Terve,
Nyt on piru merrassa. Ei auto käynnisty kylmänä.
Palstalla oli kovasti kertomuksia siitä, että auto ei käynnisty lämpimänä, mutta minulla homma on toisinpäin. Auton moottorin ollessa lämmin se käynnistyy ryntäämällä siten että kierrokset nousevat 1,5 tuhanteen/min. Tietysti tästä syntyy myös pieni savupilvi käynnistymisen merkiksi.
Kylmäkäynnistys on sellainen, että autoa joutuu sahaamaan käyntiin 4-6 kertaa pitkällä starttimoottori jauhatuksella, jonka jälkeen se lähtee käyntiin auttavasti pytty kerrallaan. Kojelaudassa palaa kokoajan käynnistymisen jälkeen hehkun valo, DDE.
Mikä tässä on vikana?
Onko vika pumpun solenoidissa? (korjausarvio 800-1000€) vai jossain muualla.
Tämä solenoidi kuulemma katkaisee polttoaineen syötön ja estää polttonesteen virtauksen kumpaankin suuntaan. Nyt vikadiaknoosin mukaan polttoaine valuu pyttyyn.
Apua kaivataan pikaisesti, ilman autoa on vaikea elää.
t:janne
Nyt on piru merrassa. Ei auto käynnisty kylmänä.
Palstalla oli kovasti kertomuksia siitä, että auto ei käynnisty lämpimänä, mutta minulla homma on toisinpäin. Auton moottorin ollessa lämmin se käynnistyy ryntäämällä siten että kierrokset nousevat 1,5 tuhanteen/min. Tietysti tästä syntyy myös pieni savupilvi käynnistymisen merkiksi.
Kylmäkäynnistys on sellainen, että autoa joutuu sahaamaan käyntiin 4-6 kertaa pitkällä starttimoottori jauhatuksella, jonka jälkeen se lähtee käyntiin auttavasti pytty kerrallaan. Kojelaudassa palaa kokoajan käynnistymisen jälkeen hehkun valo, DDE.
Mikä tässä on vikana?
Onko vika pumpun solenoidissa? (korjausarvio 800-1000€) vai jossain muualla.
Tämä solenoidi kuulemma katkaisee polttoaineen syötön ja estää polttonesteen virtauksen kumpaankin suuntaan. Nyt vikadiaknoosin mukaan polttoaine valuu pyttyyn.
Apua kaivataan pikaisesti, ilman autoa on vaikea elää.
t:janne
Comment