Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 raidetankojen mutterien koko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    E39 raidetankojen mutterien koko?

    Osaisiko joku sanoa minkä kokoinen kiintoavain käy noihin punaisen nuolen kohtiin? Siniset on 32mm, mutta punaiset on arvoitus ja olisi kiva olla sopiva avain valmiina.
    Last edited by TJJ; 10-09-2010, 16:07.
    E39 528iA
  • Blindi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 524
    • Järvenpää

    #2
    Miksen minä nää niissä mitään muttereita tai kantoja?

    Raidetankojen sisäpäissä ja hammastangossahan on kierteet, eli raidetangot vaan ruuvataan paikalleen ja kiristetään sillä 32mm avaimella. Tossa kuvassa ei näy, mutta ainakin E36:ssa näillä 32mm kannoilla on iso "prikka", jonka reuna on taitettu kannan yhden kulman päälle pitämään se paikallaan.

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by sepp0
      Miksen minä nää niissä mitään muttereita tai kantoja?

      Raidetankojen sisäpäissä ja hammastangossahan on kierteet, eli raidetangot vaan ruuvataan paikalleen ja kiristetään sillä 32mm avaimella. Tossa kuvassa ei näy, mutta ainakin E36:ssa näillä 32mm kannoilla on iso "prikka", jonka reuna on taitettu kannan yhden kulman päälle pitämään se paikallaan.
      Aivan, eli tuo "sininen" osa kierretään "punaiseen" kiinni. Irroitus ja kiinnitys onnistui itsellä helposti isohkoilla kunnon pihdeillä, ei ole tuota varmistusprikkaa niin kuin eekolmekutosessa. Kannattaa myös olla uudet suojakumien kiristyspannat valmiina (yleismallinenkin käy).
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • Jarde
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 446
        • Oulu

        #4
        Kunnon putkipihdeillä minä tuosta hammastangosta kiinni pidin ja hyvin onnistui.
        E46 320d sedan vm-02
        museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Punaisten nuolien kohdat ovat itse hammastankoa(pyöreää akselia), josta ei voi/saa ottaa kiinni millään. Pienikin lovi/kolo tuohon ja hammastangon stefa on vuoden kuluttua valmis. Laita lukitetta sisäpäiden kierteisiin, niin ei tarvitse vääntää niitä ihan hampaat irvessä kiinni jolloin hammastanko voi saada "kipeää".

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Jossain (piirretyssä) kuvassa vaan näytti kuin hammastangossa olisikin ollut kolot kiintoavaimelle joten siksi tuota kyselin.

            Pitääkö haitarikumien molemmat päät ottaa irti vai riittääkö pyörää lähempänä olevan irrotus ja haitarin lyttyyn painaminen? Siihen olisi kiinnityspannat mutta nuo toiset puuttuu.
            E39 528iA

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Siis se isompi/sisimmäinen pitää tietenkin irroittaa jotta pääset sisäpään niveleen kiinni.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎