Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540 käynnistyminen kuumalla - taas toimii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patu
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 542
    • Porvoo

    e39 540 käynnistyminen kuumalla - taas toimii

    Oireet: auto käynnistyy hyvin, mutta sammuu muutaman sekunnin päästä. Saattaa tehdä saman muutaman kerran peräkkäin. Oire esiintyy kuumalla ilmalla jos auto on ajon jälkeen seissyt n. 1/2 - 2 tuntia. Ei kuitenkaan tee tätä aina. Käynnistyttyään kone käy hyvin. Eikä ole vaikutusta kuinka kauan odottaa ennen kuin antaa mukavuuskäynnistykselle komennon käynnistää kone, eikä myöskään auta jos antaa kaasua koneen käynnistyttyä. Sammuu kun sammuu.

    Onko vinkkejä? Auto on menossa huoltoon reilun viikon päästä, mutta voisi loman kunniaksi tutkailla itsekin.
    Last edited by patu; 07-09-2006, 08:52.
    BMW F30 330e LCI
    Buick Riviera 455cid -71


    Volvo V70 mk III - Ex
    Jaguar F-Pace - Ex
    Camaro 3gen - Ex
    Subaru Levorg - Ex
    Volvo V60 - Ex
    Porsche 924 - Ex
    BMW 1502 -76 - Ex
    The Best or Something - Ex
    BMW e39 540iA touring - Ex
    BMW e34 525iA touring - Ex
    BMW e34 520i -Ex
    etc.....
  • Kajakki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 460
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by patu
    Oireet: auto käynnistyy hyvin, mutta sammuu muutaman sekunnin päästä. Saattaa tehdä saman muutaman kerran peräkkäin. Oire esiintyy kuumalla ilmalla jos auto on ajon jälkeen seissyt n. 1/2 - 2 tuntia. Ei kuitenkaan tee tätä aina. Käynnistyttyään kone käy hyvin. Eikä ole vaikutusta kuinka kauan odottaa ennen kuin antaa mukavuuskäynnistykselle komennon käynnistää kone, eikä myöskään auta jos antaa kaasua koneen käynnistyttyä. Sammuu kun sammuu.

    Onko vinkkejä? Auto on menossa huoltoon reilun viikon päästä, mutta voisi loman kunniaksi tutkailla itsekin.
    Itselläni on vastaavasta kulkineesta vain noin 1000km:n kokemus joten en osaa olla kovin analyyttinen tässä suhteessa

    Mutta meidän rotisko kanssa tuppasi tekemään samaa muutamia kertoja, etenkin jossei painanut jarrua käynnistettäessä (en tiedä kuuluisiko sen tehdä noin vai ei jossei jarru ole pohjassa), mutta aina kun jarrua painoi niin kone jäi käymään, muuten sammui

    Nyt kun hain auton pajalta niin ei ole tehnyt sitä kertaakaan, siellä vaihdettiin kampiakselin asentotunnistin, liekö tuo sitten olisi voinut vaikuttaa jollain tavalla hommaan?

    Akku vaikuttaisi olevan myöskin about kaput, lepojännite jää johonkin 12.3V tietämille, eli uutta tilalle.

    Etteihän muuten kyseinen homma voisi liittyä käynistyksenestoon, meidän Sabassa tapahtuu niin että jos ottaa orkkishälärin pois kakella eikä käynnistä autoa 30s kuluessa niin ajonesto aktivoituu, jolloin kone käy noin 2s kunnes sammuu, ja seuraavilla yrityskerroilla sama homma. Mutta jos painaa kakesta avauspainiketta uudetaan (tai alunperin 2 kertaa) niin auto hörähtää käymään (ja jää käymään). Tuon toiminnon voi ainakin noista Saboista ohjelmoida kokonaan pois tai sitten asettaa viiveen pidemmäksi.
    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #3
      Mikäs tollanen mukavuustoiminto on?
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • patu
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 542
        • Porvoo

        #4
        Originally posted by Carbonfiber
        Mikäs tollanen mukavuustoiminto on?
        Siinä ei tarvitse pitää avainta starttiasennossa kunnes käynnistyy, avainta vain käytytään starttiasennossa ja vapautetaan, automatiikka hoitaa starttauksen.
        BMW F30 330e LCI
        Buick Riviera 455cid -71


        Volvo V70 mk III - Ex
        Jaguar F-Pace - Ex
        Camaro 3gen - Ex
        Subaru Levorg - Ex
        Volvo V60 - Ex
        Porsche 924 - Ex
        BMW 1502 -76 - Ex
        The Best or Something - Ex
        BMW e39 540iA touring - Ex
        BMW e34 525iA touring - Ex
        BMW e34 520i -Ex
        etc.....

        Comment

        • 525TDS Touring
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 483
          • Sahalahti

          #5
          Originally posted by Kajakki
          Akku vaikuttaisi olevan myöskin about kaput, lepojännite jää johonkin 12.3V tietämille, eli uutta tilalle.
          Ei lepojännite juuri ton korkeempi voi ollakkaan.
          Ex-525TDSa Touring -98
          Ex-MB E220T CDi -02
          E61 520D -09
          F11 518d -16

          Comment

          • zzracing
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 177
            • Lappeenranta

            #6
            Originally posted by 525TDS Touring
            Ei lepojännite juuri ton korkeempi voi ollakkaan.
            jep joo voi olla kyllä esim 13,2 tai joissain akuissa jopa 13,6

            Monissa uusissa autoissa latausjännite on yli 15....
            X6 35D

            Comment

            • aapok
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 807
              • Liperi

              #7
              mulla oli vastaava vika omassa seiskassa ja siitä oli hajonnut polttoainepumpun takaiskuventtiili. eli seisottuaan vähän kauemmin bensa valui jakotukilta takaisin tankkiin. Vika korjaantui kun asensin pumpun luo koneelle lähtevään putkeen erillisen takaiskuventtiilin, joita saa ihan varaosaliikkeestä. Kannataa kokeille ennen kallista huoltoliikettä, kun osa maksaa jotain pari euroa.
              -Aapo-

              520da touring Lci M-sport -07
              1600-2 -68 (kaveriprojekti)
              Chevrolet Avalanche LTZ -09
              Sea Ray 230 sundancer -94

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by zzracing
                jep joo voi olla kyllä esim 13,2 tai joissain akuissa jopa 13,6

                Monissa uusissa autoissa latausjännite on yli 15....
                Itse ostin uuden akun talvella ja kun mittasin lepojännitteen niin se oli siinä 12.5V. Latausjännite oli siinä 14.5 paikkeilla. Vanhan "rikkoontuneen" akun lepojännite ei noussut koskaan yli 12V vaan oli lähes aina n.11.3V. Tuskin se lepojännite paljon yli tuon kahdentoista nousee edes uudessa akussa. Mun akun merkki on joku exide.. Sorry nyt OT.

                Patu: Mulla teki joskus vastaavan tyylistä käynnistys ogelmaa ja ilmamassa mittari oli kaput. Auto oireli kyllä muutenkin pätkimällä ajon aikana. Vikakoodit kannattaa käydä ekana luettamassa.

                Ed: tänään tarkistin tuon lataus jännitteen niin oli 13.8V
                Last edited by Stone; 13-08-2006, 16:13.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • kamu
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 182
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by zzracing
                  jep joo voi olla kyllä esim 13,2 tai joissain akuissa jopa 13,6

                  Monissa uusissa autoissa latausjännite on yli 15....
                  Vähän OT, mitä sitten tarkoitetaan lepojännitteellä. Jos mitataan
                  vaikka tunnin päästä sammutuksesta niin eipä paljon ole yli 12,5 voltin.
                  Ja jos latausjännite on yli 15v niin akku kypsyy melko nopeesti.

                  Comment

                  • 525TDS Touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 483
                    • Sahalahti

                    #10
                    Originally posted by kamu
                    Vähän OT, mitä sitten tarkoitetaan lepojännitteellä. Jos mitataan
                    vaikka tunnin päästä sammutuksesta niin eipä paljon ole yli 12,5 voltin.
                    Ja jos latausjännite on yli 15v niin akku kypsyy melko nopeesti.
                    Näinpä se asia on Ja 15v latausta ei polttimotkaan kestä kauaa, puhumattakaan akusta.
                    Ex-525TDSa Touring -98
                    Ex-MB E220T CDi -02
                    E61 520D -09
                    F11 518d -16

                    Comment

                    • patu
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 542
                      • Porvoo

                      #11
                      Auto kävi eilen öljyhuollossa ja samalla tutkivat tätä käynnistysmysteeriä. Kampiakselin asentotunnistinhan se siellä vikaa huutaa, mutta ei ollut osaa Laakkosella hyllyssä
                      BMW F30 330e LCI
                      Buick Riviera 455cid -71


                      Volvo V70 mk III - Ex
                      Jaguar F-Pace - Ex
                      Camaro 3gen - Ex
                      Subaru Levorg - Ex
                      Volvo V60 - Ex
                      Porsche 924 - Ex
                      BMW 1502 -76 - Ex
                      The Best or Something - Ex
                      BMW e39 540iA touring - Ex
                      BMW e34 525iA touring - Ex
                      BMW e34 520i -Ex
                      etc.....

                      Comment

                      • patu
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 542
                        • Porvoo

                        #12
                        Nyt on kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ja taas pelaa kuin junan vessa
                        BMW F30 330e LCI
                        Buick Riviera 455cid -71


                        Volvo V70 mk III - Ex
                        Jaguar F-Pace - Ex
                        Camaro 3gen - Ex
                        Subaru Levorg - Ex
                        Volvo V60 - Ex
                        Porsche 924 - Ex
                        BMW 1502 -76 - Ex
                        The Best or Something - Ex
                        BMW e39 540iA touring - Ex
                        BMW e34 525iA touring - Ex
                        BMW e34 520i -Ex
                        etc.....

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎