Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 touring takaiskarit tehottomat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Polarman
    Renkaiden ilmanpaineilla saa kikkailtua testeissä. Näin olen kuullut katsatusukkelilta
    Miten päin? Mitä tapahtuu jos on: alhaiset paineet ja pehmeät talvirenkaat?
    E39 528iA

    Comment

    • Polarman
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 83
      • Hämeenlinna

      #17
      Originally posted by TJJ
      Miten päin? Mitä tapahtuu jos on: alhaiset paineet ja pehmeät talvirenkaat?
      Jos vähempi ilmaa renkaissa niin tulos voi olla ns.hyväksytty! Itsellä takaiskarit alkaa olla vaihtokamaa,kun perä on vähän löysän oloinen montuissa.

      Comment

      • osilpi
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 486
        • Espoo

        #18
        Iskaritestereitä on kovin monenlaisia ja testien tulosten tulkitsijoita vielä enemmän...

        Esim oma e28 -85 sai konttorilla erinomaiset arvot, vaikka iskarit on aivan loppu. En ole vielä "omalla" testerillä ehtinyt kokeilemaan.

        Uskallan väittää, että ainakin henkilöautolla normaalilla vakioalustalla, suht korkeilla renkailla ja 1000-2000kg autoilla KUNNOLLINEN testilaite antaa paikkaansa pitäviä lukemia, kunhan laitteen käyttäjä osaa niitä tulkita. Sanompa, että pelkällä vaimennusprosentilla ei paljoa tee, käytännössä siitä näkee ainoastaan iskareiden väliset erot. Paremmissa laitteissa kuten esim Altuksen laitteet on graafiset käyrät (en ole koskaan konttorilla tälläistä nähnyt -> hinta on moninkertainen).

        Myönnän, että olen varmasti itsekin joskus tehnyt virhetulkintoja. Silti huonot arvot ja käyrät saaneista autoista ehkä 4/5:ssä oli oikeasti huonot iskarit, vaikka käyttäjä ehkä sitä ei ollut ollenkaan noteerannut.

        Erikoisalustoilla noilla testereillä ei oikein paljoa tee. Testattiin esim erästä Sierra Cosworthia Konin säädettävillä iskareilla. Alusta oli erittäin jäykkä. Iskareiden säätäminen ei testerin tuloksiin vaikuttanut käytännössä mitenkään, vaikka ajossa oli kuskin mukaan suuri ero.

        nimin sivutoiminen iskaritestaaja
        E34 525i 12v 1990
        Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

        ex-BMW:t
        E28 520iA 1983
        E28 520iA 1985

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎