan niin sankkaa savua, että linnut tippuu puista kymmenen kilsan säteellä...
          BMW X5 E53 4.8is

          Comment

          • Rubu
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 809
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Tuuve
            Paha mitään sanoa kun ei tiedä yksilöstä mitään.
            Vika voi olla ahtimessa, ilmamäärämittarissa, elektroniikassa jne. jne.

            Olikos uusi asennettu softa ihan vakiosofta, vai joku viriviri?
            Virivirithän saa noi dieselit puskemaan niin sankkaa savua, että linnut tippuu puista kymmenen kilsan säteellä...

            Vaihdoin tänään pierburgin ilmamäärämittarin ja samalla tulppasin EGR:n letkun, näillä "vireillä" auto virkistyi kummasti. Vaihdettu ohjelma on virisavuataivaalle-malli.

            Tilasin uuden paineanturin varoilta niin tuleepahan nyt sitten sekin vaihdettua.
            Soittelin turbo-huoltoon ja totesivat että eipä olisi ensimmäinen juuttuvasiipinen ahdin mikä temppuilee, taidan viedä kohta solmun huoltoon...

            Ajelin tuossa noin 100km maantieajoa vakionopeussäädin 90km/h mittarinopeuteen juntattuna ja ajotietokone näytti kulutuslukemiksi 5.6l/100 entisen 7.3 sijaan, taitaa ilmamäärämittari ruveta maksamaan itseään takaisin...

            Auton pakokaasun hajukin tuntui muuttuvan normaalin nykydiisselin kuivahkoksi katkuksi eli ilmeisesti nyt ollaan menossa oikeaan suuntaan. Suosittelen kyllä vaihtamaan jos vähänkin tuntuu että vikaa voisi olla, kun ei maksanut kuin 80 euroa tuo päivitys.
            Last edited by Rubu; 18-07-2006, 19:15.

            Comment

            • Rubu
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 809
              • Kuopio

              #7
              Tuntuisi tuo perän tutina olevan muotia näissä E39:ssä...

              Vaihdoin taka-iskarit tuossa siinä toivossa että värähtely montuissa loppuisi, aavistuksen verran tuntui rauhoittuvan ja jämäköityvän mutta edelleen tärinä "jää päälle"...

              Taitaa olla seuraavaksi niiden takakelkan puslien vaihto edessä, on ihme jos niiden vaihdon jälkeen ei lopu tuo ärsyttävä ilmiö!

              Ei kellään sattuisi olemaan vahvistusta asialle?

              Comment

              • hurtta
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 444

                #8
                Originally posted by Rubu
                Tuntuisi tuo perän tutina olevan muotia näissä E39:ssä...

                Vaihdoin taka-iskarit tuossa siinä toivossa että värähtely montuissa loppuisi, aavistuksen verran tuntui rauhoittuvan ja jämäköityvän mutta edelleen tärinä "jää päälle"...

                Taitaa olla seuraavaksi niiden takakelkan puslien vaihto edessä, on ihme jos niiden vaihdon jälkeen ei lopu tuo ärsyttävä ilmiö!

                Ei kellään sattuisi olemaan vahvistusta asialle?

                - omakohtaista kokemusta ei ole mutta oireet jotka kerroit ("jää päälle") viittaa kyllä vahvasti ko. pusliin. Paljonkos sun kiessillä on ajettu?

                Comment

                • ViisKolmeVitonen
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 390
                  • Kauhajoki

                  #9
                  Tärähtely montuissa voi johtua myös iskarin yläpään kumeista
                  Passat tdi -04

                  Comment

                  • Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by hurtta
                    - omakohtaista kokemusta ei ole mutta oireet jotka kerroit ("jää päälle") viittaa kyllä vahvasti ko. pusliin. Paljonkos sun kiessillä on ajettu?
                    186tkm on tällä hetkellä mittarissa, olettaisin sen pitävän paikkansa.

                    Comment

                    • Rubu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 809
                      • Kuopio

                      #11
                      Kävin kyselemässä ahtimen huollon hintaa ja samalla katselin netistä kun oli spekuloitu että noita ahtimia ei muka voisi huoltaa...

                      Ei pidä paikkaansa se väite että niitä ei voi huoltaa/kannata.

                      Pitää tuossa lähi aikoina viedä oma huollettavaksi ennen kuin käy sen suurempia vahinkoja.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Rubu
                        Kävin kyselemässä ahtimen huollon hintaa ja samalla katselin netistä kun oli spekuloitu että noita ahtimia ei muka voisi huoltaa...

                        Ei pidä paikkaansa se väite että niitä ei voi huoltaa/kannata.

                        Pitää tuossa lähi aikoina viedä oma huollettavaksi ennen kuin käy sen suurempia vahinkoja.
                        Tiedä häntä, jos Garrett:in oma kanta ainakin 10/2005 on ollut se, että se toimittaa ainoastaan uusia VNT-turboja.

                        Lainaus:
                        Garrett® VNT™ turbos are highly complex units, engineered and calibrated to meet the exacting performance parameters of automotive manufacturers.

                        The first requirement is to set the turbo's critical minimum flow vane position. This intricate process takes account of the large number of parts and extremely tight tolerances within the Garrett® VNT™ and involves using a highly accurate turbine flow bench to measure and compensate for any variation in gas flow through the vanes of the turbo.

                        Highly skilled technicians then set and lock the minimum flow position to suit the requirements of each individual application. It is only when the ‘minimum vane open' position is set that it is possible to calibrate the unit (to three decimal places), using four checkpoints to ensure correct operation.

                        Each of these steps is vital in ensuring the optimum performance of Garrett® VNT™ turbochargers. Indeed, these engineering complexities cannot be compromised – which is why Honeywell's official Aftermarket distributors are committed to supplying only new Garrett® VNT™ turbos that are quality assured and matched to the original OEM specification.

                        Any attempt at remanufacture, using substitute parts, is fraught with difficulty because of the turbo's technical complexities and can lead to potentially serious problems, such as:

                        *Conflict with the engine management system
                        *Low flow/pressure, causing poor response, poor overall performance and increased emissions
                        *Over-rich diesel fuel/air mix, causing excessively high temperatures, damaging both the turbo and the engine
                        *High flow/pressure, leading to the over-speeding of the turbo, wheel bursting and damage to turbo and engine
                        *Excessive boost pressure, causing physical engine damage

                        Linkki tiedotukseen
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Tozi
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 2056
                          • Epsoo

                          #13
                          Tää threadi kuulostaa paljon enemmän Ongelmat osio jutuille kuin Yleistä keskustelua, joten siirrän tän Ongelmat osioo.

                          BMW varaosat, tuning & styling!

                          E92 335i -06
                          ex E46 330Ci -02
                          ex E46 328i Coupe -99
                          ex E36 325i Coupe -92

                          Comment

                          • Rubu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 809
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by Clavurion
                            Tiedä häntä, jos Garrett:in oma kanta ainakin 10/2005 on ollut se, että se toimittaa ainoastaan uusia VNT-turboja.

                            Lainaus:
                            Garrett® VNT™ turbos are highly complex units, engineered and calibrated to meet the exacting performance parameters of automotive manufacturers.

                            The first requirement is to set the turbo's critical minimum flow vane position. This intricate process takes account of the large number of parts and extremely tight tolerances within the Garrett® VNT™ and involves using a highly accurate turbine flow bench to measure and compensate for any variation in gas flow through the vanes of the turbo.

                            Highly skilled technicians then set and lock the minimum flow position to suit the requirements of each individual application. It is only when the ‘minimum vane open' position is set that it is possible to calibrate the unit (to three decimal places), using four checkpoints to ensure correct operation.

                            Each of these steps is vital in ensuring the optimum performance of Garrett® VNT™ turbochargers. Indeed, these engineering complexities cannot be compromised – which is why Honeywell's official Aftermarket distributors are committed to supplying only new Garrett® VNT™ turbos that are quality assured and matched to the original OEM specification.

                            Any attempt at remanufacture, using substitute parts, is fraught with difficulty because of the turbo's technical complexities and can lead to potentially serious problems, such as:

                            *Conflict with the engine management system
                            *Low flow/pressure, causing poor response, poor overall performance and increased emissions
                            *Over-rich diesel fuel/air mix, causing excessively high temperatures, damaging both the turbo and the engine
                            *High flow/pressure, leading to the over-speeding of the turbo, wheel bursting and damage to turbo and engine
                            *Excessive boost pressure, causing physical engine damage

                            Linkki tiedotukseen
                            Lähinnä jos tuon suomentaa selkokielelle siinä lukee, että mikäli ei löydy asiantuntemusta/laitteita korjata kyseisiä vimpaimia on syytä vaihtaa uusi ahdin, koska VNT-ahdin on monimutkaisempi ja vaativampi huollettava.

                            Kuulostaa ihan just siltä mihin yleensäkin autojen kanssa ollaan menossa eli "tuo autosi huoltoon niin me vaihdamme siihen uusia osia."

                            Suosittelen niille jotka miettivät pitäisikö ahdin huoltaa vai ajetaanko loppuun asti ja ostetaan sitten uusi kääntymään Kuopiolaisen Fin-Turbon puoleen huollon merkeissä.

                            Tänäänkin sieltä käytiin hakemassa VNT-ahdin 3-litraisesta BMW:stä huoltoon.
                            Tuskin pojat siellä huoltelevat ihan vaan huvin vuoksi ja asiakkaita rahastaakseen tehden sutta ja sekundaa.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Rubu
                              Lähinnä jos tuon suomentaa selkokielelle siinä lukee, että mikäli ei löydy asiantuntemusta/laitteita korjata kyseisiä vimpaimia on syytä vaihtaa uusi ahdin, koska VNT-ahdin on monimutkaisempi ja vaativampi huollettava.

                              Kuulostaa ihan just siltä mihin yleensäkin autojen kanssa ollaan menossa eli "tuo autosi huoltoon niin me vaihdamme siihen uusia osia."

                              Suosittelen niille jotka miettivät pitäisikö ahdin huoltaa vai ajetaanko loppuun asti ja ostetaan sitten uusi kääntymään Kuopiolaisen Fin-Turbon puoleen huollon merkeissä.

                              Tänäänkin sieltä käytiin hakemassa VNT-ahdin 3-litraisesta BMW:stä huoltoon.
                              Tuskin pojat siellä huoltelevat ihan vaan huvin vuoksi ja asiakkaita rahastaakseen tehden sutta ja sekundaa.
                              Itse asiassa juuri näin minäkin sen ymmärrän. Jos paja tasan tarkkaan tietää mitä on tekemässä, sillä on tarvittavat laitteet ja työmoraali kohdallaan, en näe huoltamisessa ongelmaa. Ihmettelen lähinnä sitä, mistä hommataan huoltoon tarvittavat palikat, jos Garrett ei niitä suostu enää toimittamaan? Näkyvät tosiaan nimenomaisesti mainitsevan VNT-turbojen huollot tuolla FIN-Turbon sivuilla.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎