Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540ia ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    e39 540ia ongelmia

    elikä tuntuu että kone kävisi liian kuumana mutta veden lämmöt normaalit,onko vika vai ominaisuus katit on uudet ettei vika niissäkään varmaan ole.sitte ilmastoinnin vesiventiili ilmeisesti temppuilee kun antaa kuumana kuumaa ilmaa lasille ja jaloille mutta keskiventtiilit puhaltaa kylmää lisäksi ohjaustehostin alkaa kuumana pitämään semmosta vinkumista kun kääntää rattia niin ääni loppuu.eikai toi kuumuus vois sekottaa niin vesiventtiiliä kuin ohjaustehostajaa ku se säiliö sekä vesiventiili on siinä kuuman koneen vieressä ja ne on aivan kuumana ajon jälkeen.lisäksi jostain tiputtaa öljyä alle pari pikku tippaa mutta öljyjen määrät ei ole vähentynyt.
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #2
    1. Mistäs päättelet koneen käyvän "liian kuumana"? V8 tuottaa PALJON enemmän hukkalämpöä kuin tavallinen R6 ym "pikkumoottorit" ja V8 on myös fyysisesti huomattavasti kookkaampi joten lämpöäkin hohkaa siitä syystä enemmän.. Ei kannata olla huolissaan jos vettä on riittävästi ja lämpömittari näyttää normaalia. Mittariston salavalikosta näet moottorin lämpötilan asteen tarkkuudella. Söörtillä löydät ohjeet kun nyt en niitä tarkasti muista ulkoa. Pyöriikö visko kun kone mielestäsi käy liian kuumana?

    2.Ilmastoinnin vesiventtiili? Tehostajassa riittävästi öljyä?

    3.öljy vuoto voi tulla niin monesta paikasta, että arvailu sinäänsä turhaa, mutta jos välillä tipan pudottaa niin ei kannata siitäkään murehtia. Seuraavassa huollossa sitten pyydät etsimään vuotoa
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Näissä v8 kuulamutteriohjauspeleissä on usein ohjauspuolella helposti pientä vuotoa, joten tsekkaa nyt öljypinnan taso sieltä ohjaustehostimen säiliöstä. Se nyt kumminkin on vähissä jos kuumana alkaa ulvoa/kurnuttamaan.

      Comment

      • mikkis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1900
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Hemi
        Näissä v8 kuulamutteriohjauspeleissä on usein ohjauspuolella helposti pientä vuotoa, joten tsekkaa nyt öljypinnan taso sieltä ohjaustehostimen säiliöstä. Se nyt kumminkin on vähissä jos kuumana alkaa ulvoa/kurnuttamaan.
        ohjaustehostimessa on nesteet normaali tasolla vai pitääkö säiliön olla täysi voisko olla että sinne on lisätty jotain väärää litkua.auto on ollut itselläni vasta pari viikkoa.

        Comment

        • Komu
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 1038
          • Nurmijärvi

          #5
          Mitenkäs päin sen nyt pitikään mennä. Se oli vuosimallin mukaan et oliko siellä vihreää vai punasta litkua. Siellä ohjaustehostimen säiliössä.

          Omassa saksantuonnissa (ja kuulemma useissa muissa) oli vaihdettu toisenväriseen mikä siinä on alunperin ollut. Laakkosella näistä juttelin kun kävin hakemassa täydennystä.

          Joskos sinne olis sit väärät livahtanu? Ei saanu sekottaa? Joku tietää varmasti enemmän!!!

          Tuomas
          Nyt ix m60

          ex:E70 X5 40d
          + F31 330d
          Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
          Myyty tämäkin335d E91 perheauto
          Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎