Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5:n lämmitys

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Taz_83
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 31
    • Kuopio

    E39 M5:n lämmitys

    Onko kukaan laittanut kyseiseen autoon webaston tai jotain muuta lämmitintä? Jostain luin että webaston voi laittaa, mutta jostain taas kuulin että ei voi!!! Hirvittää pelkkä ajatuskin siitä että joutuisi talvi pakkasilla tuollaista moottoria käynnistämään...
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Kyllä siihen voi webaston laittaa, itse en ainakaan keksi miksi ei voisi? Ja jossakin myyssä olevassa tai ollakkin jos en väärin muista. Ja sit on niitä säteily"lämmittimiä" mitkä ei vissiin oikeen ruleta.
    ...

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8003
      • Vantaa

      #3
      Nyt kyllä tulee vähän mutua, mutta tulkoot.

      Jostain muistelisin lukeneeni, että M5:n on todella vaikea lohkoa, saatika Webastoa/Eberiä löytää. Ei vain passaa ihan suoraan oikein mikään malli. Ja E39 540 malliin menevä lohkolämppäri kaiketi pienellä modaamisella sitten sinne uppoaa...

      Ja tosiaan, ihan faktatietoa tämä ei kyllä valitettavasti ole... Hmm, joten ihan turha postaus
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11700
        • Kouvola

        #4
        No laitetaan lisää mutua...

        Kun kerta 540 malliin noita on laitettu niin ei toi M5 niin älyttömästi siitä poikkea etteikö onnistuisi myös siihen

        Tietty kun tuollaiselle lämmittimelle on tarvetta niin fiksu olisi etsinyt sellaisen yksilön missä toi lämmitin on jo tehtaalla pultattu kiinni

        Comment

        • Taz_83
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 31
          • Kuopio

          #5
          Kiitti vastauksista!!! Tuollainen mutu tuntuma minullakin oli... Luulisi että joku on suomessa asentanu jonkinlaisen lämppärin, kun tämä Suomen talvi on vähän viileä!!!

          Comment

          • Veltsu
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 886
            • Varkaus

            #6
            Originally posted by Esko
            No laitetaan lisää mutua...

            Kun kerta 540 malliin noita on laitettu niin ei toi M5 niin älyttömästi siitä poikkea etteikö onnistuisi myös siihen

            Tietty kun tuollaiselle lämmittimelle on tarvetta niin fiksu olisi etsinyt sellaisen yksilön missä toi lämmitin on jo tehtaalla pultattu kiinni
            Kröhöm, kuka ostaa auton sillä perusteella että onko siinä lohkolämppäri tai jotain muuta lämmitintä Ainakaan jos kyse on M5:sta
            Last edited by Veltsu; 05-09-2006, 14:43.

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #7
              Kyllä eberin saa autoon kuin autoon. Ei munkaan sx:ään mitään valmista sarjaa ollu mutta sinne sekin meni vaikka konehuoneessa on todella ahdasta. Itse mötikän saa varmaan vaikka puskurin taakse piiloon. Toimiakseen se tarvitsee vain haaroituksen lämppärin kennon letkujen lähtöihin. Siltä kannalta on aivan sama mikä kone siellä konehuoneessa on. Eli varmasti saa asennettua. Eri asia on haluaako kaikki asentajat sitä tehdä.

              Comment

              • Henry
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 744
                • Kannus

                #8
                Originally posted by Juppe
                Kyllä eberin saa autoon kuin autoon. Ei munkaan sx:ään mitään valmista sarjaa ollu mutta sinne sekin meni vaikka konehuoneessa on todella ahdasta. Itse mötikän saa varmaan vaikka puskurin taakse piiloon. Toimiakseen se tarvitsee vain haaroituksen lämppärin kennon letkujen lähtöihin. Siltä kannalta on aivan sama mikä kone siellä konehuoneessa on. Eli varmasti saa asennettua. Eri asia on haluaako kaikki asentajat sitä tehdä.
                Näin on. Audiinikin eberi oli laitettu lokasuojan taakse..
                Mercedes-Benz cls 350
                530DA E60
                Ex:
                Audi A6 2.7 biturbo quattro
                523IA E39
                520 E34 2Kpl
                535 E34

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11700
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by Masa2.5
                  Kröhöm, kuka ostaa auton sillä perusteella että onko siinä lohkolämppäri tai jotain muuta lämmitintä Ainakaan jos kyse on M5:sta
                  No lohkolämmitin nyt on kuitenkin "hieman" eriasia kuin yli 1k€ maksava webasto. Kuitenkin nytkin jos kattoo mobilesta E39 M5 valikoimaa niin se määrä on varsin runsas ja kuitenkin noi on kaikki varusteltu jo tehtaalla melko hyvin eli löytyy jo sellaiset kilkkeet vakiona mitä ei noista mopokoneisista löydy. Noita about 100tkm ajettuja yksilöitä on todella paljon tuolla kaupan ja suhkot samaan hintaan vielä...

                  Onko se sitten tyhmyyttä vai ei jos valitsee sellaisen yksilön jossa webasto on jo valmiina

                  Jos tolla asenteella lähtee liikenteeseen "vitun väliä ku se on M5" niin samantienhän sitä voi hakea sen mobilen halvimman yksilön jolla on rullattu 300tkm ja koko auto myös näyttää siltä, mutta mitä väliä ku se on M5

                  Comment

                  • Veltsu
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 886
                    • Varkaus

                    #10
                    Originally posted by Esko
                    No lohkolämmitin nyt on kuitenkin "hieman" eriasia kuin yli 1k€ maksava webasto. Kuitenkin nytkin jos kattoo mobilesta E39 M5 valikoimaa niin se määrä on varsin runsas ja kuitenkin noi on kaikki varusteltu jo tehtaalla melko hyvin eli löytyy jo sellaiset kilkkeet vakiona mitä ei noista mopokoneisista löydy. Noita about 100tkm ajettuja yksilöitä on todella paljon tuolla kaupan ja suhkot samaan hintaan vielä...

                    Onko se sitten tyhmyyttä vai ei jos valitsee sellaisen yksilön jossa webasto on jo valmiina

                    Jos tolla asenteella lähtee liikenteeseen "vitun väliä ku se on M5" niin samantienhän sitä voi hakea sen mobilen halvimman yksilön jolla on rullattu 300tkm ja koko auto myös näyttää siltä, mutta mitä väliä ku se on M5
                    Okei okei Jätetään Bullshitti tähän
                    Last edited by Veltsu; 05-09-2006, 15:17.

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #11
                      Pakko sen verran mainita että jos M5 verot ja muut kulut eivät pelota niin tonni ei oo paskaakaan kunnon lämppäristä eikä tartte räveltää kaikenmaailman johtojen kanssa. Kerran kun hommaa bensalämppärin niin ei voi kyllä ilman enää sen jälkeen olla. Mua ei paskaakaan kiinnostais onko autossa webasto vai nou. Tollasen auton ostaisin kyllä täysin yksilön kunnon perusteella. Se on sitten vaan plussaa jos siinä sattuis eberi olemaan.

                      Comment

                      • m5 lemans
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 190
                        • espoo

                        #12
                        Allekirjoittanut kamppaili saman asian kanssa viime syksyllä. Lyhyen kaavan mukaan siihen olisi voinut saada Webaston (niin väitettiin). Malliin EI ole olemassa lohkolämmitintä (soitin suoraan sekä Defalle että Kalixille), mutta n.s. säteilylämmitin VOISI sopia sen mukaan mitä tässä on jo keskusteltu = V8 (540 tai X5) moottoriin on saatavilla tälläiset (ja pitäisi sopia, mene ja tiedä). Valitsin kuitenkin pois tämän vaihtoehdon siksi että se olisi vaatinut kahdet lämmittimet (molemilla puolilla lohkoa), ja halusin myös sisäpistokkeen (ja puhaltimen sinne). Tää olisi vaatinut aika paljon sähköä + säteilylämmitin ei aina (kuulemma) ole tehokas.

                        Autossa on nyt n.s. putkilämmitin (niin kuin joissakin VAG konsernin autoissa). Elikkä letku kyyläriin poikki ja "lohkolämmitin" väliin. Toimii. Pieni ongelma on että kone ei starttaa heti aamulla jos vedät virrat päälle ja saman tien yrität käynnistää koneen. Jos odotat noin 10 sekuntia ja annat nesteet pyöriä niin kone käynnistyy ok. Oletan että se johtuu siitä että anturat lukee sen niin että moottori on lämmin (jos yrität käynnistää heti - ja lämmitin on aika lähellä anturaa luulisin) ja siten sytystys ym ei oikein skulaa niin kuin pitää!? Toivon että tämä ei vahingoita konetta!? Alussa mittari näyttää että kone on aika lämmin, ja kuin vesipumppu on pyörittänyt nesteitä vähän aikaa mittari on se laskee, mutta on kuitenkin lämpimämpi kuin täsyin kylmä kone).

                        PS kävin myös tämän keskustelun www.m5board.com issa, ja sielläkään ei löytynyt vastauksia.

                        Comment

                        • leifeugen
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 144
                          • porvoo

                          #13
                          Minä asensin Webaston E-39 540:seen -02 ja hyvin toimii sekä kauko että nav näytöstä.Miksei M5:een?

                          Comment

                          • Taz_83
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2006
                            • 31
                            • Kuopio

                            #14
                            Löytyihän sieltä sellaisia henkilöitä joilla on ollut sama ongelma. Nyt alkoi kiinnostaa tämä putkilämmitin kuten M5 lemans:lla on. Missä asennutit kyseisen lämmittimen ja muistatko yhtään mitä tuli kokonaisuudessa maksamaan.

                            Ei muuten tullut autoa ostaessa kertaakaan mieleen katsella löytyykö autosta webasto vai ei!!! Katselemissani yksilöissä oli muutenkin niin paljon eroja korissa ja moottorissa että yritin vain löytää parhaan kokonaisuuden. Siitä en tiedä oliko se viisasta vai ei???

                            Comment

                            • Ari78
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2006
                              • 95
                              • Ylivieska

                              #15
                              Kyllä se taitaa olla viisainta että laitamme autot talveksi talliin. Ajattelin että tulee se halvemmaksi ostaa pakkasten ajaksi sellanen käyttöauto, kun se että ajelisi M:llä. Säästää vakuutuksissa, renkaissa, ja muutenkaan auto ei pääse kosketuksiin suolan kanssa. Vai mitä mieltä ootta?
                              Nykyinen: F11 520d vm.2017
                              Ex: E83 X3 vm.2008
                              Ex: E63 630iA vm.2005
                              Ex: E39 M5 vm.2000

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎