No niin, seuraava probleema tuli tässä päälle. Ilmastoinnin flekti on rikki ja alkukesän kesti käyttää kuitenkin ilmastointia, muttei enää, pukkaa hirveät paineet jäähdytysjärjestelmään ja nesteet tulee pihalle. Luulin ensin termostaatin jumiutuneen, mutta sama vaihdon jälkeenkin, tarkistin myös vesipumpun kunnon samalla. Kansi ei taida olla halki, kun eilenkin n 30km siivun ajoin ongelmitta ilman ilmastointia. Eli ilm flektin täytynee vaihtaa.. jos aikoo käyttää lumihiutaletta.. Vai mikä mättää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
painetta jäähdytysjärjestelmässä e39 (523 -97)
Collapse
X
-
vedet pihalle..
.. ajelin sitten tänään ilman ilmastointia ja tekipä samat 25km jäkeen kun sammutin auton, pulputusta jne, lämmöt oivat kuitenkin vielä normaalissa ja vettä meni taas muutama litra ja pääsin ilmauksen jälkeen saman matkan kotiin. Taitaa olla kansi halki, (tai toivottavasti kannentiiviste ) ei kait ylipainetta muuten voi jäähdytysjärjestelmään tulla??---- Bee äm dapl juu ----
-
-
Myös viallinen vesipumppu voi tehdä tuon!"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."
http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...
Comment
-
-
Samoin termari, joka ei aukea laisinkaan - samalla kun tsekkaa vesipumpun niin käyttää termarin kattilassa. Hölmistys oli itellä viime syksynä suuri, kun 10kk aiemmin merkkihuollossa vaihdettu termari ei auennut juuri yhtään. Sitten on tietysti vielä se painekorkki - senhän pitäisi päästää tietyn rajan jälkeen (2.5bar?) höyryt pihalle, jos päästääkin liian myöhään niin tulee kuohahdusilmiö nesteen lämpötilan ollessa hyvän matkaa yli sadan asteen? Ite kuikuilin noita lämpöjä pienen OBC:n testimoodissa (testi 7.0), ehjällä termarilla, viskolla, ilmastointi päällä, kesähelle, yms. pitää pysyä silti alle 100 asteen litkut.
Comment
-
-
Originally posted by nootti84Myös viallinen vesipumppu voi tehdä tuon!---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Originally posted by LanttuEi ole tekemisen puutetta, kun alkuperäisenäkin vain 95 euroa maksavan vesipumpun jaksaa huvikseen irroitella...olisin kyllä vaihtanut uuden tilalle. Ei sen laakereissa saisi olla yhtään välystä. Onko paisuntasäiliön painekorkki kunnossa?---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Vesimpumpussa ei saisi olla väljyyttä mutta jos ei vuoda, siivet ehjät ja pumppu pyörii niin mikäs siinä! Toi painekorkki tuntuu jo vähän liian helpolta eikös toi ollu ongelmana noissa e36 mutta en olisi kuullut että e39 pitäisi korkkeja vaihtaa! HUOM:Uuusikin termostaatti voi olla rikki nimimerkillä Kajaanin varaosaliikkeestä vasta 3 termari oli pelaava ja 2 ensimmäistä aivan jumissa! Pahalta kyllä vaikuttaa että pahvi on palanut tai tässätapauksessa kannessa halkeama! Viet vain jonnekkin pajalle painetestiin ton jäähdytysjärjestelmän, jos ei vuoda mistään niin vesipumppu ym... vaihtoon!Last edited by nootti84; 17-08-2006, 12:04."Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."
http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...
Comment
-
-
Käytän autotohtorin sylinterikannen/tiivisteen vuotomittauksessa kotapuolin, tulee ainakin puolueeton tuomio. Jos ok, keittelen termostaatit ja seuraan fluke-lämpömittarilla aukeamisen kunnolla.
Jep, ovat lopettaneet kys palvelun vaikka netistä löytyy jopa hinta. No, kävi vilkaseen ja tuomio oli vain ettei vesi kierrä sekä visko on rikki tai ainakaan ei tarraa kiinni lämpöjen ollessa normaalissa. Eli termostaatti veke ekaks jne.Last edited by jamoc8; 17-08-2006, 14:30.---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Itsellä hävisi mystisesti E46:ssa jäähdytysnestettä, ei tosin kovin paljoa, mutta kuitenkin sen verran että mielerauhan vuoksi piti selvittää. Mitään ulkoista vuotoa ei kuitenkaan näkynyt missään jäähdytysjärjestelmässä, mutta moottorin pohjalevyn päälle kertyi jatkuvasti jäähdytysnestettä. Kuukausien tutkailun, vesipumpun ja korkin vaihdon jälkeen syyksi paljastui murtunut ilmausruuvi. Ja murtuman toteamiseen tarvittiin suunnilleen suurennuslasi, jotta sen pystyi näkemään. Neste purkaantui höyrystyneenä, joten vuotojälkeä ei jäänyt.
Comment
-
-
Originally posted by tuomooOokko vaihtanu nesteitä lähi-aikona? Se on melko mielenkiintonen saaja kiertään nesteet/ilmata järjestelmä..---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Vika oli kannentiiviste palanut, kansi kävi koeponnistuksessa ja ehyt oli. Sen muuten kuuli kun kannentiiviste petti, muutamilla viimeisillä starttauksilla tupsahti omituisesti käyntiin lähtiessä, eli paineet kun pääsi kunnolla vesikanavaan. (16h työstä laskuttivat)---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Originally posted by jamoc8 View PostKäytän autotohtorin sylinterikannen/tiivisteen vuotomittauksessa kotapuolin, tulee ainakin puolueeton tuomio. Jos ok, keittelen termostaatit ja seuraan fluke-lämpömittarilla aukeamisen kunnolla.
Jep, ovat lopettaneet kys palvelun vaikka netistä löytyy jopa hinta. No, kävi vilkaseen ja tuomio oli vain ettei vesi kierrä sekä visko on rikki tai ainakaan ei tarraa kiinni lämpöjen ollessa normaalissa. Eli termostaatti veke ekaks jne.
Comment
-
Comment