Originally posted by Polarman
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 touring takaiskarit tehottomat
Collapse
X
-
Iskaritestereitä on kovin monenlaisia ja testien tulosten tulkitsijoita vielä enemmän...
Esim oma e28 -85 sai konttorilla erinomaiset arvot, vaikka iskarit on aivan loppu. En ole vielä "omalla" testerillä ehtinyt kokeilemaan.
Uskallan väittää, että ainakin henkilöautolla normaalilla vakioalustalla, suht korkeilla renkailla ja 1000-2000kg autoilla KUNNOLLINEN testilaite antaa paikkaansa pitäviä lukemia, kunhan laitteen käyttäjä osaa niitä tulkita. Sanompa, että pelkällä vaimennusprosentilla ei paljoa tee, käytännössä siitä näkee ainoastaan iskareiden väliset erot. Paremmissa laitteissa kuten esim Altuksen laitteet on graafiset käyrät (en ole koskaan konttorilla tälläistä nähnyt -> hinta on moninkertainen).
Myönnän, että olen varmasti itsekin joskus tehnyt virhetulkintoja. Silti huonot arvot ja käyrät saaneista autoista ehkä 4/5:ssä oli oikeasti huonot iskarit, vaikka käyttäjä ehkä sitä ei ollut ollenkaan noteerannut.
Erikoisalustoilla noilla testereillä ei oikein paljoa tee. Testattiin esim erästä Sierra Cosworthia Konin säädettävillä iskareilla. Alusta oli erittäin jäykkä. Iskareiden säätäminen ei testerin tuloksiin vaikuttanut käytännössä mitenkään, vaikka ajossa oli kuskin mukaan suuri ero.
nimin sivutoiminen iskaritestaajaE34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
Comment