eBay:stä halvalla ostettu uusi lämmitetty ratti aiheutta hieman päänsärkyä. Homman *piti* olla lähes plug'n'play, mutta näyttääkin siltä ettei näin taidakaan olla. Aloitetaanpa alusta...
1) Osanumerot realoem.com:ista tiirattuna poikkeavat vain itse ratin sekä oikeanpuoleisen kytkinklusterin osalta. Eli nämä vaihdettuna homman pitäisi lentää.. Slip ring:iä on vain yhdellä numerolla samoin kuin ohjauspylvään johtosarjaa.
2) Kuitenkin slip ring:issä on yksi ylimääräinen liitinpaikka ja tietenkin ilman nastoja..(Kuva 1)
3) Itse ratista tulee neljä johtoa joista kaksi liittimessä ja kaksi irrallaan.(Kuva 2)
4) Vanhassa nappiklusterissa näille ei tietenkään ole paikkoja kuten odotinkin.(Kuva 3)
5) Itse rattiin tulee vakiona vain MF puolen neljä ja bagin kuusi johtoa.(Kuva 4)
6) Uudessa nappiklusterissa on liitin lämmityksen ohjaukselle, mutta siinä on kolme nastaa sen sijaan kun ratista tulevassa liittimessä on neljä.(Kuva 5)
Joku BMW:n sähkökuvat omaava voisi varmaan hieman valaista että mitä noihin ratin nastoihin on tarkoitus tulla ja miten ne pitäisi liittää. Onko niin että slip ring:in "ylimääräinen" liitin on sittenkin tarkoitettu lämmityksen tarvitseman virran tuomiseen? Mitkä noista neljästä johdosta pitäisi kytkeä nappiklusterin kolmeen nastaan?
-
JN
1) Osanumerot realoem.com:ista tiirattuna poikkeavat vain itse ratin sekä oikeanpuoleisen kytkinklusterin osalta. Eli nämä vaihdettuna homman pitäisi lentää.. Slip ring:iä on vain yhdellä numerolla samoin kuin ohjauspylvään johtosarjaa.
2) Kuitenkin slip ring:issä on yksi ylimääräinen liitinpaikka ja tietenkin ilman nastoja..(Kuva 1)
3) Itse ratista tulee neljä johtoa joista kaksi liittimessä ja kaksi irrallaan.(Kuva 2)
4) Vanhassa nappiklusterissa näille ei tietenkään ole paikkoja kuten odotinkin.(Kuva 3)
5) Itse rattiin tulee vakiona vain MF puolen neljä ja bagin kuusi johtoa.(Kuva 4)
6) Uudessa nappiklusterissa on liitin lämmityksen ohjaukselle, mutta siinä on kolme nastaa sen sijaan kun ratista tulevassa liittimessä on neljä.(Kuva 5)
Joku BMW:n sähkökuvat omaava voisi varmaan hieman valaista että mitä noihin ratin nastoihin on tarkoitus tulla ja miten ne pitäisi liittää. Onko niin että slip ring:in "ylimääräinen" liitin on sittenkin tarkoitettu lämmityksen tarvitseman virran tuomiseen? Mitkä noista neljästä johdosta pitäisi kytkeä nappiklusterin kolmeen nastaan?
-
JN
Comment