Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E39 530dAT (-03) m-sport nelipyöräsuuntaus ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wäinö
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 142
    • Kirkkonummi

    Bmw E39 530dAT (-03) m-sport nelipyöräsuuntaus ...

    Olisi tarvetta saada ko. autolle teetettyä nelipyörsuuntaus, vaan
    osaisiko joku sanoa, mikä on oikea tyyppi kyseiselle autolle, kun Boschin katalogista löytyy kaksi eri vaihtoehtoa:

    Touring A/S ja Sport Suspension

    Varusteluettelon mukaan autoon on asennettu seuraava:

    271 SP/suspension with self leveling suspension

    Mikähän variantti tuo A/S oikein mahtaa olla ?
    F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    A/S automatic suspension?
    Kyllä ammattitaitoisen liikkeen pitäisi osata laittaa oikean mallin kulmat autoon, mutta toinen asia onkin että mistä sellaisen liikkeen löytää?! Itse en tiedä ainuttakaan.
    ...

    Comment

    • Wäinö
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 142
      • Kirkkonummi

      #3
      Originally posted by reddewil
      A/S automatic suspension?
      Jep, kuulostaa aika loogiselta ... Vaan mitenkähän tuo nyt sitten pitäisi tulkita, onko tuo "A/S suspension" sitten jotain muuta kuin tuo "self leveling suspension" ... Ei tuo A/S nyt sentään mihinkään EDC-systeemeihin viittaa ?

      Originally posted by reddewil
      Kyllä ammattitaitoisen liikkeen pitäisi osata laittaa oikean mallin kulmat autoon, mutta toinen asia onkin että mistä sellaisen liikkeen löytää?! Itse en tiedä ainuttakaan.
      Niinpä, niinpä. Olisin itsekin kiinnostunut tuollaisesta lafkasta ... katsotaan nyt miten homma sujuu tällä kertaa.
      Last edited by Wäinö; 21-08-2006, 11:20.
      F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

      Comment

      • Hiski
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 33

        #4
        Mulla on menossa -02 530i touring m-sport nelipyöräsuuntaukseen Klaukkalan Dieseliin torstaina. Siellä on suunnattu hyvin tuloksin muitakin E39:ä. Sanoivat, että ko. auton tiedot löytyvät heillä suoraan koneelta. Samalla lupasivat tarkastaa puslat yms kuluvat osat.

        Saa nähdä kuinka käy, edellisessä paikassa ei useammasta yrityksestä huolimatta saatu kaikkea kohdilleen ja rattikin jäi hieman vinoon, joten ihan joka paikkaan ei tosiaan kannata viedä kokeiltavaksi.

        Comment

        • Wäinö
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 142
          • Kirkkonummi

          #5
          Originally posted by Hiski
          Mulla on menossa -02 530i touring m-sport nelipyöräsuuntaukseen Klaukkalan Dieseliin torstaina. Siellä on suunnattu hyvin tuloksin muitakin E39:ä. Sanoivat, että ko. auton tiedot löytyvät heillä suoraan koneelta. Samalla lupasivat tarkastaa puslat yms kuluvat osat.

          Saa nähdä kuinka käy, edellisessä paikassa ei useammasta yrityksestä huolimatta saatu kaikkea kohdilleen ja rattikin jäi hieman vinoon, joten ihan joka paikkaan ei tosiaan kannata viedä kokeiltavaksi.
          Kirjoittelehan ihmeessä tuloksista, olen hyvin kiinnostunut kuulemaan kuinka suuntaus onnistui kohdallasi!
          F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

          Comment

          • Hiski
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 33

            #6
            Auto oli eilen Klaukkalan Dieselissä ja jäi suuntaus lopulta tekemättä. Siellä on uusi Hunter-testeri, jolla homman olisi pitänyt onnistua. Eivät kuitenkaan uskaltaneet ruveta säätämään, kun eivät saaneet autoon (-02 530i) piuhoja kiinni (Boshin softat, jotka heillä on korjaamossa eivät jostain syystä pelittäneet yhteen auton kanssa). Sanoivat, että voi tulla ongelmia DSC:n kanssa jos yritää säädellä ilman, että auto on piuhoissa ja suosittelivat kääntymään valtuutetun huollon puoleen. Palvelu oli muuten ystävällistä ja eivätkä yrittäneet veloittaa mitään.

            Tulipahan taas kertaalleen tsekattua, ettei alustasta löytynyt välyksiä. Säädöt kun saisi vielä kuntoon.

            Vaikeaksi tuntuu menevän. Eipä tässä ole enää paljon muita vaihtoehtoja kuin suunnata Laakkoselle (ajan sai vasta parin viikon päähän).

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #7
              Itse suuntautin tasonsäätöautomatiikalla olevan (normijousitus edessä) Järvenpään Vianorilla. Laitteestä löytyi kyllä ohjearvot tälle ja muillekin tyypeille, tosin vähän epäilen löytyykö "sport-leveling" -jousitukselle. Mutta ne ohjearvot pystyi katsomaan sieltä laitteesta ja duunari tuumasi että usein on samat arvot eri variaatioille. Jäi tarkastamatta miten omalla kohdallani oli.

              Suuntaus kyllä lopulta onnistui, ratti on suorassa jne.. Lisäpainoja eivät autoon asentaneet kuten kuulemma vimpan päälle tehdessä (Laakkosella) pitäisi.
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎