Ongelma on seuraavanlainen. Autossa ollut alunperin Xenonit (auto pre-facelift-mallia), jonka tilalle vaihdettu facelift-mallin Hellan valmistamat halogeeni (Angel Eyes) valot. Xenonien myötä autossa oli luonnollisestikin automaattinen ajovalojen korkeussäätö, eli ei erillistä säätörullaa kojetaulussa, no, katsastusmies kuitenkin havainnoi ettei autossa ole ajovalojen korkeussäätöä palautelapussaan, eikä leimaa tullut. Olisin itse muuten odottanut korjauskehotusta tästä, muttä inssi tulkitsi sen uusintanäytön arvoiseksi. Mitään muista huomatuksia ei siis löytynyt!
Oli muuten pikkusen tarkkaa puuhaa, katsastuksessa meni reilut 30 min, ja inssi yritti saada muutoskatsastukseen auton madallustakin (Autossa tehtaalta lähtien ollut M-Sportfahrwerk...
)
No asiaan. Todellisuudessa katsastusmies ei mitenkään todennut etteikö automaattisäätö toimi. Itse tutkailin, niin totta puhuen ainakaan valojen kalibrointi virrat päälle laitettaessa ei toimi (eli valot eivät käy liikeradan ylä- ja alapäässä. Mistä tämä johtuu?
Liittimet ovat valoissa kiinni, eivätkö uudenmalliset valot kommunikoi suoraan vanhanmallisen auton kanssa? Toisessa autossa (-99) valot toimivat niinkun pitääkin jossa on rullasäätö.
Oli muuten pikkusen tarkkaa puuhaa, katsastuksessa meni reilut 30 min, ja inssi yritti saada muutoskatsastukseen auton madallustakin (Autossa tehtaalta lähtien ollut M-Sportfahrwerk...
![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
No asiaan. Todellisuudessa katsastusmies ei mitenkään todennut etteikö automaattisäätö toimi. Itse tutkailin, niin totta puhuen ainakaan valojen kalibrointi virrat päälle laitettaessa ei toimi (eli valot eivät käy liikeradan ylä- ja alapäässä. Mistä tämä johtuu?
Liittimet ovat valoissa kiinni, eivätkö uudenmalliset valot kommunikoi suoraan vanhanmallisen auton kanssa? Toisessa autossa (-99) valot toimivat niinkun pitääkin jossa on rullasäätö.
Comment