Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:n etupanelilistan irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hoikkas
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 1579
    • TURKU

    e39:n etupanelilistan irroitus

    Kuinka sen listan (siinä listassa on se vakkarin on/off nappi) joka on ratin takana oikealla mittariston alla saa irti?
    Pitäisi saada se irti ja laittaa sinne vähän fylliä, sillä juuri siitä kohdasta kuuluu ärsyttävää "rätinää". Sen huomaa kun ääni kuuluu ja laittaa vaikka ihan kevyesti sormen siihen, niin että sormi juuri ja juuri koskettaa sitä --> ääni loppuu.
    2. kysymys kuinka mittaristo irroitetaan (torxruuvit olen huomannut) ja voiko sitä irroittaa itse ilman suurempia riskejä että jotain menee paskaksi? Siksi kysyn kun myös mittariston alaosaan kun koskettaa kevyesti niin ym. "rätinä" loppuu. Eli sama fyllaus idea siihenkin.
    Ja jos tietty ollut samoja ongelmia jollain muulla, niin kertoisitteko kuinka olette ne ratkaisseet.
    BMW i4M50
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Lista on ihan vetäisemällä kiinni...mittaristo irtoaa kun irroittaa siitä lasin edestä ylhäältä kolme ruuvia ja sen jälkeen raottaa sitä muovia hiukan ja irroittaa liittimet valokatkisijoista. Kun kehys on irti niin mittaristo on kiinni muutamalla ruuvilla jotka näkyykin sitten selkeästi.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • hoikkas
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 1579
      • TURKU

      #3
      Originally posted by Robi
      Lista on ihan vetäisemällä kiinni...mittaristo irtoaa kun irroittaa siitä lasin edestä ylhäältä kolme ruuvia ja sen jälkeen raottaa sitä muovia hiukan ja irroittaa liittimet valokatkisijoista. Kun kehys on irti niin mittaristo on kiinni muutamalla ruuvilla jotka näkyykin sitten selkeästi.
      Kiitos Robi vastauksesta.
      On listan irroitus tosiaan vain vetämällä suoraan eteenpäin, ei tartte mihinkään suunnata sitä vetoa?
      Kokeilen ensiksi tuon listan vetoa ja sitten vasta sitä mittariston irroitusta. Mittaristoa pitäisi vain saada sen verran irti että saa sen alimmaisen mittaristonosan kuoren alaosan(suoraosa juuri ratin tunnelin yläpuolella) rakosalleen ja sitten fyllattua sitä.
      BMW i4M50

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Vetämällähän se lähtee vaikka noin--->
        Last edited by Rahu; 23-12-2007, 17:24.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • hoikkas
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 1579
          • TURKU

          #5
          osat irtos helposti ja "räminät" hävisi

          Kiitti vielä ohjeista ja kuvista.
          Fyllasin juuri Rahu:n avaaman sisustan ja nyt auto on niin hiljainen että. Piru kun on mageeta painella meneen kun auto on hyvä ja hiljanen. (no on siinä vielä selvittämättä miksi maantienopeuksissa jarrutettaessa ratti tärisyttää sekä ne pikku kiven muruset pois samalla kun vaihdetaan levyt ja palat. Mutta eiköhän sekin selviä...
          BMW i4M50

          Comment

          • harald
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 252
            • Kaarina

            #6
            Originally posted by hoikkas
            Kiitti vielä ohjeista ja kuvista.
            Fyllasin juuri Rahu:n avaaman sisustan ja nyt auto on niin hiljainen että. Piru kun on mageeta painella meneen kun auto on hyvä ja hiljanen. (no on siinä vielä selvittämättä miksi maantienopeuksissa jarrutettaessa ratti tärisyttää sekä ne pikku kiven muruset pois samalla kun vaihdetaan levyt ja palat. Mutta eiköhän sekin selviä...
            Jos tärisyttää vain "isommilla" nopeuksilla, niin tarkista alatukivarret ja reaktiotangot. Ne joutuu irroittamaan kaikki vähintään toisesta päästä, jotta kunto selviää. Omasta autosta tärinät läks kun vaihdoin reaktiotankojen puslat (olivat halkeilleet). Usein syynä on myös poikittaiset alatukivarret. Selviää siis vain irroittamalla/tarkistamalla. Voit tietty uusia kaikki neljä kerralla, niin ei tarvii sitten enää murehtia niistä.
            W204 C350 AMG
            Toyota Corolla 1.3XI 16V
            Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎