Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 jurina etupäästä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rle
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 112
    • tampere

e39 jurina etupäästä

Autoni 530D vm99 on pikkuhiljaa ruvennut pitämään outoa jurinaa etupäästä kuskin puolelta. Ilmeisesti ääni liittyy ohjaustehostimeen, koska rattia käännellessä äänen voimakkuus muuttuu. Pahimmillaan on juuri ajoon lähdettyä.
    Pitempään ajaen ja nopeuden noustessa ääni häviää. En ainakaa ole kuullut sitä maantie nopeuksissa.
    Mistähän ääni voisi johtua? Voisiko se olla joku hihna vai onko tehostin sökö?
  • sand
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 155
    • palokka

Minulla samanmoista ääntä aiheutti etupuörän laakeri. Välillä ääni hävisi kokonaan ja välillä jurisi enemmän.

edit: siis tämä jurina kuului minulla kun auto oli liikkeessä

Comment

• rle
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 112
      • tampere

Mulla ääni kuuluu myös paikallaan olleessa, mutta ääni on pahimmillaaan ryömintävauhdissä. Tänään kun oli vähän viileempi ja kosteempi keli oli lähes äänetön. Ja tää on erillaista ääntä. Enemmän semmoista narisevaa esim. iskareista voisi lähteä tämmöistä. Voiskohan se johtua siittä? Liikkuuko iskarit kääntäessä sen verran. Tosin en ole huomannut monttuisella tiellä ääntä, mutta sillonhan on muitakin ääniä ettei sitä huomaa.

Comment

• exodus
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 774
        • Oulu

Originally posted by rle
        Mulla ääni kuuluu myös paikallaan olleessa, mutta ääni on pahimmillaaan ryömintävauhdissä. Tänään kun oli vähän viileempi ja kosteempi keli oli lähes äänetön. Ja tää on erillaista ääntä. Enemmän semmoista narisevaa esim. iskareista voisi lähteä tämmöistä. Voiskohan se johtua siittä? Liikkuuko iskarit kääntäessä sen verran. Tosin en ole huomannut monttuisella tiellä ääntä, mutta sillonhan on muitakin ääniä ettei sitä huomaa.
        iskarin yläpääthän on laakeroitu. Kokeille ruiskia öljyä niihin sieltä konehuoneen puolelta, niin saat ainakin niiden ääntelyn eliminoitua.

Comment

• -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

Kallistuksenvakaajan päissä olevat lyhyet pystytangot jos pääsevät kuivumaan/ruostumaan kunnolla, saattavat alkaa narisemaan (muovikuppi vastaan teräspallo).
          ---

Comment

• rle
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 112
            • tampere

Joo noista voisi alkaa vikaa etsimään. Rupeaa ääni häiritteen, kun jalankulkijatkin alkaa kääntää päätään kun kurvailee ohi.

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎