Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ejla
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 29

    E39 kysymyksiä

    No nyt on sitten taasen biimeri vaiheteeksi, onhan tuo E28 jo ollut jonkun aikaa jäähyllä....
    Ostin liikkeestä ja auto oli siivottu niin hyvin, ettei löytynyt paperin paperia... Eli, "kaik' ol mänt!" - ohjekirjat, muista nyt sitten puhumattakaan.
    Täytyy siis alkaa kyselemään... Lämmönsäätöpanelista puuttu nappi - kts. kuva. Mikä se on?
    Matkamittarin vasemmalla puolella on paneli, jossa ei ole mitään... Mille laitteille se on tarkoitettu? Joku mainitsi, että vakkarin nopeus pitäisi jäädä johonkin paneliin näkymään, mutta ei ole sellaista havaintoa.
    Yleensä on ollut kaikissa autoissa kello, mutta tässä en ole nähnyt!?
    Voisiko joku hiukan selventää asiaa, mitkä kilkkeet kuuluvat mihinkin ja mitkä ovat lisävarusteita... Kyseessä on E39 523iA -96
    Eki
    Attached Files
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Lämppärin nappula on maksimipuhallus tuulilasille. Ja eiköhän toi paneeli ole sun autossa semmonen autonkuva ylhäältäpäin, josta näkee, mikä ovi on auki tai mitkä lamput on poksahtanu.

    Kaiketi...
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #3
      Lämppärin nappula on maksimipuhallus tuulilasille. Ja eiköhän toi paneeli ole sun autossa semmonen autonkuva ylhäältäpäin, josta näkee, mikä ovi on auki tai mitkä lamput on poksahtanu.Kaiketi...
      Näin on. Uudet painikkeet (kaikki kerralla, kun ei yksittäisinä saa) saat varaosatiskiltä noin parinkympin hintaan. Ja kello pitäisi olla tuon ilmastoinnin panelin yläpuolella olevan radion näytössä. Näyttää muuten jotenkin jännältä tuo ajotietokoneen näyttö. Itselläni ei ole noita "rajoja", ihan kuin siinä olisi joku muovisuikalehärdelli päällä. Tai sitten kuva valehtelee...
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #4
        Englanninkielinen manuska tuolta:


        Tuossa autossa ei vissiin ole ajotietokonetta, puuttuneeko siitä myös tuo check control?
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • ejla
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 29

          #5
          Originally posted by Kentsu
          Englanninkielinen manuska tuolta:


          Tuossa autossa ei vissiin ole ajotietokonetta, puuttuneeko siitä myös tuo check control?
          - Ei ole ajotietokonetta (onko hankala asentaa jos hakee romikselta? Minkä vuosimallin ajotietsikat käy?)
          - Mikä on REST nappi?
          - ASC on ilmeisesti luistoneston poiskytkentä, koska keltainen varoituskolmio syttyy kun painasee nappia?
          Täytyy ladata tuo manuska ja tutkia - ukkonen vei laserkirjoittimenkin, joten hohhoijaa...

          Comment

          • Moonshine
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1018
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by Kentsu
            Tuossa autossa ei vissiin ole ajotietokonetta, puuttuneeko siitä myös tuo check control?
            Onko näitä vehkeitä saanut ilman OBC:tä?

            Originally posted by ejla
            - Mikä on REST nappi?
            Taukotuuletus, tai oikeastaan lämmitys. Eli kun sammutat auton ja lähdet vaikka kauppaan, niin tuolla napilla saat tuulettimen puhaltamaan lämmintä niin kauan kuin moottorissa on lämpöä saatavilla ja akun jännite ei tipahda alle raja-arvon. Toimii ainoastaan ulkolämpötilan laskiessa alle tietyn rajan, olisikohan ollut +10 tjsp.

            Originally posted by ejla
            - ASC on ilmeisesti luistoneston poiskytkentä, koska keltainen varoituskolmio syttyy kun painasee nappia?
            ASC on luistonesto, ja tuolla napilla sen saa päälle ja pois. Tai toisinpäin
            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

            Comment

            • 525TDS Touring
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 483
              • Sahalahti

              #7
              Originally posted by ejla
              No nyt on sitten taasen biimeri vaiheteeksi, onhan tuo E28 jo ollut jonkun aikaa jäähyllä....
              Ostin liikkeestä ja auto oli siivottu niin hyvin, ettei löytynyt paperin paperia... Eli, "kaik' ol mänt!" - ohjekirjat, muista nyt sitten puhumattakaan.
              Täytyy siis alkaa kyselemään... Lämmönsäätöpanelista puuttu nappi - kts. kuva. Mikä se on?
              Matkamittarin vasemmalla puolella on paneli, jossa ei ole mitään... Mille laitteille se on tarkoitettu? Joku mainitsi, että vakkarin nopeus pitäisi jäädä johonkin paneliin näkymään, mutta ei ole sellaista havaintoa.
              Yleensä on ollut kaikissa autoissa kello, mutta tässä en ole nähnyt!?
              Voisiko joku hiukan selventää asiaa, mitkä kilkkeet kuuluvat mihinkin ja mitkä ovat lisävarusteita... Kyseessä on E39 523iA -96
              Eki
              Tässä liitteenä ohjekirjan kuvia ja selosteet, ovat uudemmasta, mutta samat toiminnot, paitsi vanhassa lukee rest siinä napissa missä uudemmassa max. Jos olet liikkeestä ostanut, niin vaadi että hommaavat uuden ilmastointipaneelin näppäimistön. Se ei montaa kymppiä maksa. Sitten sun kannattaa vaikka täällä forumilla kysellä onko muita samalta paikkakunnalta, että voi tarkistuttaa kaikkien toimintojen toimivuuden (ilmastointi ym.)

              edit. tulikin jo liuta vastauksia kun näpsin kuvia ohjekirjasta..
              Attached Files
              Ex-525TDSa Touring -98
              Ex-MB E220T CDi -02
              E61 520D -09
              F11 518d -16

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Moonshine
                Onko näitä vehkeitä saanut ilman OBC:tä?
                Kyyyllä mie muistelen että on, ne on varmaan niitä suomiauto-linjalta tulleita Mutta onko saanut ilman Check Controlia, sitä en tiedä.
                Tässä esimerkkitapauksessa on taas sellainen jänskä yksityiskohta että tosiaan keskikulutusta ei näe mistään mutta on kuitenkin aikoinaan 24000 mk maksava ilmastointi ruksattu varusteeksi.
                Toisaalta, kun ei ole ajotietokonetta niin eipä paljon pikseliongelmiakaan. Näinhän asia taitaa olla jo pikku-OBC:n kanssa.
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                • ejla
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2006
                  • 29

                  #9
                  Originally posted by 525TDS Touring
                  Tässä liitteenä ohjekirjan kuvia ja selosteet, ovat uudemmasta, mutta samat toiminnot, paitsi vanhassa lukee rest siinä napissa missä uudemmassa max. Jos olet liikkeestä ostanut, niin vaadi että hommaavat uuden ilmastointipaneelin näppäimistön. Se ei montaa kymppiä maksa. Sitten sun kannattaa vaikka täällä forumilla kysellä onko muita samalta paikkakunnalta, että voi tarkistuttaa kaikkien toimintojen toimivuuden (ilmastointi ym.)

                  edit. tulikin jo liuta vastauksia kun näpsin kuvia ohjekirjasta..
                  Kiitoksia - kaikki tuntuisi pelittävän mitä on osannut kokeilla
                  Keskusvalvontajärjestelmän näyttö om pimeänä, joten ilmeisesti ei ole edes asennettu.
                  Sulakerasiassa ei ollut kovin palon sulakkeita, mutta mitä oli niin ehjiä olivat.
                  Kokeilin laittaa tuohon vihreän ja punaisen väliin 30A (nr. 64 Bordmonitor ym. ?) mutta ei mitään muutoksia.
                  Sitten tuo yleisnäkymä, eli karvalakkimalli...
                  Offtopic: Huom! Stereo ei ole kerskakapine - heitin sen ainoan joka löytyi nurkista pyörimästä (Aivan hyvät soundit noissa orkkiskajareissa).
                  Attached Files

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by ejla
                    Kiitoksia - kaikki tuntuisi pelittävän mitä on osannut kokeilla
                    Keskusvalvontajärjestelmän näyttö om pimeänä, joten ilmeisesti ei ole edes asennettu.
                    Sulakerasiassa ei ollut kovin palon sulakkeita, mutta mitä oli niin ehjiä olivat.
                    Kokeilin laittaa tuohon vihreän ja punaisen väliin 30A (nr. 64 Bordmonitor ym. ?) mutta ei mitään muutoksia.
                    Sitten tuo yleisnäkymä, eli karvalakkimalli...
                    Offtopic: Huom! Stereo ei ole kerskakapine - heitin sen ainoan joka löytyi nurkista pyörimästä (Aivan hyvät soundit noissa orkkiskajareissa).
                    Bordmonitor on navin näyttö. Mutta eikös tuosta välistä puutu sulake 65 eikä 64? Tuo 65 on puhelimelle. Joten sulakkeen asentaminen tyhjään (toisen reunan kontakti taitaa puuttua) sulakepaikkaan ei varmaan paljon voi vaikuttaa... Sulakkeitahan on paljon enemmän hanskalokeron yläreunassa.
                    Autossa ei sitten ilmeisesti ole myöskään BC-nappia vasemmassa ratin viiksessä?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • sailor
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2003
                      • 369
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Moonshine
                      Onko näitä vehkeitä saanut ilman OBC:tä?

                      Taukotuuletus, tai oikeastaan lämmitys. Eli kun sammutat auton ja lähdet vaikka kauppaan, niin tuolla napilla saat tuulettimen puhaltamaan lämmintä niin kauan kuin moottorissa on lämpöä saatavilla ja akun jännite ei tipahda alle raja-arvon. Toimii ainoastaan ulkolämpötilan laskiessa alle tietyn rajan, olisikohan ollut +10 tjsp.
                      Englantilaisen ohjekirjan mukaan saa päälle jos lämpötila on alle 15 astetta, muu pitää paikkansa.

                      Jani

                      Comment

                      • buksin-1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 4592
                        • Keski-Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by ejla
                        - Ei ole ajotietokonetta (onko hankala asentaa jos hakee romikselta? Minkä vuosimallin ajotietsikat käy?)
                        - Mikä on REST nappi?
                        - ASC on ilmeisesti luistoneston poiskytkentä, koska keltainen varoituskolmio syttyy kun painasee nappia?
                        Täytyy ladata tuo manuska ja tutkia - ukkonen vei laserkirjoittimenkin, joten hohhoijaa...

                        Hei,

                        multa löytyy erillinen tuollainen nappi, sekä mittaristo isolla BC ja johtosarja siihen
                        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                        SISUSTAT modaukset

                        Comment

                        • jartsa02
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 1131
                          • Helsinki

                          #13
                          Toi mittari on ihan samanlainen "karvahattu"-mittaristo kuin mullakin oli E39:ssä: pelkkä lämpötilanäyttö siinä keskellä ja ilman sitä Check Controllia .. ihan normaali yhditelmä sinänsä Suomi-autoissa . Kello tuossa vehkeessä kuuluis olla siinä orkkis-radion näytössä, mutta se on poistunut radion vaihdon yhteydessä.

                          Tuohon on kyllä mahdollista vaihtaa mittari isolla-BC:lläkin, mutta se on erittäin hankala homma loppupelissä .. nimim. kokemusta on, kun omaan E39:iin tuon muutoksen tein yhessä vaiheessa.
                          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                          Comment

                          • Moonshine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1018
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by buksin-1
                            multa löytyy erillinen tuollainen nappi, sekä mittaristo isolla BC ja johtosarja siihen
                            Hieman OT, mutta saako pienen OBC:n konvertoitua isoksi pelkällä mittaristolla ja johtosarjalla?
                            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by Moonshine
                              Hieman OT, mutta saako pienen OBC:n konvertoitua isoksi pelkällä mittaristolla ja johtosarjalla?
                              Saa, mutta auto pitää ohjelmoida uudestaan eikä se onnistu jos mittaristo on käytetty.
                              E39 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎